Gå til innhold

...

anon_ww_ww

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gode valg. Svært liberale land der feminismen ikke fikk fotfeste. Blant annet lovlig prostitusjon i alle de tre landene. 

Anonymkode: 15ed6...fc7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia er bra, men trodde utlendinger stort sett fikk visum for 1 år og så må reise hjem igjen?

Anonymkode: d2168...934

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidslivet i Danmark er faktisk ganske mye hardere enn i Norge, med høyere krav og forventninger. Varierer selvsagt der også, men mannen min har jobbet for to danske firma og håper aldri mer han får en dansk leder. 

Anonymkode: 33274...980

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt deg inn i hva som skal til for å få arbeidsvisum i Australia? For de aller fleste er dette bare å glemme, men om man har yrke og erfaring som kvalifiserer til skilled worker visa kan det være en bitteliten mulighet.

Anonymkode: 4616e...a37

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du satt deg inn i hva som skal til for å få arbeidsvisum i Australia? For de aller fleste er dette bare å glemme, men om man har yrke og erfaring som kvalifiserer til skilled worker visa kan det være en bitteliten mulighet.

Anonymkode: 4616e...a37

Jeg har ikke gjort det. Jeg tenkte mest bare på hvilken land jeg synes var interessante. Kanskje det ikke er så aktuelt likevel da? Noen andre land du tenker som kan være aktuelle?

Endret av anon_ww_ww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Arbeidslivet i Danmark er faktisk ganske mye hardere enn i Norge, med høyere krav og forventninger. Varierer selvsagt der også, men mannen min har jobbet for to danske firma og håper aldri mer han får en dansk leder. 

Samme med Finland, ikke noe hyggelig å jobbe der heller. Og enda mer depresivt.

Anonymkode: 8a144...bbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skriver under på at Danmark har et mye strengere arbeidsliv og langt mindre vern for arbeidstagere (blandt annet at man kan bli sagt opp etter kort tids sykefravær - skjedde med broren min, han fikk kreft og ble sagt opp etter 1 måneds sykemelding). Det forventes lange dager, uten overtidsbetaling.

Helsevesen i Danmark er bra. Ting går mye fortere og man får mye raskere hjelp.

Leiemarkedet i Danmark er litt texas, skatten er høyere og strømmen er dyrere.

Men det er et veldig fint land, det er det :)

Anonymkode: 370de...697

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skriver under på at Danmark har et mye strengere arbeidsliv og langt mindre vern for arbeidstagere (blandt annet at man kan bli sagt opp etter kort tids sykefravær - skjedde med broren min, han fikk kreft og ble sagt opp etter 1 måneds sykemelding). Det forventes lange dager, uten overtidsbetaling.

Helsevesen i Danmark er bra. Ting går mye fortere og man får mye raskere hjelp.

Leiemarkedet i Danmark er litt texas, skatten er høyere og strømmen er dyrere.

Men det er et veldig fint land, det er det :)

Og lønnen er høyere. Klart ja til Danmark. 

Anonymkode: d7511...51f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste helsevesenet finner du i usa. Men du må også betale ekstremt mye. Har du mye penger er det bra helsevesen i de fleste land, har du lite penger så er det de skandinaviske landene som tar vare på sine borgere. 

Anonymkode: a0e41...e22

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island.

Du bør lære islandsk da for å komme ordentlig inn i kulturen. 

Anonymkode: 63eba...b59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ufør tenker tanker om flytting. Men hadde aldri byttet norsk arbeidsliv bort. Har bekjente fra Frankrike som ikke vil flytte hjem før de er pensjonister, pga et knalltøft arbeidsklima. De sier at norske arbeidsplasser er som hvilehjem i sammenligning😆

Anonymkode: f4104...cab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark og Nederland er harde land å jobbe i, anbefales ikke. Australia er svært vanskelig å komme inn i for de som vil jobbe, og det blir verre jo eldre du er. 

Anonymkode: 5b937...704

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og lønnen er høyere. Klart ja til Danmark. 

Anonymkode: d7511...51f

Det varierer. Jeg tjener bedre i Norge enn jeg gjorde i Danmark og jeg sitter igjen med mer penger etter at alt er betalt enn det jeg gjorde i Danmark. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner noe du er kvalifisert for, burde du se nærmere på Luxembourg.

Anonymkode: fb7df...af3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan for eksempel jobbe for et utenlandsk firma her i Norge, og på den måten senere få muligheten til å flytte til et annet land gjennom jobben. På den måten får du bedre arbeidsvilkår enn om du hadde gått en annen vei. De fleste jeg kjenner som har bodd utenlands har gjort det slik. Min mann er ingeniør, og han har fått tilbud om å flytte til USA, Canada, Singapore, Nederland og Danmark. Vi har kun sagt nei pga at barna ønsker å bo i Norge.

Anonymkode: aab9b...9ba

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette er så riktig. Jeg har hatt dansk sjef her i Norge og kjenner flere som har jobbet for danske firma, så vet at dansker i arbeidslivet er hverken hyggelige eller sjarmerende, bare iskalde og kyniske.

Anonymkode: 6397e...f39

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Island.

Du bør lære islandsk da for å komme ordentlig inn i kulturen. 

Anonymkode: 63eba...b59

Du er fikk med deg at ts ønsker seg et bedre “byliv”? Tror ikke Island oppfyller det. 

Anonymkode: c4854...859

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tenker jeg at svært få nordmenn skjønner hvor bra de har det. Det er få land hvor arbeidsliv og helsevesen fungerer bedre for "folk flest", uansett hva enkelte tror. Jeg bor i et EU-land og erfarer at skattetrykket er MINST like høyt som i Norge. I tillegg er arbeidsmarkedet slett ikke bedre, såfremt man ikke har spesielt etterspurt kompetanse. Helsevesenet her er utmerket - dersom du har den nødvendige forsikringen. Hadde det ikke vært fordi mannen min er herfra og har jobb her, i tillegg til klimaet, hadde vi sannsynligvis flyttet til Norge.

Anonymkode: fb7df...af3

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...