Majer Skrevet 6. november 2024 #1 Del Skrevet 6. november 2024 For ordens skyld har jeg aldri studert psykologi, og kjenner ingen med den aktuelle utdanningen. Men synes det er rart de som har den sliter. Her i Norge liker vi best at folk er psykologer, selv når de ikke jobber klinisk. I utlandet gir derimot en master i psykologi psykologtittel- men ikke klinisk psykolog-tittel. Det er heller ikke like uglesett i mange av landene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #2 Del Skrevet 6. november 2024 Det handler jo om å klare å selge inn kompetansen sin. Det kan være vanskelig når man har master i noe som kan oppfattes som diffust og lite matnyttig. Det er mange sånne mastere, for å si det sånn! Det betyr jo ikke at man ikke har kompetanse, men at det kan være vanskeligere for andre å forsto hva det er man kan bidra med. Jeg har selv en profesjonsutdanning (ikke psykologi), og det er lett å selge inn fordi alle vet konkret hva det er og hva jeg kan. Min utfordring kan være de gangene jeg ønsker en jobb som er “utenfor boksen” i forhold til utdanningen min. Anonymkode: f58ab...9ad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #3 Del Skrevet 6. november 2024 Tenker at mange jobber som er aktuelle for de qom har master i organisasjonspsykologi ofte også har krav om erfaring fra arbeidslivet på leder/ rådgivernivå. At om en har ung og selv om en er teoretisk god, så ønsker arbeidsgiverne noen med praktisk erfaring til å stå I krevende prosesser som organisasjonsutvikling, endringsprosesser og hr arbeid er Anonymkode: 1e27e...c6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Del Skrevet 6. november 2024 Ingen av de jeg kjenner med den masteren sliter. Anonymkode: bbf70...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Del Skrevet 6. november 2024 Majer skrev (7 timer siden): For ordens skyld har jeg aldri studert psykologi, og kjenner ingen med den aktuelle utdanningen. Men synes det er rart de som har den sliter. Her i Norge liker vi best at folk er psykologer, selv når de ikke jobber klinisk. I utlandet gir derimot en master i psykologi psykologtittel- men ikke klinisk psykolog-tittel. Det er heller ikke like uglesett i mange av landene Hvem er det som sliter? Hvor kommer utsagnet ditt fra? 🤷♀️ Jeg kjenner et titalls personer med masteren, alle har de jobb og alle har blott headhuntet. Anonymkode: 0afe0...d2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Del Skrevet 6. november 2024 Blir du aldri lei av å starte tråder basert på egne påstander presentert som fakta, skrevet på en usammenhengende måte? Anonymkode: e8325...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå