Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Tips til hvordan jeg bør påføre øyeskygge? Har ikke så god peiling.
Shanka Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Har ikke så god peil selv, men når jeg en sjelden gang bruker øyeskygge så bruker jeg 2 farger som matcher eller er i samme fargetone.. For eksempel grønn da.. Da bruker jeg den mørkeste fargen nederst, og duser det ut med den lyse fargen på resten av øyet... Også i globalinjen så legger jeg den mørke fargen, men passer på at den glir lett over til den lyse, så det ikke blir så altfor mye markert..
Sjokoladebiten Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Må bare spørre om en ting jeg..jeg har IKKE peiling Hva er globballinjen? Er det den "linja som går over øyet, som noen tar eyeliner på?
Shanka Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Det er litt vanskelig å forklare, men det er ikke der man legger eyeliner.. globallinjen er der øyelokket slutter.. der skal du legge øyeskygge og tone det ut til siden.. Innmari dårlig forklart, men.... Det pleier å stå masse sminketips i Det Nye, - de klarer sikkert å forklare bedre med bilder og det hele..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Globallinjen er den "rynken" du har over øyet når det er åpent (hvis ikke jeg har misfortsått fullstendig!). Asiater har gjerne ingen globallinje. Skjønner du?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Hvis du kjenner på øyet ditt, kjenner du et lite "hull" (innover), mellom øyelokket og øyebrynet. Det er globallinjen!
Gjest Virvel Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Jeg bruker ofte tre farger, og pensel, ikke svamp. Synes det er lettere å tone ut fargene da. Den lyseste fargen legger jeg på benet rett under øyenbrynet. Den mellomste fargen legger jeg på "resten", altså fra øyenbrynet og helt ned, over øyelokket også. Den mørkeste fargen legger jeg på den ytterste tredjedelen av øyelokket, og i ytterste del av globelinjen. Toner alle fargene godt ut slik at de glir over i hverandre, og til slutt legger jeg gjerne litt av den lyseste fargen midt på øyelokket også. Et forsiktig sveip med den mørkeste fargen under de nedre vippene, helt i ytterkant av øyet, kan ramme øyet fint inn. Til hverdags bruker jeg sjelden øyenskygge, men hvis jeg gjør det: Bruker en nøytral farge over hele øyelokket, og en litt mørkere på den ytterste delen.
Sjokoladebiten Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Sånn til alle som forklarte hva globallinje var=) Jeg skjønte det, takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå