AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #1 Skrevet 6. november 2024 Jeg er nå i den situasjonen at angsten har tatt over livet mitt og jeg trenger mer hjelp enn det fastlege og dps kan gi. Har diagnosene panikklidelse, agorafobi og ptsd. Har lest mye bra om Modum Bad og har akkurat sendt inn en søknad dit. Noen som har vært der og vil dele litt erfaringer på godt og vondt? 😊 Anonymkode: c29d2...97c 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2025 #2 Skrevet 21. januar 2025 Hvordan gikk det med søknaden? Jeg er også interessert i å høre erfaringer med Modum! Anonymkode: f7b60...ad8
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2025 #3 Skrevet 21. januar 2025 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 8.56): Jeg er nå i den situasjonen at angsten har tatt over livet mitt og jeg trenger mer hjelp enn det fastlege og dps kan gi. Har diagnosene panikklidelse, agorafobi og ptsd. Har lest mye bra om Modum Bad og har akkurat sendt inn en søknad dit. Noen som har vært der og vil dele litt erfaringer på godt og vondt? 😊 Anonymkode: c29d2...97c Der har vært flere tv program fra Modum bad på nrk. Tror ett av dem het Helene flytter inn eller noe slikt. Informative program. Sikkert lang ventetid for å få komme til. Anonymkode: 075a1...9ff
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #4 Skrevet 22. januar 2025 Jeg har bare vært på utredningsopphold, så vet ikke om jeg kan svare på noe du lurer på. Var heller ikke på angst, men på traume. Men når jeg skriver legger innlegget ditt seg på toppen, i alle fall, så kanskje du får flere svar Men bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med 🌸 Anonymkode: 58260...44c
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #5 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sikkert lang ventetid for å få komme til. På traume har jeg ventet litt over to år fra søknaden ble sendt til selve behandlings oppholdet. Anonymkode: 58260...44c
Irak Skrevet 22. januar 2025 #6 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): På traume har jeg ventet litt over to år fra søknaden ble sendt til selve behandlings oppholdet. Anonymkode: 58260...44c Hjalp det?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #7 Skrevet 22. januar 2025 Har ikke vært der selv. Men bor i samme kommune som Modum bad ligger. Å det jeg har hørt er bare positivt, og at det er god hjelp å få 🩷 Anonymkode: e5782...e73 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #8 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har bare vært på utredningsopphold, så vet ikke om jeg kan svare på noe du lurer på. Var heller ikke på angst, men på traume. Men når jeg skriver legger innlegget ditt seg på toppen, i alle fall, så kanskje du får flere svar Men bare spør om det er noe jeg kan hjelpe med 🌸 Anonymkode: 58260...44c Vil gjerne høre om utredningsoppholdet på traume. To uker? Var det nyttig? Var det utredning og diagnostisering? Enesamtaler med psykolog? Gruppebehandling? Anonymkode: f7b60...ad8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #9 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 8.56): Jeg er nå i den situasjonen at angsten har tatt over livet mitt og jeg trenger mer hjelp enn det fastlege og dps kan gi. Har diagnosene panikklidelse, agorafobi og ptsd. Har lest mye bra om Modum Bad og har akkurat sendt inn en søknad dit. Noen som har vært der og vil dele litt erfaringer på godt og vondt? 😊 Anonymkode: c29d2...97c Er det pf du sliter med så er det ikke sikkert Modum kan hjelpe deg så godt som du håper på. De jobber med traume lidelser Kan funke helt fint men når man er der så er det jo i en boble. Lakkmustesten på om behandlingen har hatt effekt vil du se når du kommer tilbake til hverdagen.. om du da klarer å etterleve strategiene du lærte på modum Anonymkode: 1c384...440
Baktus2024 Skrevet 22. januar 2025 #10 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 8.56): Jeg er nå i den situasjonen at angsten har tatt over livet mitt og jeg trenger mer hjelp enn det fastlege og dps kan gi. Har diagnosene panikklidelse, agorafobi og ptsd. Har lest mye bra om Modum Bad og har akkurat sendt inn en søknad dit. Noen som har vært der og vil dele litt erfaringer på godt og vondt? 😊 Anonymkode: c29d2...97c Et tips kan være nrk.no / nrktv og søk på Helene sjekker inn ..en av de sesongene der bodde Helene Sandvig der en uke , der hun snakket med beboerne...det kan kanskje gi deg et inntrykk.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #11 Skrevet 22. januar 2025 Irak skrev (5 timer siden): Hjalp det? Jeg har bare vært på utredningsopphold, så det er vel litt begrenset hvor mye det kan hjelpe. Men jeg synes jeg lærte en del om andre og meg selv, og det var veldig godt å møte andre som hadde det likt som meg. Jeg skal ha hovedopphold nå snart. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil gjerne høre om utredningsoppholdet på traume. To uker? Var det nyttig? Var det utredning og diagnostisering? Enesamtaler med psykolog? Gruppebehandling? Anonymkode: f7b60...ad8 Ja, ca. to uker. Var i gruppe med fem andre, og hadde ulike gruppe opplegg hver dag, som en forsmak på behandling. Intensiv utredning i tillegg, med masse skjema og samtaler, da var jeg alene. Og samtaler med miljøterapeut. Fikk informasjon om hvordan behandlingen ville foregå, men ingen behandling rettet mot meg og ingen behandlings samtaler. Fokuset var utredning og å finne ut om man passet til opplegget og om man ønsket det AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det pf du sliter med så er det ikke sikkert Modum kan hjelpe deg så godt som du håper på. De jobber med traume lidelser Kan funke helt fint men når man er der så er det jo i en boble. Lakkmustesten på om behandlingen har hatt effekt vil du se når du kommer tilbake til hverdagen.. om du da klarer å etterleve strategiene du lærte på modum Anonymkode: 1c384...440 Hun skriver at hun har angstlidelser og ptsd, hvor får du personlighetsforstyrrelser fra? Og Modum jobber ikke bare med traumer. De har familie avdeling, de jobber med spiseforstyrrelser, angst og depresjon. De har også poliklinisk tilbud og mange kurs. Anonymkode: 58260...44c 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #12 Skrevet 22. januar 2025 Jeg fikk ikke plass fordi jeg var for dårlig. De mente jeg ikke ville klare opplegget. Anonymkode: 2ef71...b11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #13 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har bare vært på utredningsopphold, så det er vel litt begrenset hvor mye det kan hjelpe. Men jeg synes jeg lærte en del om andre og meg selv, og det var veldig godt å møte andre som hadde det likt som meg. Jeg skal ha hovedopphold nå snart. Ja, ca. to uker. Var i gruppe med fem andre, og hadde ulike gruppe opplegg hver dag, som en forsmak på behandling. Intensiv utredning i tillegg, med masse skjema og samtaler, da var jeg alene. Og samtaler med miljøterapeut. Fikk informasjon om hvordan behandlingen ville foregå, men ingen behandling rettet mot meg og ingen behandlings samtaler. Fokuset var utredning og å finne ut om man passet til opplegget og om man ønsket det Anonymkode: 58260...44c Takk for at du deler. Er på venteliste selv og er spent på hvordan det blir. Anonymkode: f7b60...ad8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #14 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk ikke plass fordi jeg var for dårlig. De mente jeg ikke ville klare opplegget. Anonymkode: 2ef71...b11 Det må være vondt å få den avvisningen. Får du hjelp på dps? Hvis du blir mer stabil så kan du vel søke Modum igjen? Anonymkode: f7b60...ad8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #15 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har bare vært på utredningsopphold, så det er vel litt begrenset hvor mye det kan hjelpe. Men jeg synes jeg lærte en del om andre og meg selv, og det var veldig godt å møte andre som hadde det likt som meg. Jeg skal ha hovedopphold nå snart. Ja, ca. to uker. Var i gruppe med fem andre, og hadde ulike gruppe opplegg hver dag, som en forsmak på behandling. Intensiv utredning i tillegg, med masse skjema og samtaler, da var jeg alene. Og samtaler med miljøterapeut. Fikk informasjon om hvordan behandlingen ville foregå, men ingen behandling rettet mot meg og ingen behandlings samtaler. Fokuset var utredning og å finne ut om man passet til opplegget og om man ønsket det Hun skriver at hun har angstlidelser og ptsd, hvor får du personlighetsforstyrrelser fra? Og Modum jobber ikke bare med traumer. De har familie avdeling, de jobber med spiseforstyrrelser, angst og depresjon. De har også poliklinisk tilbud og mange kurs. Anonymkode: 58260...44c Angst, depresjon som bare varer og varer tross flere behandlings forsøk og medikamentelle behandling tenderer å være pf.. Anonymkode: 1c384...440
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #16 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det må være vondt å få den avvisningen. Får du hjelp på dps? Hvis du blir mer stabil så kan du vel søke Modum igjen? Anonymkode: f7b60...ad8 Jeg er for dårlig for dps også. De har ikke mer å tilby. Anonymkode: 2ef71...b11
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2025 #17 Skrevet 22. januar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Angst, depresjon som bare varer og varer tross flere behandlings forsøk og medikamentelle behandling tenderer å være pf.. Anonymkode: 1c384...440 Sånne påstander kan du faktisk ikke bare slenge ut udokumentert. Anonymkode: 58260...44c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå