Gå til innhold

FORNYE-RESEPT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å fornye en e-resept over Helsenorges app, er gratis. Hvis du har time hos legen og fornyer resepten, betaler du. Fornyer du resepten uten legetime er det gratis. Men mitt spørsmål er: Hvis du skal fornye e-resept og spør om å endre doseringen, må du da betale egenandel og legen kaller det EP-konsultasjon?

Hvilken norsk lov eller forskrifter ..kan en vise til....ulike....Situasjoner der legen tar egenandel ved  reseptfornyelse..

Anonymkode: 15063...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro at en lege ikke bare kan endre dosering uten å ha en konsultasjon, og da må man vel betale egenandel? Hvis det ikke er avtalt noe på forhånd..? 

Anonymkode: 5b527...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å fornye og å endre. 

Endrer du må det nok betales for, hvis den bare fornyes slipper du. 

Anonymkode: b6403...70c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å skrive det i meldingsfeltet når du fornyer? Ikke sikkert du må til konsultasjon. Jeg har gjort det, og det gikk bra. 

Anonymkode: 76df7...018

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du fornyer jo resepten. På Helsenorges app ...Fornye resept, får du en mld som du sender inn til fastlegen. Det forekommer også at legen tar kontakt med meg ang dosering. Tenkte at det kanskje gikk under samme tjeneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å fornye en e-resept over Helsenorges app, er gratis. Hvis du har time hos legen og fornyer resepten, betaler du. Fornyer du resepten uten legetime er det gratis. Men mitt spørsmål er: Hvis du skal fornye e-resept og spør om å endre doseringen, må du da betale egenandel og legen kaller det EP-konsultasjon?

Hvilken norsk lov eller forskrifter ..kan en vise til....ulike....Situasjoner der legen tar egenandel ved  reseptfornyelse..

Anonymkode: 15063...fae

Jeg betaler ikke for å fornye resepter verken med eller uten legetime. Dvs. jeg betaler jo for legetimen, men jeg betaler ikke noe mer hvis han skriver ut en ny respekt, verken for ny eller allerede brukt medisin.

Edit: endringer i dosering kan nok ikke nødvendigvis skje sånn helt uten videre. Legen må jo forsikre seg om at det er forsvarlig. Jeg får gjort det noen noen av medisinene mine, siden vi har en god dialog og plan for bruken, og det ikke har veldig store konsekvenser om doseringen ikke blir helt korrekt en periode - da bare endrer vi den igjen.

Endret av Mezzosoprena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...