Gå til innhold

Betale for klesplagg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sluttet i jobben min for noen mnd siden og glemte helt å betale for et plagg jeg tok hjem for å prøve. Dette kom jeg på nå. Sjefen har ikke sagt noe, men jeg kjente det stakk i magen når jeg kom på det. Jeg vil nå gå innom butikken og betale for plagget, men er redd de skal tro jeg har stjelt og anmelde? Også redd for at de skal tro at fremtidig svinn er meg, fordi jeg glemte å betale for et plagg. Skal jeg sende henne melding, hva skal jeg si? Eller bør jeg gå innom å betale? (Fikk ikke tillatelse til å ta det med hjem, plagget fant jeg nå når jeg ryddet). Får helt vondt i magen av tanken, og har så dårlig samvittighet.

Anonymkode: c87e7...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde sett på deg som en tyv ja, om du hadde vært ansatt for meg.

Du fikk ikke lov til å ta med plagget hjem, du gjorde det selv om du visste det ikke var greit. Så dropper du å betale for det og sier heller ikke noe til sjefen om dette. Hva tror du selv? 

Tror heller ikke noe som helst på at du har dårlig samvittighet og tror heller ikke det kun dreier seg om ett plagg. 

Skam deg! 

Anonymkode: 40e27...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fikk ikke tillatelse" som i spurte og fikk nei, eller "fikk ikke tillatelse" som et avvik fra personalreglementet fordi du ikke spurte? 
To forskjellige situasjoner.

Hvis du sluttet med god relasjon synes jeg du skal følge samvittigheten din og gå innom og betale for plagget.  Det er redelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tyveri, desverre. Jeg har jobbet i flere klesbutikker som daglig leder i 12 år og samtlige steder har det vært forbudt for ansatte å ta med klær hjem uten å kjøpe plagget først. 

Anonymkode: cedf5...f63

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort noe med det nå i ettertid. Det vil bare sette deg i et dårlig lys. Ja selv om du gjør opp for deg. Men nå ville ikke jeg tatt noe jeg ikke hadde lov til heller, og så "glemt" det.

Anonymkode: 97cea...8c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei!

Jeg sluttet i jobben min for noen mnd siden og glemte helt å betale for et plagg jeg tok hjem for å prøve. Dette kom jeg på nå. Sjefen har ikke sagt noe, men jeg kjente det stakk i magen når jeg kom på det. Jeg vil nå gå innom butikken og betale for plagget, men er redd de skal tro jeg har stjelt og anmelde? Også redd for at de skal tro at fremtidig svinn er meg, fordi jeg glemte å betale for et plagg. Skal jeg sende henne melding, hva skal jeg si? Eller bør jeg gå innom å betale? (Fikk ikke tillatelse til å ta det med hjem, plagget fant jeg nå når jeg ryddet). Får helt vondt i magen av tanken, og har så dårlig samvittighet.

Var det ikke prøverom der du jobba?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du fikk ikke lov til å ta med plagget hjem, du gjorde det selv om du visste det ikke var greit. Så dropper du å betale for det og sier heller ikke noe til sjefen om dette. Hva tror du selv? 

Tror heller ikke noe som helst på at du har dårlig samvittighet og tror heller ikke det kun dreier seg om ett plagg. 

Skam deg! 

Anonymkode: 40e27...

Endret av jeppp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo tyveri, desverre. Jeg har jobbet i flere klesbutikker som daglig leder i 12 år og samtlige steder har det vært forbudt for ansatte å ta med klær hjem uten å kjøpe plagget først. 

Anonymkode: cedf5...f63

Dette er jeg klar over. Men det var ikke spørsmålet, spørsmålet er om jeg skal gå tilbake å gjøre opp for meg. Det er det som føles riktig, men er redd de skal tro andre ting er meg eller se på meg som en kjip person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skam deg! 

Anonymkode: 40e27...8cd

Hei! 
Før hadde vi lov til å ta med ting hjem for å prøve. Dette ble en regel rett før jeg tok med plagget, og derfor glemte jeg det. Dette dreier seg kun om et plagg, og jeg sier jo nå jeg vil si noe til sjefen og gå tilbake for å betale for meg. 
Synes du skal slutte å være sånn i tonen når du Ikke vet situasjonen. Jeg er 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

"Fikk ikke tillatelse" som i spurte og fikk nei, eller "fikk ikke tillatelse" som et avvik fra personalreglementet fordi du ikke spurte? 
To forskjellige situasjoner.

Hvis du sluttet med god relasjon synes jeg du skal følge samvittigheten din og gå innom og betale for plagget.  Det er redelig.

«Fikk ikke tillatelse» som et avvik fra personalreglementet fordi jeg ikke spurte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei! 
Før hadde vi lov til å ta med ting hjem for å prøve. Dette ble en regel rett før jeg tok med plagget, og derfor glemte jeg det. Dette dreier seg kun om et plagg, og jeg sier jo nå jeg vil si noe til sjefen og gå tilbake for å betale for meg. 
Synes du skal slutte å være sånn i tonen når du Ikke vet situasjonen. Jeg er 19 år.

Kan du ikke si du tok det med før regelen ble da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...