Gå til innhold

Katt forsvant på tur

Silje Storøy

Anbefalte innlegg

Jeg gikk tur med hunden min og da følgte den ene pusekatten min etter. Dette har hun gjort før, men i dag følge hun etter mye lengre. Midt i turen ble hun skremt av en annen katt og løp opp i et kratt. Jeg gikk flere ganger frem og tilbake å ropte, men så henne ikke så jeg gikk tilbake til huset. Krattet er bare 500m vekke fra huset vårt, men for å komme tilbake til huset må hun krysse en bro over en elv. Dette er 10 timer siden og jeg har ikke sett henne :( har gått flere turer der hun løp bort uten å se henne. Noen som vet om de pleier å komme igjen? Jeg tenkte at 500m vekke fra huset er ganske nærme og hun ville komme tilbake iløpe av dagen. Det er en 1.5 år gammel sterilisert jentepus. Hun er chippet og vant til å være ute. Gjerne kom med råd om hun ikke viser seg de neste dagene :(

Endret av Silje Storøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror hun kommer tilbake, men jeg ville gått ut og lokket på henne flere ganger, kanskje litt mat du kan rasle med. Ikke vær redd, hun klarer seg, hun er bare redd ❤️ hun hører deg om du roper fra huset :) 

Anonymkode: a1013...7d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500m er ikke så mye, men det er som regel lengre unna enn katten sitt territorium, og om det er bro og elv som den ikke er så kjent med, så er det ikke sikkert den finner veien hjem alene med det første. "mistet" selv min katt ca like langt unna, og antok han fant veien hjem selv (kvelden), men fant han omtrent på samme sted morgenen etter... Synes han var litt vel dum da, og var ikke redd for han siden det var sommer, men hadde vært mer bekymret dersom det er så kaldt som nå.

Har hørt tips om å sette ut kattedoen, men vet ikke hvor lett lukt går over elv. Så kanskje sette ut noe som den lukter i nærheten av broa for å holde den i nærheten?

Anonymkode: 48afd...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...