Gå til innhold

hvordan ta ut tenner/starter til lysrør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å skift ut tenneren på lysrøret men det sitter bom fast. Får ikke til å vri det! kan fri den litt til høyre, men ingen ting annet skjer. Noen som har noe god ide for å få den ut? Prøvde først å sette inn det nye lysrøret, men det flikker bare mellom svak og full styrke.  Er et gammelt lysrørstoff, så fikk beskjed på butikken at jeg også må bytte starteren. Men det er jo helt umulig. 

Anonymkode: 217d1...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøver å skift ut tenneren på lysrøret men det sitter bom fast. Får ikke til å vri det! kan fri den litt til høyre, men ingen ting annet skjer. Noen som har noe god ide for å få den ut? Prøvde først å sette inn det nye lysrøret, men det flikker bare mellom svak og full styrke.  Er et gammelt lysrørstoff, så fikk beskjed på butikken at jeg også må bytte starteren. Men det er jo helt umulig. 

Den pleier å skulle vries, men hvilken vei? :vetikke:

Anonymkode: 2279c...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vri mot venstre. 

Anonymkode: 867d9...0da

Ja har prøvd men den sitter bom fast. Prøvd å vri med alle styrke jeg har 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hundre prosent bombesikker på at det er en tenner som skal byttes? T5 rør skal ikke bytte tenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 minutt siden):

Er du hundre prosent bombesikker på at det er en tenner som skal byttes? T5 rør skal ikke bytte tenner

Kan godt hende. leier bare så aner ikke hva slags rør det er. Tok med på butikken og da fikk jeg beskjed at tenner måtte skiftes eller så funker ikke nytt rør. Noe det heller ikke gjør. Får vel sendte melding til utleier. Er lei av å fomle rundt i mørke på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du klarer å ta et bile i mørket av innmaten i lampa kan vi kanskje se om det er noe rart der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenneren skal vris til venstre, mot klokka. Den skal ikke vris langt. Hvis du ser for deg at tenneren står på klokka 12, skal du vri den tilbake til ca. kl 10. Da skal den løsne slik at du kan trekke den ut. 

Det kan være du trenger å bruke litt kraft på den. Da kan det hjelpe å bruke ei tang, men vær samtidig forsiktig, for den kan være gammel og sprø slik at den knekker. Skulle den knekke, må du bare plukke ut restene, bit for bit med noe redskap, men husk å koble ut strømmen/sikringen til badet før du begynner med det.

Og finn frem i lykt, helst ei hodelykt, slik at du ser hva du driver med. 🙂

Anonymkode: bef3e...f20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tang. Jeg bruker ALLTID tang, den sitter jævlig fast. Jeg ringte elektriker første gang jeg ikke fikk den løs, bruk tang sa han. 

Anonymkode: 48761...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (17 minutter siden):

Om du klarer å ta et bile i mørket av innmaten i lampa kan vi kanskje se om det er noe rart der?

image.thumb.jpeg.87a89cdc3a756021dc1a414279f83296.jpeg

slik ser den ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tenneren skal vris til venstre, mot klokka. Den skal ikke vris langt. Hvis du ser for deg at tenneren står på klokka 12, skal du vri den tilbake til ca. kl 10. Da skal den løsne slik at du kan trekke den ut. 

Det kan være du trenger å bruke litt kraft på den. Da kan det hjelpe å bruke ei tang, men vær samtidig forsiktig, for den kan være gammel og sprø slik at den knekker. Skulle den knekke, må du bare plukke ut restene, bit for bit med noe redskap, men husk å koble ut strømmen/sikringen til badet før du begynner med det.

Og finn frem i lykt, helst ei hodelykt, slik at du ser hva du driver med. 🙂

Anonymkode: bef3e...f20

Tang har jeg ikke tenkt på. Får gå å kjøpe det og se om det kan fungere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tang har jeg ikke tenkt på. Får gå å kjøpe det og se om det kan fungere 😊

Ja bruk tang så går det mye mye lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja bruk tang så går det mye mye lettere :)

Takk for hjelpen! tang funket som bare det. Nå er det endelig lys igjen😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...