Gå til innhold

Grøt til kveldsmat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for info! Har forresten gitt henne litt pepperkakehjerter fra butikk, er det kanel i de? Ser det er kanel i hjemmelagde pepperkaker, men når jeg søker opp Berthas pepperkaker så står det bare «krydder»😅

Anonymkode: 452ef...a42

Ville nok ikke ha bekymret meg nevneverdig over mengden der, de inneholder jo omtrent bare sukker, så regner med at du av naturlige årsaker ikke gir masse av det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men man trenger ikke dekke jernbehovet med grøt. Mye lettere å dekke det med animalske kilder til jern enn kornbaserte. 

Anonymkode: 8380d...89a

Mange barn spiser ikke f.eks brødskive med leverpostei fra de er 4 måneder. Mange begynner med grøt, frukt og grønnsaksmos etc, og da er det viktig at man tenker på jerninnholdet :)

Anonymkode: 7884c...11b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir den fra nestle nå, ga den fra GroGro først, men synes det ble så styrete med å pumpe ut morsmelk først (har ikke så pumpevennlige bryst 😅). Når babyen blir eldre, og kan spise grøt med vanlig kumelk så blir jeg å lage hjemmelaget. 

Anonymkode: 2586c...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Veldig enkelt, men dessverre ikke optimalt mtp jerninnhold med ren havregrynsgrøt som i tillegg ikke er bløtlagt i forkant.

Alt annet ble spyttet ut. Ikke optimalt det heller...

Dessuten fikk han jerntilskudd. 

Jeg fullammet til han var 9 mndr, så ingen bekymring her. 

Endret av Stor pike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Veldig enkelt, men dessverre ikke optimalt mtp jerninnhold med ren havregrynsgrøt som i tillegg ikke er bløtlagt i forkant.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mange barn spiser ikke f.eks brødskive med leverpostei fra de er 4 måneder. Mange begynner med grøt, frukt og grønnsaksmos etc, og da er det viktig at man tenker på jerninnholdet :)

De får vel gjerne kjøtt, nøtter og peanøtter i tillegg, slik at grøten ikke er eneste jernkilde?

Anonymkode: e94b3...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De får vel gjerne kjøtt, nøtter og peanøtter i tillegg, slik at grøten ikke er eneste jernkilde?

Babyer pleier ikke begynne med å spise kjøtt, nøtter og peanøtter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor pike skrev (3 timer siden):

Alt annet ble spyttet ut. Ikke optimalt det heller...

Dessuten fikk han jerntilskudd. 

Jeg fullammet til han var 9 mndr, så ingen bekymring her. 

Forhåpentligvis kan TS sitt barn spise noe annet enn ren havregrynsgrøt selv om ditt barn ikke gjorde det. Morsmelka dekker dessverre ikke behovet for jern, og derfor fikk nok også barnet ditt jerntilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Babyer pleier ikke begynne med å spise kjøtt, nøtter og peanøtter. 

De fleste babyer nå for tiden starter vel med smaksprøver som inneholder det meste, og særlig nøtter og peanøtter får vel de aller fleste for å forebygge allergi, om så blandet i grøt :) Så til den tiden baby er oppe i en grøtporsjon er den vel også ofte oppe i en viss mengde av andre matvarer også som inneholder jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...