AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Skrevet 5. november 2024 Jeg var megadum i går, sauna, damp og ubetenksomhet resulterte i svidd hud. Det gikk greit nok i går, bran som fy, men helt overfladisk. Legevakt ba meg bare ta det rolig, paracet, masse fuktighet. Ta kontakt om det blir verre. I etterkant er det nå kommet noen små blemmer. Smerten er mye bedre, selvsagt øm og vondt, men ellers mye bedre. Men så har det kommet blemmer, og i dag har par av de sprukket. Jeg smører med sårgel, all good. Men lurer litt på denne kommende uke, bør jeg droppe svømming og trening? Tenker på klor og svette? Noen som vet. Og ja, jeg har forsøkt å google meg frem til svaret. Uten hell.. Takk til de som tar seg tid å svare! 😊💜 Anonymkode: c72e7...140
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var megadum i går, sauna, damp og ubetenksomhet resulterte i svidd hud. Det gikk greit nok i går, bran som fy, men helt overfladisk. Legevakt ba meg bare ta det rolig, paracet, masse fuktighet. Ta kontakt om det blir verre. I etterkant er det nå kommet noen små blemmer. Smerten er mye bedre, selvsagt øm og vondt, men ellers mye bedre. Men så har det kommet blemmer, og i dag har par av de sprukket. Jeg smører med sårgel, all good. Men lurer litt på denne kommende uke, bør jeg droppe svømming og trening? Tenker på klor og svette? Noen som vet. Og ja, jeg har forsøkt å google meg frem til svaret. Uten hell.. Takk til de som tar seg tid å svare! 😊💜 Anonymkode: c72e7...140 I alle svømmehaller/badeanlegg skal der være oppslag om at man aldri skal bade med sår eller lignende. Hvorfor? Selv om der er klor kan vannet inneholde bakterier. Får du slike bakterier i en hud som ikke er hel, så kan du få et kjempeproblem. Så ingen bading eller sauna før alt er grodd og borte. Noen sier sjøen er farligere enn basseng når det kommer til infeksjoner, men den….? Det nye nå ved sår i hud, eksem, kutt og skrubbsår, negl og fotsopp, er å bruke Lactasyd såpe. Grønnsåpe er nå ut til fordel for Lactasyd som er mer antibakteriell. Anonymkode: 8adc0...621
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Skrevet 5. november 2024 Du legger på Meptiel One bandasje over såret, dekker det til med plaster/bandasje. Mepitel One er nett som skal ligge over, så når du skifter plasteret lar du nettet ligge over. Slik får brannsåret grodd. Og så venter du med basseng til såret er grodd. Anonymkode: 68486...89c
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #4 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I alle svømmehaller/badeanlegg skal der være oppslag om at man aldri skal bade med sår eller lignende. Hvorfor? Selv om der er klor kan vannet inneholde bakterier. Får du slike bakterier i en hud som ikke er hel, så kan du få et kjempeproblem. Så ingen bading eller sauna før alt er grodd og borte. Noen sier sjøen er farligere enn basseng når det kommer til infeksjoner, men den….? Det nye nå ved sår i hud, eksem, kutt og skrubbsår, negl og fotsopp, er å bruke Lactasyd såpe. Grønnsåpe er nå ut til fordel for Lactasyd som er mer antibakteriell. Anonymkode: 8adc0...621 Enig med deg, og i sjøen er det størst risiko i nærheten av byar/kloakk og spesielt ved høg temperatur, og generelt mykje fleire patogener i sjø enn ferskvatn, men i basseng er det jo høg tetthet av mennesker som gir risiko for bakterier, kloren tar kun dei minste partiklene, og om det plutselig blir mange som ikkje har vaska seg, eller om nokon har "uhell" i bassenget, så klarar ikkje kloren ta alt😅 Anonymkode: aab36...915
Mezzosoprena Skrevet 5. november 2024 #5 Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg var megadum i går, sauna, damp og ubetenksomhet resulterte i svidd hud. Det gikk greit nok i går, bran som fy, men helt overfladisk. Legevakt ba meg bare ta det rolig, paracet, masse fuktighet. Ta kontakt om det blir verre. I etterkant er det nå kommet noen små blemmer. Smerten er mye bedre, selvsagt øm og vondt, men ellers mye bedre. Men så har det kommet blemmer, og i dag har par av de sprukket. Jeg smører med sårgel, all good. Men lurer litt på denne kommende uke, bør jeg droppe svømming og trening? Tenker på klor og svette? Noen som vet. Og ja, jeg har forsøkt å google meg frem til svaret. Uten hell.. Takk til de som tar seg tid å svare! 😊💜 Anonymkode: c72e7...140 Du kan nok trene, hvis du ikke har sårene i direkte kontakt med noe som gnisser på dem. Men svømming eller andre vannaktiviteter utenom akkurat dusjing hjemme, skal du selvfølgelig ikke drive med når du har (noe som helst) slags sår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå