AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei! Dere som gir grøt til baby/barnet til kveldsmat, gir dere posegrøt eller hjemmelaget? Om du lager selv, har du oppskrift? ❤️ Anonymkode: 452ef...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Maler havregryn til havremel, og lager av det + melk. Tilsetter en isbitterning med fruktmos og litt kanel. Men dette er til 1 og 5 åring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Anonym6789 skrev (26 minutter siden): Maler havregryn til havremel, og lager av det + melk. Tilsetter en isbitterning med fruktmos og litt kanel. Men dette er til 1 og 5 åring Ett åringen skal vel ikke ha Kanel? Anonymkode: c9a45...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ett åringen skal vel ikke ha Kanel? Anonymkode: c9a45...c8c Ceylonkanel er helt uproblematisk. Det er cassiakanel som bør unngås. Anonymkode: 5e574...a52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Lager selv, er super lett og billig! Kjøper havregryn og kjører det i blenderen slik at det blir til havremel. Lager mye havremel om gangen og har på en lufttett boks slik at jeg alltid har og slipper å lage hver gang. Lager grøten på slump; havremel og vann i en gryte, rør rundt og la det stå natten over. Kan ha oppi 1 tskje med rugmel, skal visstnok gjøre jernet mer tilgjengelig. På morgenen koker jeg opp grøten og sper på med melk. (Kan bruke morsmelk eller morsmelkerstatning). Prøv deg litt frem i forhold til hvor mye havremel kontra vann. Topper grøten med: banan, aprikosmos, sviskemos, smør eller peanøttsmør. Dette er for å få en god fettkilde. Lag selv, det er så lett og mye mer næringsrikt enn kjøpegrøt som inneholder masse sukkerarter. Anonymkode: 6dd0e...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lager selv, er super lett og billig! Kjøper havregryn og kjører det i blenderen slik at det blir til havremel. Lager mye havremel om gangen og har på en lufttett boks slik at jeg alltid har og slipper å lage hver gang. Lager grøten på slump; havremel og vann i en gryte, rør rundt og la det stå natten over. Kan ha oppi 1 tskje med rugmel, skal visstnok gjøre jernet mer tilgjengelig. På morgenen koker jeg opp grøten og sper på med melk. (Kan bruke morsmelk eller morsmelkerstatning). Prøv deg litt frem i forhold til hvor mye havremel kontra vann. Topper grøten med: banan, aprikosmos, sviskemos, smør eller peanøttsmør. Dette er for å få en god fettkilde. Lag selv, det er så lett og mye mer næringsrikt enn kjøpegrøt som inneholder masse sukkerarter. Anonymkode: 6dd0e...347 Min gutt er forresten 1 år, så derfor bruker jeg kumelk. Til baby under 10 mnd så brukes morsmelk/morsmelkerstatning. Anonymkode: 6dd0e...347 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ceylonkanel er helt uproblematisk. Det er cassiakanel som bør unngås. Anonymkode: 5e574...a52 Kan barn på 17 mnd få vanlig kanel?😅🥰 Anonymkode: 452ef...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lager selv, er super lett og billig! Kjøper havregryn og kjører det i blenderen slik at det blir til havremel. Lager mye havremel om gangen og har på en lufttett boks slik at jeg alltid har og slipper å lage hver gang. Lager grøten på slump; havremel og vann i en gryte, rør rundt og la det stå natten over. Kan ha oppi 1 tskje med rugmel, skal visstnok gjøre jernet mer tilgjengelig. På morgenen koker jeg opp grøten og sper på med melk. (Kan bruke morsmelk eller morsmelkerstatning). Prøv deg litt frem i forhold til hvor mye havremel kontra vann. Topper grøten med: banan, aprikosmos, sviskemos, smør eller peanøttsmør. Dette er for å få en god fettkilde. Lag selv, det er så lett og mye mer næringsrikt enn kjøpegrøt som inneholder masse sukkerarter. Anonymkode: 6dd0e...347 Ser flere lager av havremel, er det en grunn til det? Hvorfor ikke bare lage av vanlig havregryn?❤️ Og kan jeg ha tørre havregryn uten noe væske i blender eller må jeg ha væske i blenderen?🤔 Anonymkode: 452ef...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser flere lager av havremel, er det en grunn til det? Hvorfor ikke bare lage av vanlig havregryn?❤️ Og kan jeg ha tørre havregryn uten noe væske i blender eller må jeg ha væske i blenderen?🤔 Anonymkode: 452ef...a42 Lettere å spise for små babyer☺️ han her får oftere grøt av vanlig havregryn nå, men i starten så var det kun havremel. Kommer an på alder på barnet/baby. Kun havregryn i blenderen. Ang kanel så skal barn ha småsmå mengder av den vanlige kanelen, så anbefaler å kjøpe ceylon kanel om dere spiser mye kanel☺️ fås kjøpt på helsekostbutikker Anonymkode: 6dd0e...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kan barn på 17 mnd få vanlig kanel?😅🥰 Anonymkode: 452ef...a42 Det er ekstremt lite som skal til for å bikke anbefalt grense, vi snakker 0,2 gram til 0,3 gram hos 1-2 åringer. En teskje veier ca. 2,7 gram og anbefalt for voksne er ca. 1,7 gram rundt en halv teskje. Så, anbefaler å bruke ceylon kanel☺️ Endret 7 timer siden av Tbag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden https://idagranjansen.com/oppskrifter/babygrot-med-aprikosmos Anonymkode: 7884c...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Hvorfor ikke bare kjøpe vanlig havremel? Hvorfor male havregryn? Anonymkode: e94b3...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Da min gutt skulle begynne med grøt, spyttet han ut alt. Vi prøvde alle merker til alle aldre. Tvi sa han! Til slutt kokte mor vanlig havregrøt uten sukker men med en smørklatt såvidt jeg husker, og melk. Ungen kastet det i seg, så var det løst. Ingen oppskrift, ingen viderverdigheter. Bare pur, enkel havregrøt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Pass på at dere lager grøten på en måte som legger til rette for godt jernopptak, dette er spesielt viktig for barn under året. https://www.babyverden.no/baby/ Anonymkode: ce150...a59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Tbag skrev (2 timer siden): Det er ekstremt lite som skal til for å bikke anbefalt grense, vi snakker 0,2 gram til 0,3 gram hos 1-2 åringer. En teskje veier ca. 2,7 gram og anbefalt for voksne er ca. 1,7 gram rundt en halv teskje. Så, anbefaler å bruke ceylon kanel☺️ Takk for info! Har forresten gitt henne litt pepperkakehjerter fra butikk, er det kanel i de? Ser det er kanel i hjemmelagde pepperkaker, men når jeg søker opp Berthas pepperkaker så står det bare «krydder»😅 Anonymkode: 452ef...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Stor pike skrev (1 time siden): Da min gutt skulle begynne med grøt, spyttet han ut alt. Vi prøvde alle merker til alle aldre. Tvi sa han! Til slutt kokte mor vanlig havregrøt uten sukker men med en smørklatt såvidt jeg husker, og melk. Ungen kastet det i seg, så var det løst. Ingen oppskrift, ingen viderverdigheter. Bare pur, enkel havregrøt. Veldig enkelt, men dessverre ikke optimalt mtp jerninnhold med ren havregrynsgrøt som i tillegg ikke er bløtlagt i forkant. Anonymkode: 7884c...11b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke bare kjøpe vanlig havremel? Hvorfor male havregryn? Anonymkode: e94b3...a01 Pris. Billigere å lage selv. Anonymkode: 6dd0e...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden #18 Del Skrevet 35 minutter siden Jeg gir posegrøt. Barnet er 23 måneder. Anonymkode: ab3a1...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå