AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #1 Skrevet 6. november 2024 Har de siste månedene hatt store hudproblemer, da spesielt hals/og mot nakken. Litt som at jeg har væskende kviseutbrudd, og det er rødlig. Har kunne hatt antydning tidligere også ved f eks menstruasjon, men aldri sånn som dette. Det gikk plutselig aldri over, og begynner å være sjenerende. Har ikke vært til fastlege enda i og med at jeg jobber langt borte en periode, men skal selvfølgelig vurdere det om ingen "kjerringråd" fungerer. Har tenkt at det kan ha noe med kosthold å gjøre, men har avstått sukker, alkohol, gluten etc i lange perioder uten noen form for endring. Har vært nøye med rens og fuktighet, ikke brukt kremer med parfymer osv, men det hjelper ingenting. Noen som har erfart det, og hva var årsak, og eventuell behandling? Anonymkode: 2f849...d01
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #2 Skrevet 6. november 2024 Ingen erfaring. Men vær så snill å dra til lege og sjekk, så får du riktig diagnose og behandling. Anonymkode: c6e94...4f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #3 Skrevet 6. november 2024 Det kan jo være så mangt. Hormoner? PCOS? Melk gir masse eksem i vårt hus. Anonymkode: d4290...ece
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Skrevet 6. november 2024 Dra til lege. Jeg hadde noe jeg trodde var eksem Så ut som eksem så kom blemmer på . Så borte og så på igjen. Måtte bruke en krem i 8 uker og gikk det ikke bort da, så ville det bli tabletter i 10 uker. Her tok kremen det Anonymkode: 284f3...fe8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Skrevet 6. november 2024 Mild kortisonkrem selges på apotek og du trenger ikke resept på de. Verdt å sjekke ut. Jeg har også utslett på halsen innimellom og det går bort med det krem eller kortison. Anonymkode: e6c9d...be1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Skrevet 6. november 2024 Det høres ut som en hudsykdom, ikke som en eksem forårsaket av kremer el lign. Hidradenitis? Anonymkode: 707ed...54f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #7 Skrevet 6. november 2024 Det høres ikke ut som eksem, jeg har det og det gir ikke kviser eller blemmer, men huden kan sprekke om det blir for ille. om du jobber langt unna fastlegen, klarer du å ta bilde og sende ekonsultasjon? Kanskje legen har noe å foreslå som du kan teste før du kan komme fysisk på time? Anonymkode: 29fb7...a07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå