AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #1 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg kjøpte en ny bruktbil fra merkeforhandler tidlig i høst, og ble lovt gode vinterdekk med pigg. Nå har jeg fått på vinterdekkene, og det viser seg at jeg har fått to nye dekk, og to 9-år gamle dekk (men ubrukte og lagret riktig). Når jeg uttrykker at jeg er misfornøyd med dette, og sier at dette ikke var avtalen, så sier de at vinterdekkene er gode, da de er ubrukte og er lagret riktig. De sier det er slutt på å tenke på alder på dekk, at det er gammel tankegang. Jeg derimot leser på flere nettsider at dekk bør byttes ut senest ved 10-års alder uansett. Det betyr at jeg må bytte dekk allerede neste sesong. De jeg kjøpte bilen av mener jeg kan ha dekkene i flere år. Dere som har peiling på dette, hva mener dere? Anonymkode: fb8b2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. november 2024 #2 Del Skrevet 6. november 2024 Da ville jeg bedt forhandler fremskaffe dokumentasjon på påstanden fra dekkprodusenten om at de garanterer ytelse utover 10 år. Jeg har aldri hørt om noen dekkprodusenter som sier at 10-15 år er brukbar alder for dekk 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #3 Del Skrevet 6. november 2024 Ville ikke kjørt piggfritt eldre enn 6 år. Anonymkode: 32793...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. november 2024 #4 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville ikke kjørt piggfritt eldre enn 6 år. Anonymkode: 32793...05e Akkurat det er vel totalt irrelevant informasjon i tråden, siden TS har fått utlevert gamle piggdekk... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Del Skrevet 6. november 2024 Ting har skjedd og selv dekkegenskapene utvikler seg. De som var toppmodell for 9 år siden er ikke nødvendigvis det idag. Selv om dekk lagres riktig blir gummien hardere og får dårligere egenskaper. Ditt kjøp så de nok på som en gylden mulighet til å bli kvitt noe som har ligget på lager altfor lenge, så de hadde jeg ikke godtatt. Hadde krevd fire like og nye dekk. https://www.tv2.no/broom/vinterdekk-dette-ma-du-ikke-glemme-a-sjekke/12838592/ https://vianor.no/dekkinformasjon/fakta-om-dekk/aldring-av-dekk/ https://www.vikingredning.no/faq/hvor-gamle-kan-bildekk-vaere Anonymkode: 1e471...22d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Del Skrevet 6. november 2024 newman01 skrev (3 timer siden): Da ville jeg bedt forhandler fremskaffe dokumentasjon på påstanden fra dekkprodusenten om at de garanterer ytelse utover 10 år. Jeg har aldri hørt om noen dekkprodusenter som sier at 10-15 år er brukbar alder for dekk Nemlig. Jeg påpekte at jeg ikke kan lese noen steder at dette stemmer. Han stod på sitt, og kunne gå god for de dekkene. Når jeg spurte hvor lenge han mente jeg kunne kjøre med dem, så svarte han bare at det kom an på bruk osv. Skikkelig dårlig stil av en merkeforhandler å gi meg så dårlige dekk, selv om jeg «bare» har kjøpt bruktbil. Anonymkode: fb8b2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #7 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nemlig. Jeg påpekte at jeg ikke kan lese noen steder at dette stemmer. Han stod på sitt, og kunne gå god for de dekkene. Når jeg spurte hvor lenge han mente jeg kunne kjøre med dem, så svarte han bare at det kom an på bruk osv. Skikkelig dårlig stil av en merkeforhandler å gi meg så dårlige dekk, selv om jeg «bare» har kjøpt bruktbil. Anonymkode: fb8b2...d00 Er dette en kjede hadde jeg henvendt meg et hakk oppover. De dekkene er ikke like gode og burde ikke blitt solgt overhode. Anonymkode: 1e471...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #8 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er dette en kjede hadde jeg henvendt meg et hakk oppover. De dekkene er ikke like gode og burde ikke blitt solgt overhode. Anonymkode: 1e471...22d Han som har solgt meg bilen og som jeg har kontakt med, er salgssjef😏 Enig, altfor dårlig.. Anonymkode: fb8b2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #9 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ting har skjedd og selv dekkegenskapene utvikler seg. De som var toppmodell for 9 år siden er ikke nødvendigvis det idag. Selv om dekk lagres riktig blir gummien hardere og får dårligere egenskaper. Ditt kjøp så de nok på som en gylden mulighet til å bli kvitt noe som har ligget på lager altfor lenge, så de hadde jeg ikke godtatt. Hadde krevd fire like og nye dekk. https://www.tv2.no/broom/vinterdekk-dette-ma-du-ikke-glemme-a-sjekke/12838592/ https://vianor.no/dekkinformasjon/fakta-om-dekk/aldring-av-dekk/ https://www.vikingredning.no/faq/hvor-gamle-kan-bildekk-vaere Anonymkode: 1e471...22d Jeg fant siden til vianor jeg også. Den artikkelen fra broom er gammel, så den kan jeg ikke bruke ved klaging. De tror vel de kan lure meg, en middelaldrende kvinne uten så mye peiling på bil. Jeg har sagt fra at jeg syns dette er altfor dårlig, og bedt de revurdere. Anonymkode: fb8b2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #10 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fant siden til vianor jeg også. Den artikkelen fra broom er gammel, så den kan jeg ikke bruke ved klaging. De tror vel de kan lure meg, en middelaldrende kvinne uten så mye peiling på bil. Jeg har sagt fra at jeg syns dette er altfor dårlig, og bedt de revurdere. Anonymkode: fb8b2...d00 - og det er så synd, for opptil dette har jeg vært så fornøyd med kjøpet og hjelpen jeg har fått. Anonymkode: fb8b2...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #11 Del Skrevet 6. november 2024 Det er helt latterlig og uakseptabelt. @newman01 har, som vanlig, et godt innspill her. Noen få dekkprodusenter har sagt at "opptil 10 år lagring" kan fungere, men det er sprøtt lenge for et gummiprodukt som skal utsettes for enorme krefter og er din eneste kontakt med bakken. Personlig skifter jeg stort sett dekk etter 5 år, uavhengig av profil. Ville ha presset på nye dekk eller 5000 kr avslag. Anonymkode: 4a433...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #12 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt latterlig og uakseptabelt. @newman01 har, som vanlig, et godt innspill her. Noen få dekkprodusenter har sagt at "opptil 10 år lagring" kan fungere, men det er sprøtt lenge for et gummiprodukt som skal utsettes for enorme krefter og er din eneste kontakt med bakken. Personlig skifter jeg stort sett dekk etter 5 år, uavhengig av profil. Ville ha presset på nye dekk eller 5000 kr avslag. Anonymkode: 4a433...fe0 Jeg var mer tydelig i andre omgang av kommunikasjonen, og da ordnet det seg heldigvis! Men med en litt ubekvem tone fra selger, ikke direkte sur eller irritert, men litt som om han snakket med en vanskelig kunde.. uansett får jeg nå helt nye dekk, som jeg fortjente i utgangspunktet siden jeg ble lovt gode dekk. Takk til alle dere som bidro i tråden! Anonymkode: fb8b2...d00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 6. november 2024 #13 Del Skrevet 6. november 2024 Godt det løste seg. Høres ut som en ryddig selger. Ved at du blir fornøgd er det større sjanse du kommer tilbake for service, og forteller det til folk du kjenner hvor du kjøpte bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #14 Del Skrevet 6. november 2024 Jaja, du får tåle at du oppfattes som en Karen. Bra du stod på ditt, akkurat som middelaldrene menn ville gjort, uten å føle et snev av ubehag. Anonymkode: 48c60...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #15 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg var mer tydelig i andre omgang av kommunikasjonen, og da ordnet det seg heldigvis! Men med en litt ubekvem tone fra selger, ikke direkte sur eller irritert, men litt som om han snakket med en vanskelig kunde.. uansett får jeg nå helt nye dekk, som jeg fortjente i utgangspunktet siden jeg ble lovt gode dekk. Takk til alle dere som bidro i tråden! Anonymkode: fb8b2...d00 Altfor mange selgere slipper unna med slikt tull i Norge. Folk må lære seg å klage og du gjorde bare det rette. Man kan ikke godta å få betale ekte, veltjente penger og få søppel i retur. Anonymkode: 4a433...fe0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå