AnonymBruker Skrevet 6. november #1 Del Skrevet 6. november Jeg har kjøpt meg en høy, femarmet stålampe, altså med fem lyskilder, som skal bøye seg utover over salongen min. Er det noen som har noen formening om hvor mange lumen jeg bør ha per lyspære? Jeg trenger godt med lys, men vil unngå å få følelsen av å bli beamet opp i verdensrommet også. Anonymkode: 4a761...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #2 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har kjøpt meg en høy, femarmet stålampe, altså med fem lyskilder, som skal bøye seg utover over salongen min. Er det noen som har noen formening om hvor mange lumen jeg bør ha per lyspære? Jeg trenger godt med lys, men vil unngå å få følelsen av å bli beamet opp i verdensrommet også. Anonymkode: 4a761...c26 Ta bilde av lampen, og snakk med fagfolk, nemlig de som selger lamper i egne lampebutikker, typen Lampehuset. Farge på vegger, gulv og møbler påvirker hvor mye lys du trenger for å nå din komfortsone. Kan lampen dimmes, enten på selve lampen, eller via en dimmer i støpselet? Anonymkode: e5b3b...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #3 Del Skrevet 6. november Salongen som i en frisørsalong eller sofa? Er det stue anbefales ikke mer enn 100lm pr kvm. Anonymkode: 9609a...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. november #4 Del Skrevet 7. november Dimmer på lampen løser mange problemer. Da kan du ha mye lys og du kan ha lite lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #5 Del Skrevet 7. november Det er over sofaen, ikke i frisørsalongen, hehe! Jeg gikk til slutt for ganske heftig lysstyrke med dimmer. Takk for svarene! Anonymkode: 4a761...c26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå