Gå til innhold

KI oversetting på nrk radio

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

sitter her og hører på direktesending omkring valget i USA. I enkelte innslag legger nrk en grusomt irriterende computerstyrt stemme inn som oversetter det som blir sagt på engelsk. 

For det første; hvem i Norge er ikke istand til å forstå engelsk? 

Punkt to; det er bare så tragisk å høre på at jeg må slå av lyden hver gang. 

Anonymkode: be032...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

sitter her og hører på direktesending omkring valget i USA. I enkelte innslag legger nrk en grusomt irriterende computerstyrt stemme inn som oversetter det som blir sagt på engelsk. 

For det første; hvem i Norge er ikke istand til å forstå engelsk? 

Punkt to; det er bare så tragisk å høre på at jeg må slå av lyden hver gang. 

Anonymkode: be032...2f5

Uenig i punkt en! Det er sikkert en god del i Norge som ikke henger med på engelsk så at det oversettes er bare supert. Desto flere som får med seg hva som snakkes om.

Punkt to er jeg enig i. Første gang jeg hørte dette var i bilen og jeg trudde noen hadde gjort noe med innstillingene på radioen.. Får krupp av å høre på. 

Anonymkode: fb4eb...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uenig i punkt en! Det er sikkert en god del i Norge som ikke henger med på engelsk så at det oversettes er bare supert. Desto flere som får med seg hva som snakkes om.

Punkt to er jeg enig i. Første gang jeg hørte dette var i bilen og jeg trudde noen hadde gjort noe med innstillingene på radioen.. Får krupp av å høre på. 

Anonymkode: fb4eb...2d0

Hvis de ikke skjønner engelsk så har de sannsynligvis ingen interesse i valget uansett. Å tilrettelegge alt for alle hele tiden er tyranni.

Anonymkode: 6e51a...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...