Majer Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden For ordens skyld har jeg aldri studert psykologi, og kjenner ingen med den aktuelle utdanningen. Men synes det er rart de som har den sliter. Her i Norge liker vi best at folk er psykologer, selv når de ikke jobber klinisk. I utlandet gir derimot en master i psykologi psykologtittel- men ikke klinisk psykolog-tittel. Det er heller ikke like uglesett i mange av landene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Det handler jo om å klare å selge inn kompetansen sin. Det kan være vanskelig når man har master i noe som kan oppfattes som diffust og lite matnyttig. Det er mange sånne mastere, for å si det sånn! Det betyr jo ikke at man ikke har kompetanse, men at det kan være vanskeligere for andre å forsto hva det er man kan bidra med. Jeg har selv en profesjonsutdanning (ikke psykologi), og det er lett å selge inn fordi alle vet konkret hva det er og hva jeg kan. Min utfordring kan være de gangene jeg ønsker en jobb som er “utenfor boksen” i forhold til utdanningen min. Anonymkode: f58ab...9ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå