Gå til innhold

Er det vanlig at mannlig partner spiser så mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare den middagen i seg selv er rundt 2000kcal. Totalt sett er dette mye mer enn hva en gjennomsnittlig mann trenger, selv for de som trener en del. Så han har nok god forbrenning 

Anonymkode: 346bb...197

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen gjør faktisk det, med kjøle-element. 

Anonymkode: 8b0f4...f05

Det blir for mye mikkmakk i en travel hverdag. Proteinpulver er enkelt og gjør jobben.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Flyttet nettopp inn med kjæresten min. Han spiser helt sinnssyke mengder mat etter min mening. En vanlig dag kan se sånn her ut:

Frokost: 5 brødskiver med mye pålegg og en Tine iskaffe

Lunsj 1: salat med 3 kokte egg, skinke og diverse

Mellommåltid: 0.5l energidrikk med sukker og en proteinbar

Lunsj 2: sånn stor baguette med roastbiff og potetsalat. 0.5l appelsinjuice

Middag: 2/3 av en hel ovnsbakt lasagne i tillegg til brød med smør og grønnsalat

Etter trening: proteinshake og 1 banan

Kveldsmat: 4 brødskiver med masse pålegg, skyr og 4-5 ruter med mørk sjokolade

-

Er det her et normalt matinntak for menn? Det er jo helt hinsides mye penger som går til mat. Han er slank altså, så klager ikke over det.

Anonymkode: a5556...9c2

Ja det høres normalt ut....en fyr jeg kjenner godt spiser også veldig mye...jeg spiser kun halvparten 🤣

Anonymkode: 373e2...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Urettferdig at Gutter får spise så mye de vil !

Anonymkode: 28c22...0f7

Hva mener du med urettferdig?

Anonymkode: 02e5a...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det var faktisk mye.

1 egg har over 300 mg i kolesterol. En som har høyt kolesterol anbefales en lavere kolesterol mengde om dagen. 

Jeg håper mannen din trener noe hinsides, for den mengden med kolesterol p det bare fra egg, hva med resten av dagen. Høres ut som en sikker vei til hjerteinfarkt.

Plis be han om å sjekke kolesterolet, tilfelle han er i faresonen. Noe  er ikke på magiskvis, mange er ved langt mindre inntak.

Anonymkode: e81f5...1bc

Det er gammel myte.

Jeg spiser 6 egg selv som kvinne 

Vi kan begge spise mer, eller mindre, avhengig av hva som passer makroene den dagen.

Vi er ikke i faresonen, men en av de som har full kontroll på fettprosent og muskelmasse :)

Anonymkode: 5a5eb...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spise er jo det hyggeligste som finnes, så fint for ham!

Det er ikke en helt sinnsyk mengde for en aktiv fyr, det synes jeg ikke. Akkurat middagseksempelet her er jo ikke det beste, men at det går mange brødskiver er jo ikke sjokkerende. Det er nok ganske vanlig!

Det må være greit å diskutere det uansett da, økonomisk sett. Synes ikke menn skal straffes for å ha et høyere næringsbehov, men det er lov å påpeke det og ha et bevisst forhold til det slik at du får støtte til de delene av budsjettet du tøyer.

Her i huset er mannen dyrere i drift på kjøkkenet, mens jeg er dyrere i drift på badet - og vi tenker det går litt opp i opp. MEN nå har vi helt felles økonomi da. Har tidligere hatt kjærester jeg ikke hadde felles økonomi med, og da føltes det som om jeg ble straffa når han åt meg ut av huset. Snakk om det!

Anonymkode: b86fe...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 0.27):

Min mann spiser minst like mye. Irriterende fordi jeg må handle mye mer og aldri har så mye rester igjen som jeg hadde tenkt, han spiser som 2-3 av meg. Men så tjener han 3x så mye som meg, så det irriterer meg ikke økonomisk.

Anonymkode: 331b9...259

Hvorfor kan ikke din mann selv stå for innkjøp og tillagning av sin egen mat? Det er ikke din oppgave når forholdet er slik det er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...