Gå til innhold

dårlig kommunikasjon mellom jeg og sjefene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg jobber innenfor renhold, så da jobber jeg jo alene. akkurat begynt 1. oktober. dette er første jobben min, er litt sent som 22 åring, men jaja.

hvis jeg har noe problem på plassene da sender jeg en melding til en dame, og det er greit har ikke noe problem med henne. men jeg har 2 andre sjefer, den ene var den som jeg hadde intervju gjennom nav og sånt med, ho sa jo at jeg skulle ta kontakt med henne via epost hvis jeg lurer på noe, det har jeg gjort 2 ganger og har ikke fått noe svar på 2 av dem.

så begynte en annet sjef å sende melding til meg omgående noen klager på jobbene, ho er vakta også, fordi jeg måtte ringe ho noen par ganger. hun sender bare meldinger nå det er noe som går ut over dem, men hvis jeg har et problem, som ikke nødvendigvis handler om jobben min, så svarer de ikke.

feks, igår spurte jeg om jeg skal jobbe i jule ferien, siden jeg ikke kjører, blir det vanskelig for meg å komme rundt på stedene jeg skal være, og ho har ikke svart på det. jeg blir bare forbanna her. jeg vil ikke nødvendigvis klage eller spøre på nytt, jeg har akkurat begynt, jeg har ikke noe erfaring og er ung. vil liksom ikke ha dårlig inntrykk på dem. men jeg kjønner ikke hvorfor dette skal ta så lang tid. jeg vet ikke hvis jeg spør for tidlig?

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg hadde lyst til å begynne med kjøre timer for å få lappen, men grunnkurs går bare på kvelden (jeg jobber kvelder) og det er lite sannsynlig at jeg får 4 dager fri før februar.

Anonymkode: a56c1...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må orientere deg om hvem som er din nærmeste leder/ daglig leder. Det er den personen som kan besvare spørsmål om ferie, arbeidsplaner, sykdom, tilrettelegging og ellers daglige spørsmål. 

Personen som du møtte intervju kan være fra hr avd eller rett og slett lederen til din leder igjen. At du kunne ta kontakt gjaldt nok ifht intervju, planlegging rundt dette og lignende. 

Den som kontakter deg ang klager kan være en som er kvalitetsleder, og det personen som følger opp kunder/kvalitet. 

Anonymkode: 1bda5...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så bra at du har fått deg jobb☺️ gratulerer. Renhold er et viktig fag og yrke. 

Man vasker ikke nødvendigvis alene bestandig, men det spørs jo om du er ansatt i privat firma eller kommune/fylke. I kommunen er man som regel inndelt i  soner med flere kollegaer. 

Hvorfor ringer du ikke til lederen din? Sjef er avleggs ord å bruke. Hvis du ikke får svar på epost så ringer du. Ikke farlig det. Spør i vei på det du lurer på. 

Du har søkt på jobb som medfører forflytning fra sted til sted. Det er ditt 'problem' at du ikke har førerkort. (Dessverre mange regler å bli voksen). Jeg er ikke sarkastisk men jeg vil bare fortelle den harde virkelighet.

Ofte er førerkort et av kravene til å få en renholdsjobb. Pga lederen forventer at effektiviteten med å kjøre rundt på forskjellige plasser blir oppfylt. 

Stå på☺️👌

Anonymkode: 7760a...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...