AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Del Skrevet 5. november 2024 Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. Er det bare meg som er veldig nøye eller burde jeg klage? Anonymkode: 7f764...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Fox Skrevet 5. november 2024 #2 Del Skrevet 5. november 2024 Du burde klage. Du betaler han jo. Da skal han gjøre en ordentlig jobb. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 5. november 2024 #3 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. Er det bare meg som er veldig nøye eller burde jeg klage? Anonymkode: 7f764...e88 Det er selvfølgelig ikke "veldig nøye" å forvente at veggmaling ikke havner på listene. Ser noen snakker om maskeringstape her, og det er et minimum - egentlig bør listene fjernes slik at man får malt veggen også bak listene eller blir det lett synlig skille siden veggene gjerne vandrer litt med tiden. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 5. november 2024 #4 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. Er det bare meg som er veldig nøye eller burde jeg klage? Anonymkode: 7f764...e88 Hvis han ikke skal male listene også må du klage ja. Hvis ikke ender du jo opp med flekker på listene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Del Skrevet 6. november 2024 Synes det er utrolig mye dårlig håndverk blant malere, snekkere, rørleggere osv. Kan lure på det med yrkesstolthet, og hvordan opplæringen av dem er. Skal ha veldig flaks for å få en som er virkelig nøye og seriøs. Hadde selv en maler som skulle flikke på noe småtteri i leiligheten (det er en ny leilighet, så det var ikke noen stor jobb), og han valset rundt og klattet både her og der, var veldig glad for at jeg var hjemme og fulgte med. Han hadde ikke med noe til å beskytte gulv for eksempel, så jeg la ut plastikk, og malerfilt, ellers ville jeg fått flekker. Han skrapte dessuten rundt på en gammel, velbrukt gardintrapp. Oppdaget også at et garderobeskap i gangen hadde fått maling på seg. Det var en lettelse når han dro. Anonymkode: 464f5...988 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 6. november 2024 #6 Del Skrevet 6. november 2024 La meg gjette, du fant ham på "MittAnbud"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. november 2024 #7 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har leid inn en maler for å male stue og kjøkken, han er ennå ikke ferdig men jeg ser at det har kommet en del veggmaling på listene. Hadde jeg malt selv så ville jeg brukt maskeringsteip slik at det ikke ville blitt noe søl på listene. Er det bare meg som er veldig nøye eller burde jeg klage? Anonymkode: 7f764...e88 Hva koster denne maleren? Er det via et skikkelig firma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MollyJones Skrevet 6. november 2024 #8 Del Skrevet 6. november 2024 Om du betaler en eller annen hobbymaler svart for dette arbeidet så kan du takke deg selv. Om du bruker skikkelig firma så ville jeg klaget - listene skal av når man maler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berlin Skrevet 6. november 2024 #9 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11:05 PM): Leide inn en maler til å male stue og kjøkken, han er ikke ferdig enda men jeg ser at veggmaling står på listen. Hvis jeg skulle male selv, ville jeg brukt maskeringstape for å unngå søl på listverket. Er jeg kresen eller bør jeg klage? Måleriföretag sollentuna - Trexab Måleri är ett pålitligt måleriföretag i Sollentuna, känt för högkvalitativt hantverk och professionell service. De erbjuder noggrannhet, punktlig projektavslutning och konkurrenskraftiga priser. Oavsett om det gäller inomhus- eller utomhusmålning levererar Trexab Måleri imponerande resultat, vilket gör dem till ett uppskattat val för både privatpersoner och företag i området. Анонимный код: 7f764...e88. Det er ikke bare deg, det er helt normalt å være oppmerksom på detaljer som disse, spesielt når det kommer til å male hjemmet ditt. Maskeringstape er definitivt en god løsning for å hindre at væske kommer på lister, og dette er det mange malere gjør. Hvis artisten ikke brukte tape og det er et rot, kan det være lurt å snakke med dem om det. Det kan være en enkel løsning, og det er bedre å si din mening enn å være misfornøyd etter at jobben er gjort. Endret 23. november 2024 av berlin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #10 Del Skrevet 6. november 2024 Fant han på mittanbud ja, endte opp med å avslutte hele oppdraget. Han hadde heller ikke gjort noe forarbeid som vasking av veggene Anonymkode: 7f764...e88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. november 2024 #11 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fant han på mittanbud ja, endte opp med å avslutte hele oppdraget. Han hadde heller ikke gjort noe forarbeid som vasking av veggene Anonymkode: 7f764...e88 Men av nysgjerrighet, hva koster det for en uprofesjonell maler? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #12 Del Skrevet 7. november 2024 utfordringen med de som har en prffesjon er hvorvidt de har yrkesstolthet eller ikke, jeg ville nevn at du ikke forventet matle lister men nå som han har rota det til regner du med han maler dem etter at han er ferdig med veggen Anonymkode: 64ecd...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #13 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fant han på mittanbud ja, endte opp med å avslutte hele oppdraget. Han hadde heller ikke gjort noe forarbeid som vasking av veggene Anonymkode: 7f764...e88 Så da var det kanskje ikke en ekte faglært, men din-østeuropeiske-altmuligmann som du fant. For du valgte vel den billigste? Hadde dere avtalt forarbeid slik som vasking og evt sparkling og pussing? Anonymkode: 25c22...51b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Så da var det kanskje ikke en ekte faglært, men din-østeuropeiske-altmuligmann som du fant. For du valgte vel den billigste? Hadde dere avtalt forarbeid slik som vasking og evt sparkling og pussing? Anonymkode: 25c22...51b Eller skatt? Anonymkode: f48bf...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #15 Del Skrevet 7. november 2024 Det må jo spesifiseres i kontrakten hva de skal gjøre. Jeg leide inn maler fra firma og gikk gjennom alt på forhånd hva jeg ønsket og gjøre. Alt ble skrevet ned. Bestiller man gjennom mitt anbud bør referanser sjekkes opp da det finnes falske referanser. Det er lov og klage. Anonymkode: d3866...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #16 Del Skrevet 7. november 2024 MittAnbud har herpa hele bransjen. Hvem som helst kaller seg fagmann, og alle skal gjøre ting billigst mulig. Anonymkode: 1574b...79d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #17 Del Skrevet 7. november 2024 Han var faktisk etnisk norsk med eget registrert malefirma. Hadde avtalt sparkling på forhånd men antok at vask av vegger standard. Anonymkode: 7f764...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #18 Del Skrevet 7. november 2024 Hvordan sjekke at det er falske referanser på mittanbud Anonymkode: 7f764...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #19 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 23.01): Han var faktisk etnisk norsk med eget registrert malefirma. Hadde avtalt sparkling på forhånd men antok at vask av vegger standard. Anonymkode: 7f764...e88 Man kan aldri anta noen ting spesielt vask av veggene før maling. Jeg røyka inne før maling. Maleren sa at han brukte en type maling som isolerer lukten før grunning og maling. Vasking er ikke alltid nødvendig. Men det må spesifiseres i forkant. Etter han var ferdig og male, tak, vegger osv så kunne en faktisk ikke kjenne lukta lenger. Du har nok ikke gjort skikkelig forarbeid. Reagerer på at en profesjonell maler søler så mye som du skriver. Han som malte hos meg brukte god tid til bruke maskeringstape før han startet, det tok tid men var informert om det i forkant. Etter jobben var gjort så sjekket han over alt om det var avvik. Anonymkode: d3866...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå