AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Er det noen som har prøvd litium ved unipolar depresjon med god virkning? Jeg har prøvd mange ulike antidepressiva uten effekt, og legen har nevnt at jeg muligens kan prøve litium. Når jeg leser om det står det at det brukes ved bipolar lidelser, men det har jeg ikke. Er det vanlig å få det mot unipolar depresjon? Anonymkode: 68220...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Litium brukes til andre psykiatriske lidelser enn bipolar, du kan lese litt her. Jeg skulle lidd av alvorlig depresjon hvis litium var et alternativ, for det er heftige saker. https://www.uptodate.com/contents/unipolar-depression-in-adults-treatment-with-lithium/print#:~:text=In addition%2C lithium is used,recurrence of unipolar depressive episodes. Anonymkode: d862c...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Litium brukes til andre psykiatriske lidelser enn bipolar, du kan lese litt her. Jeg skulle lidd av alvorlig depresjon hvis litium var et alternativ, for det er heftige saker. https://www.uptodate.com/contents/unipolar-depression-in-adults-treatment-with-lithium/print#:~:text=In addition%2C lithium is used,recurrence of unipolar depressive episodes. Anonymkode: d862c...814 Ja, jeg syns det virker som et litt "skummelt" legemiddel, men jeg lider av moderat/alvorlig depresjon og har gjort det over lang tid, så er litt desperat etter å bli bedre. Et alternativ er ECT, men da prøver jeg helst litium først. Ketamin har jeg ikke råd til dessverre. Anonymkode: 68220...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har prøvd, hjalp ingenting. Fikk ECT til slutt, det hjalp. Anonymkode: 7f017...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Har gått på litium mot bipolar, og det eneste som var travelt var at du blir veldig tørst. Veldig viktig å ha normal væskebalanse, du kan bli forgiftet om du går på høy dose. Men har aldri hørt om at noen har fått det mot unipolar depresjon. Har vært innlagt flere ganger og jeg må si at de som fikk ECT behandling virket mirakuløst frisk med en gang. Kommer til å ta det om jeg blir alvorlig deprimert flere ganger. Anonymkode: bbe1e...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Jeg fikk det en liten stund uten at jeg noen sinne har vært bipolar. Var dønn stabil som jeg aldri hadde vært før. Ble tatt av det fordi en psykiater ville ikke ha noe av at jeg sto på det siden jeg ikke var bipolar. Ble ustabil igjen. Men det var visst ikke så nøye. Anonymkode: cef5b...541 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Litium brukes til andre psykiatriske lidelser enn bipolar, du kan lese litt her. Jeg skulle lidd av alvorlig depresjon hvis litium var et alternativ, for det er heftige saker. https://www.uptodate.com/contents/unipolar-depression-in-adults-treatment-with-lithium/print#:~:text=In addition%2C lithium is used,recurrence of unipolar depressive episodes. Anonymkode: d862c...814 Er litium verre enn antidep? Trodde nesten d var bedre da det ikke påvirker signalstoffebe. lege sa til mg d var ufarlig for var bare et «salt»😰 Anonymkode: da1c1...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har gått på litium mot bipolar, og det eneste som var travelt var at du blir veldig tørst. Veldig viktig å ha normal væskebalanse, du kan bli forgiftet om du går på høy dose. Men har aldri hørt om at noen har fått det mot unipolar depresjon. Har vært innlagt flere ganger og jeg må si at de som fikk ECT behandling virket mirakuløst frisk med en gang. Kommer til å ta det om jeg blir alvorlig deprimert flere ganger. Anonymkode: bbe1e...680 Ect virker jo myyyye mer skummelt?! Anonymkode: da1c1...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ect virker jo myyyye mer skummelt?! Anonymkode: da1c1...52c Det står på nett at det er en trygg og utprøvd metode, skjer under narkose og muskelavslappende medikamenter så du merker uansett ikke noe. Du bare våkner og føler deg enten som før eller rett og slett bare mye bedre. Anonymkode: fb547...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det står på nett at det er en trygg og utprøvd metode, skjer under narkose og muskelavslappende medikamenter så du merker uansett ikke noe. Du bare våkner og føler deg enten som før eller rett og slett bare mye bedre. Anonymkode: fb547...e33 Eller hjerneskad. Mange mister hukommelsen av det. Og masse andre bivirknkninger og Anonymkode: da1c1...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller hjerneskad. Mange mister hukommelsen av det. Og masse andre bivirknkninger og Anonymkode: da1c1...52c Ja er det med hukommelsen jeg er redd for ved ECT. Anonymkode: 68220...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja er det med hukommelsen jeg er redd for ved ECT. Anonymkode: 68220...4b5 Samme her, og at personlighet blir endra. Jeg har forøvrig allerede ødelagt hukommelse og personlighet av å våre syk da. Men desto skumlere å tulle enda mer med hjernen Anonymkode: da1c1...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Samme her, og at personlighet blir endra. Jeg har forøvrig allerede ødelagt hukommelse og personlighet av å våre syk da. Men desto skumlere å tulle enda mer med hjernen Anonymkode: da1c1...52c Er depresjon hovedproblemet ditt? Anonymkode: d862c...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå