AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Idag fant jeg ut at min yngste datter røyker. Hentet henne på ridning og møtte opp litt tidligere enn normalt, hun pleier å be meg komme en halvtime etter de er ferdige fordi hun vil prate med de andre jentene. Tror ikke hun skjønte at det var jeg som kom, da det var mørkt, men jeg så at hun stod å røykte sammen med ei annen jente ved en benk. Jeg ble helt paff, og utrolig skuffet. Jeg kunne se at dette ikke var første gangen hun røykte for å si det sånn. Orket ikke ta diskusjonen i kveld, jeg dro videre på jobb etter å ha sluppet henne av hjemme, men hvordan bør jeg reagere på dette? Noen som har opplevd det samme? Hun har nettopp fyllt 17 år. Anonymkode: a6987...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enni Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Du får si til henne at røyking eldrer huden raskere og gir mer rynker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Er det hennes egne penger hun røyker opp? Anonymkode: 381b4...7f6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg betaler hvertfall ikke for røyk! Hun jobber deltid på en klesbutikk i tillegg til vgs, så bruker nok sine penger. Jeg gir henne ikke penger, bidrar kun til kjøp av klær osv. at hun får rynker og dårlig hud er finte kunne si, men aner ikke hvordan jeg skal forholde meg! Anonymkode: a6987...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Hun er straks voksen og tjener allerede sine egne penger. Er ikke stort mer du får gjort enn å si at det er dumt å røyke og hvor helseskadelig det er. Det er hennes valg, hennes penger og hennes helse. Bare ikke gjør et stort nummer ut av det, da det ikke vil gjøre noe fra eller til. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Hensatt skrev (2 minutter siden): Hun er straks voksen og tjener allerede sine egne penger. Er ikke stort mer du får gjort enn å si at det er dumt å røyke og hvor helseskadelig det er. Det er hennes valg, hennes penger og hennes helse. Bare ikke gjør et stort nummer ut av det, da det ikke vil gjøre noe fra eller til. Hun er 17 år… Føler ikke hun er voksen. Hva mener du med ikke gjøre stort nummer? Jeg kan ikke fordra synet av at hun stod og sugde på den røyken! Jeg virkelig hater det! Skal jeg bare si «åja, har du begynt å røyke, det var dumt»?! Jeg har mest lyst å klikke:( Anonymkode: a6987...411 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er 17 år… Føler ikke hun er voksen. Hva mener du med ikke gjøre stort nummer? Jeg kan ikke fordra synet av at hun stod og sugde på den røyken! Jeg virkelig hater det! Skal jeg bare si «åja, har du begynt å røyke, det var dumt»?! Jeg har mest lyst å klikke:( Anonymkode: a6987...411 Hva tenker du å få ut av det? Om du klikker risikerer du å skyve henne bort fra deg og at hun ikke vil snakke med deg eller komme til deg med andre ting. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Synes jeg ser flere og flere yngre røyker nå vs for 5 år siden. Lærer ikke barn og unge i skolen lengre at røyking er direkte usunt, dyrt og man blir rett og slett sett ned på som lite intelligent om man røyker? + at veldig mange arbeidsgivere ønsker ikke røykere på arbeidsplassen sin da man vet dette fører til illeluktende kollegaer som blir oftere syk. Godt mulig helsedirektoratet har sluttet å prøve å nå de unge men da burde isåfall aldersgrensene for kjøp bli økt til 20 år. Anonymkode: 08e1f...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden Ja ja. Slutter nok en gang, hvor mange har ikke røyka og slutta, er ikke så vanskelig. Anonymkode: 53c75...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Psyk henne ut.. Spør hva det er som lukter så vondt, litt over tid. Spesielt når du vet hun har røykt. For å så en dag bryte ut med "herregud!! Det er jo du som stinker" hva er det du har vært borti? Kommenter en dag, fælt så hule tennene dine er blitt.. Huden din ser så gusten og grå ut.. du ser ut som du ikke får nok oksygen.. Anonymkode: 1ceef...4a0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Ikke si noe, da må hun fortsette å skjule det. Din avsky og sinne får henne ikke til å slutte. Hun vil bare skjule det enda bedre, og ta mer avstand fra deg. Anonymkode: ed3fc...2b3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun er 17 år… Føler ikke hun er voksen. Hva mener du med ikke gjøre stort nummer? Jeg kan ikke fordra synet av at hun stod og sugde på den røyken! Jeg virkelig hater det! Skal jeg bare si «åja, har du begynt å røyke, det var dumt»?! Jeg har mest lyst å klikke:( Anonymkode: a6987...411 Ja hvis du vil være en forelder som barna ikke føler seg trygg på at man kan komme til uansett hva man har gjort så kjør på. Anonymkode: ec8ae...0d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Du må jo være ærlig å si hva du mener, dette er ikke et reality show. Forklar konsekvensene og tilby hjelp til å slutte. Ta henne med til fastlegen. Vis henne gamlinger som har røyket lenge og regnestykket på hvordan man kan røyke seg helt ut av boligmarkedet, f eks. Anonymkode: 381b4...7f6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun er 17 år… Føler ikke hun er voksen. Hva mener du med ikke gjøre stort nummer? Jeg kan ikke fordra synet av at hun stod og sugde på den røyken! Jeg virkelig hater det! Skal jeg bare si «åja, har du begynt å røyke, det var dumt»?! Jeg har mest lyst å klikke:( Anonymkode: a6987...411 Jeg ble nevnt tre ganger her. Altså FULLT fokus på deg og ditt, ikke din datters helse.. Kanskje derfor hun begynte å røyke..? Fordi hun har en "fasademor"..? Anonymkode: 76733...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Det jeg ikke skjønner er hvordan du har unngått å merke denne røykingen tidligere? Selv om du ikke har bevitnet det før, så STINKER man røyk lenge etter at sigarettsneipen er opprøyket og kastet. Hun har jo ikke muligheter til å skjule røyklukt fra klær og munn når hun har vært ute. Særlig klær lukter lenge. Eksmannen min var innom her en gang, og han hengte jakka si i gangen. Jeg gikk forbi knaggrekken på vei til toalettet, og utbrøt; "Ikke si at du har begynt å røyke igjen?!" Kunne kjenne røyklukten ose fra jakken. Han hadde røyket i lunsjpausen sammen med noen kolleger, og flere timer etterpå (etter arbeidstid) hang jakken hans her og stinket. Skjønner derfor ikke hvordan det er mulig for deg å ikke ha merket røyklukt av klær og kropp og hår på henne tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden Million skrev (6 minutter siden): Det jeg ikke skjønner er hvordan du har unngått å merke denne røykingen tidligere? Selv om du ikke har bevitnet det før, så STINKER man røyk lenge etter at sigarettsneipen er opprøyket og kastet. Hun har jo ikke muligheter til å skjule røyklukt fra klær og munn når hun har vært ute. Særlig klær lukter lenge. Eksmannen min var innom her en gang, og han hengte jakka si i gangen. Jeg gikk forbi knaggrekken på vei til toalettet, og utbrøt; "Ikke si at du har begynt å røyke igjen?!" Kunne kjenne røyklukten ose fra jakken. Han hadde røyket i lunsjpausen sammen med noen kolleger, og flere timer etterpå (etter arbeidstid) hang jakken hans her og stinket. Skjønner derfor ikke hvordan det er mulig for deg å ikke ha merket røyklukt av klær og kropp og hår på henne tidligere. Man oppdager det når man oppdager det men du er vel en typisk bedreviter. Anonymkode: 7a467...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8 timer siden #17 Del Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man oppdager det når man oppdager det men du er vel en typisk bedreviter. Anonymkode: 7a467...737 Hehe, hva er så bedrevitende ved å ha en normal luktesans? Jeg i alle fall, tar meg den friheten å anta at luktesans er noe de aller fleste med nese har også. Det skal jamen være godt gjort å unngå og kjenne at noen har tatt en røyk de siste timene. Om de klarer å dempe lukten fra munnen med tyggis og munnspray, så stinker det av klær og hår. Endret 8 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laviniabcn79 Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Denne er stjålet av noen andre. har lest nøyaktig samme historie før. ordrett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Leste for noen år siden en løsning en annen mor hadde. Hun sa det var helt ok at datteren røyket, men hun måtte bruke egne penger. Men ingenting som skulle inn i morens hus skulle lukte røyk. Så alt datteren eigde og hadde som stinket røyk ble «kastet»(som vil si gjemt bort). Det tok et par uker, så hadde datteren sluttet. Anonymkode: 74e0c...16d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Hva er det med folk som ikke tør å si ifra til egne barn? Da jeg tok min sønn i røyking, så sa jeg helt rolig at det er ditt liv, du gjør som du vil og jeg kan ikke bestemme at du ikke skal røyke. Men siden jeg er sterk motstander av røyking, og siden du åpenbart har god råd, så kommer du ikke til å få en krone av meg så lenge du røyker. Det ble slutt på dagen. Anonymkode: cc34d...094 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå