Gå til innhold

Mannen mener jeg må ta ansvar for barnet når jeg er veldig syk, fordi han er sliten fra jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig syk, legen mener jeg har fått Mykoplasma. Det er som influensa symptomer, med alt som hører til det. Jeg er helt sengeliggende i dag, orker såvidt å gå på do. Har sterk hodepine, feber, halsmerter og kroppen føles mørbanka ut. Magen er også på litt på tur. Og jeg er pottetett i bihulene. 

Nå kommer mannen snart hjem fra jobben og har hentet barnet vårt i barnehagen. Snakket med han på tlf når han ringte, og han mener siden jeg bare har vært hjemme og han på jobb, så må jeg bare komme meg opp av senga og være mye delaktig med barnet når de kommer hjem. Jeg kunne ønske han lot meg ligge i senga og tok ansvar i dag, det hadde jeg gjort for han. Jeg blir lei meg over det, og jeg tror ikke han skjønner hvor dårlig jeg er selvom han burde se det på hele meg. Det er ikke ofte jeg klager, men nå er jeg så dårlig at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle en vilter liten tass i mange timer, jeg klarer såvidt å gå uten å føle meg helt utafor. 

Er jeg teit her som synes mannen burde tatt ansvaret i dag, selvom han er sliten fra jobb? Han er i hvertfall helt frisk. 

Anonymkode: bd710...41b

• Liker 2
  • Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hent deg vann og det du trenger også låser du deg inne på soverommet rett og slett. 

Anonymkode: 9ffab...c9f

• Liker 17
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er dum. Kansje han er slem. Kansje bare kunnskapsløs.

Anonymkode: 064b0...220

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare blir liggende - med god samvittighet. Han må klare en ettermiddag alene med barnet.

Anonymkode: 18a6c...1f3

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke falt inn mannen min å sagt noe slik nei. Er ikke ofte jeg er dårlig. Men han gjør alt for at jeg skal ha de komfortabelt da. Også no når barna har flytta ut. Han ordner opp for meg. 

Anonymkode: 39073...bb2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten fra jobb....hvem skal ta seg av ungen hvis du en dag blir innlagt på sykehus eller verre? 

Sexy han der........not.

Anonymkode: b2b4e...98a

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si til han at du er for dårlig til å stå opp og bli i senga. 

Anonymkode: 0c439...d51

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med de andre. Bare bli liggende. En selvfølge at den friske tar seg av barnet.

Anonymkode: cdf1e...bf2

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er du seriøs?? Selvfølgelig skal han ta seg av barnet. Du er syk!
Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært utslitt etter jobb men har fortsatt tatt vare på barnet mitt!
Sliten er dessverre ingen unnskyldning kontra syk! Be han om å skjerpe seg! 

Anonymkode: e984d...a75

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barnet skal risikere å bli smittet pga faren er sliten fra jobb og gidder ikke ta seg av ungen og mener at den syke moren skal gjøre det??

Mykoplasma smitter ved dråpesmitte kan du informere han om

Her i huset har vi alltid gjort det sånn at ved smittsom sykdom så har vi prøvd i minimere smitterisiko til resten av oss ved at den som er syk er mest mulig «isolert» ( ikke da barna var små og syke da såklart, men hadde yngste spysjuke så holdt vi henne mest mulig unna søsteren og f.eks. far hvis jeg hadde en friperiode) Da jentene var syke med covid så var de så gamle at de var mest mulig på rommene sine og brukte f.eks. eget bad. Hverken jeg eller mannen ble smittet (selv om vi serverte de mat, sjekket hvordan de hadde det osv)

Det er også snakk om å ta hensyn for den som er syk; når man er så syk at man er sengeliggende så trumfer det sliten etter jobb. Dessuten er der ikke snakk om så mange timer mannen din må ta ansvar for barnet; barn i den alderen legger seg tidlig.

Selvføllgelig skal du ikke stå opp for å ta deg av barnet når du er syk og smittsom. Det er hver sin gang; en annen gang er mannen din syk og du må ta det tredje skiftet etter jobb alene. Lås soveromsdøra og heng opp en gul trekant på døra (betyr smitte)😄

God bedring🌻

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er veldig syk, legen mener jeg har fått Mykoplasma. Det er som influensa symptomer, med alt som hører til det. Jeg er helt sengeliggende i dag, orker såvidt å gå på do. Har sterk hodepine, feber, halsmerter og kroppen føles mørbanka ut. Magen er også på litt på tur. Og jeg er pottetett i bihulene. 

Nå kommer mannen snart hjem fra jobben og har hentet barnet vårt i barnehagen. Snakket med han på tlf når han ringte, og han mener siden jeg bare har vært hjemme og han på jobb, så må jeg bare komme meg opp av senga og være mye delaktig med barnet når de kommer hjem. Jeg kunne ønske han lot meg ligge i senga og tok ansvar i dag, det hadde jeg gjort for han. Jeg blir lei meg over det, og jeg tror ikke han skjønner hvor dårlig jeg er selvom han burde se det på hele meg. Det er ikke ofte jeg klager, men nå er jeg så dårlig at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle en vilter liten tass i mange timer, jeg klarer såvidt å gå uten å føle meg helt utafor. 

Er jeg teit her som synes mannen burde tatt ansvaret i dag, selvom han er sliten fra jobb? Han er i hvertfall helt frisk. 

Mener legen du har mycoplasma så har du vel fått antibiotika? Og sykemelding? 
Ligg til mannen kommer hjem, og ser deg. Blir du dårligere så be han kjøre det til legevakten, eller ring 113. Så dårlig som du beskriver at du er, så er sengen rette plassen for deg. Du skal vel ikke opp og besvime?  For at mannen skal ta deg på alvor?

Anonymkode: 17500...a60

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sjarmerende fyr du er med… 

Anonymkode: 63558...0b4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg ❤️. Kjenner til det. Noen menn eier hverken skam eller empati...

Spiller ingen rolle om man har 40 i feber...

Du må ta vare på deg selv ❤️. Går det ikke så går det ikke. 

Er dette en mann du virkelig ønsker å leve sammen med? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen din er en dust som burde stille opp, men også hvis dere begge er helt utslitt akkurat i dag, så bruk skjerm! Alt med måte liksom, men har man en skikkelig dårlig dag, så tenker jeg det er helt innafor. 

Anonymkode: 01d67...b27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si en ting; en mann som oppfører seg sånn er ingen ordentlig mann👍 

jeg har selv bodd med en sånn mann i 15 år før jeg fikk nok. Jeg gjorde alt med barna selv(med glede❤️).  

En mann som ikke respekterer at du er syk, og som ikke verdsetter tid med sitt eget barn er ikke noe å samle på!!

legg deg ned å vær syk med god samvittighet. La mannen passe sitt eget barn OG pleie deg🙌

Anonymkode: 74010...67a

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din mangler normal empati. Skremmende. 

Anonymkode: 484ea...876

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Selvfølgelig bør han ta ansvaret, når du er syk?! Hva slags ekteskap har dere egentlig?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...