AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #1 Skrevet 6. november 2024 Om en faktura som ikke var betalt, har ikke noe utbetalt. Har ikke fått noe på mail, tenker det er svindel men det var jo ingen link bare ett svensk tlf nummer. Så hva er dette? Anonymkode: 39282...fbf
NakenPanda Skrevet 6. november 2024 #3 Skrevet 6. november 2024 (endret) sms scam, hvis du aldri har brukt dette firmaet eller det er "ukjent" firma, er det garantert svindel. De er et svensk firma (Ropa capital)som driver inn penger på vegne av andre (ie parkering etc) De har veldig dårlig rykte etter et raskt google search, så med mindre de ikke documenter ting med en faktisk fakture bare en sms ville jeg ignorert det Endret 6. november 2024 av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Skrevet 6. november 2024 Men det er jo ingen link å trykke på, så hva er svindelen? At jeg skal ringe ett svensk nummer? Anonymkode: 39282...fbf
NakenPanda Skrevet 6. november 2024 #5 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er jo ingen link å trykke på, så hva er svindelen? At jeg skal ringe ett svensk nummer? Anonymkode: 39282...fbf Svindelen kan være at det koster deg 30 Kr per minutt når du ringer, du er sikker at du ikke har parkert på en av disse "betal innen 48 timer online" parkeringsplasser den siste tiden?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Skrevet 6. november 2024 NakenPanda skrev (2 minutter siden): Svindelen kan være at det koster deg 30 Kr per minutt når du ringer, du er sikker at du ikke har parkert på en av disse "betal innen 48 timer online" parkeringsplasser den siste tiden? Sist jeg parkerte der var i mars, og da stod jeg ikke lenge nok til at jeg skulle betale. Jeg søkte opp firmaet og de har et helt annet tlfnummer enn det som stod i sms Anonymkode: 39282...fbf
NakenPanda Skrevet 6. november 2024 #7 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sist jeg parkerte der var i mars, og da stod jeg ikke lenge nok til at jeg skulle betale. Jeg søkte opp firmaet og de har et helt annet tlfnummer enn det som stod i sms Anonymkode: 39282...fbf Da er det nok noen som prøver å bruke et semi legitimt firma for svindel ja, ulikt tlfnummer er et rødt flagg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå