Gå til innhold

Myk kake til bestemor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal besøke min 100 år gamle bestemor på heimen i morgen. Jeg vil ta med noe kakemat. Forslag? Hun har gebiss så ikke no hardt eller seigt. Jeg kan bake noe.men har ikke mange ingredienser. Ingen vaffeljern eller muffins former...

Anonymkode: 1e9b8...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en formkake hos bakeren. De er myke og kan holde seg et par tre dager. Eventuelt noen gode muffins. En annen mulighet er marsipankake i stykker, eller en annen type kakestykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk formkake, eplekake, bløtkake osv kan mykgjøres enda mer med kaffe (eller melk). Eplekake må ha myke og små biter, eventuelt revet eple om hun sliter veldig. De aller fleste kaker og bakst kan få seg en runde med kaffe/melk og/eller mikroen for å bli lettere å spise. 
Har du ingredienser til en enkel formkake med kanel, med melisglasur (uten eggehvite, for det blir veldig stivt)?  
Bløtkake er normalt en hit da. 

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kaker er jo myke, her er det jo bare å ta med det hun liker best. De har jo pakker med to kakestykker på de fleste matbutikkene, både marsipankake, napoleonskake og sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med napoleonskake 😋. Slår aldri feil hos oss gæmliser.

Anonymkode: 38e7e...80c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal besøke min 100 år gamle bestemor på heimen i morgen. Jeg vil ta med noe kakemat. Forslag? Hun har gebiss så ikke no hardt eller seigt. Jeg kan bake noe.men har ikke mange ingredienser. Ingen vaffeljern eller muffins former...

Anonymkode: 1e9b8...c44

Bløtkake. Er og sånn typisk kake eldre liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoghurtkake med sitron. Blir skikkelig myk og god.

Anonymkode: 24d7e...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...