Gå til innhold

Dps skriver ikke journalnotat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke behandler pliktig til å skrive journalnotat fra hver time? 

Anonymkode: d8b57...ef1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo absolutt

Anonymkode: e4947...b85

Skrevet

De skriver nok, men det ligger nok i et annet system enn det du kan se på helsenorge. Det var tilfelle med min psykiater på DPS, i alle fall. 

Anonymkode: 5fca1...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De skriver nok, men det ligger nok i et annet system enn det du kan se på helsenorge. Det var tilfelle med min psykiater på DPS, i alle fall. 

Jeg pleier alltid å kunne lese det etter en stund, men nå har det gått over en uke siden jeg var der. Synes det er rart. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg pleier alltid å kunne lese det etter en stund, men nå har det gått over en uke siden jeg var der. Synes det er rart. 

De har sannsynligvis ikke godkjent det som ferdig i systemet sitt. Da blir det ikke synlig. Hva gjør at du går inn og leser? 

Anonymkode: 0cecb...4a1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

En uke er ingenting. Det kan variere litt hvor lang tid det tar.

Skrevet

Hvorfor vil dere lese sånn etter hvert møte? Det høres paranoid ut. 

Anonymkode: 0de68...097

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Interessant å se hva de trekker ut av samtalene og hvilke vurderinger de gjør. Også viktig å rette opp hvis det er åpenbare feil. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har sannsynligvis ikke godkjent det som ferdig i systemet sitt. Da blir det ikke synlig. Hva gjør at du går inn og leser? 

Anonymkode: 0cecb...4a1

Må følge med. Se også svar gitt under. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Interessant å se hva de trekker ut av samtalene og hvilke vurderinger de gjør. Også viktig å rette opp hvis det er åpenbare feil. 

Jeg måtte slutte å lese, ikke bare DPS, men helsevesenet generelt. Med en eneste lege som hedelig unntak så er det alltid feil i journalen. Det nytter liksom ikke å skrive ørten klager i året og ha journalkorrigering som prosjekt. Valgte å slå meg til ro med at feil skjer og det er lite jeg kan gjøre med det. Best om jeg bare lar være å lese.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke behandler pliktig til å skrive journalnotat fra hver time? 

Det kan være skrevet men ikke endelig godkjent av forfatteren, derfor kommer det ikke opp i systemet du kan se, men annet helsepersonell kan se/lese det i mappen for «kladd» eller lignende. Når det blir godkjent og signert, kommer det opp i alle sine systemer som en del av journalen. 

Anonymkode: 29376...7ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leste ikke etter hvert møte, men jeg lest sammendrag fra enkelte timer fordi jeg har vært nysgjerrig. Jeg leste f.eks sammendraget fra siste time for å se hva psykologen tenkte.  Min psykologs vurdering av meg viste seg å være veldig ulikt min vurdering av meg. 

Anonymkode: 0acd2...d9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg måtte slutte å lese, ikke bare DPS, men helsevesenet generelt. Med en eneste lege som hedelig unntak så er det alltid feil i journalen. Det nytter liksom ikke å skrive ørten klager i året og ha journalkorrigering som prosjekt. Valgte å slå meg til ro med at feil skjer og det er lite jeg kan gjøre med det. Best om jeg bare lar være å lese.

Har lest journalen min også og det er drøssevis av feil. Men regner med at det ikke har noe å si.  Hvis jeg har ADHD og depresjon så kan det f.eks stå "alvorlig ADHD" når de mener alvorlig depresjon.  Jeg tenker at så lengde det kun står i notatene som skrives hver time og at det ikke står i en formell utrednings som setter en permanent diagnose så har det ingenting å si. 

Men jeg vil si det er viktig at det står riktig i formelle utredninger. Feil der kan få konsekvenser senere i livet når disse blir brukt. Og siden det er svært vanskelig å få ny diagnose om man allerede har fått en diagnose så er det vanskelig å rette feil etter man er ferdig med behandlingen. 

Anonymkode: 0acd2...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...