Gå til innhold

Jeg er ødelagt og gidder ikke mer (nei, ikke sånn du tror)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir opp alt. Skal fortsette å stå i jobben som jeg hater og tjener altfor lite i, men heldigvis nok til å dekke regninger og huslån (foreløpig). Venner gir jeg opp å få, kjæreste vil jeg ikke lenger ha for jeg stoler overhodet ikke på folk og spesielt ikke menn. Har hatt noen kompiser jeg har hatt i en del år men de har jeg brutt kontakten med. De er sikkert bare venn med meg fordi de tror vi kommer til å ha sex en eller annen gang (ensomme og psykisk syke menn som ikke har sjans på andre damer). Når jeg ikke klarer å få venninner så er det veldig merkelig at menn vil være venner med meg og jeg vet jo naturligvis hvorfor. 

Jeg gidder ikke bry meg lenger. Ting er fryktelig mørkt men jeg har noen ting som får meg opp om morgenen, interesser som jeg kan holde på med i fred og ro og som gir hverdagen NOE å leve for. Så jeg skal leve for det til jeg ikke er mer. Kan bare fortsette å spise dårlig, røyke, det har ikke noe å si, ingenting har noe å si lenger. 

Jeg er helt utrolig lei av alt. Folk som lyver, backstabber, all ondskapen som er alle steder i hele verdenen, alle de "gode" menneskene som er fulle i dritt og som bare gjør gode ting for fasade og anerkjennelse fra andre. 

Man kan ikke stole på noen. Jeg blir gal av det, og jeg blir gal av mennesker, så jeg gidder ikke mer. Etter hvert kan jeg få meg en hund og vi kan leve lykkelig sammen, uten andre, for er det noe vi mennesker ikke trenger når vi har begynt å forstå hvordan andre mennesker er, så er det virkelig ander mennesker. 

Anonymkode: e1a77...653

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke at det er noe spørsmål i innlegget ditt. Du sier du ikke trenger andre mennesker etc, men du skriver dette innlegget for at andre mennesker skal lese det, så jeg tenker at det har noe med at du egentlig ikke vil ha det sånn, at du kanskje er ganske ensom og har det ganske kjipt slik ting er nå? 

Hvilke erfaringer har du i livet ditt som gjør at du har så lite tiltro til absolutt alle mennesker?

Anonymkode: 5ab7a...efc

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bestemt deg for dette så kommer det bare til å bli verre. Ingen kommer til å prøve å redde deg eller bry seg. 
Vi alle sliter med ting og prøver å omgås mennesker som gir oss energi og mening. 

Det er en farlig sti å gå, med mange feller som alkoholisme og enda verre ting. 

Anonymkode: 5fe94...c91

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å tak i livet ditt? Høres ut som du hadde hatt godt av å ta en prat med en psykolog.

Anonymkode: 2a3f0...0b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ts godt. Jeg er også drittlei dette spillet som livet er. 

Anonymkode: c3805...8cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ts godt. Jeg er også drittlei dette spillet som livet er. 

Anonymkode: c3805...8cc

Man må fra det øyeblikk man kan legge det opp slik en vil ha det.

Anonymkode: 26b5f...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sutring og en rant bare. Ta deg sammen og gjør endringer! Du er selv ansvarlig for ditt liv. Om du er så negativ blir det naturligvis vanskelig å få kvinnelige venner for de ønsker å kose seg i hverandres selskap. Der er masse fine mennesker rundt omkring så slutt å tulle! 

Anonymkode: 6b11e...a3a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hjelpe andre. Frivilligsentralen, Røde kors eller kirka. Mange sliter. 

Anonymkode: 9dce8...3a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mange som har det verre enn deg. Frivillighetssentralen nevnes, jeg tror det hadde gitt deg glede i å delta. Der er det i hvert fall stor bruk for deg!

Anonymkode: 48e22...d63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt trist ut. Jeg kan godt forstå at du tenker slik når mange har skuffet deg, samtidig virker det ensomt. Jeg håper du tar godt vare på deg selv, og at du en dag får den hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker deprimert. Du kan få hjelp til å få det bedre.

Anonymkode: 90c9c...d14

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 16.16):

Jeg gir opp alt. Skal fortsette å stå i jobben som jeg hater og tjener altfor lite i, men heldigvis nok til å dekke regninger og huslån (foreløpig). Venner gir jeg opp å få, kjæreste vil jeg ikke lenger ha for jeg stoler overhodet ikke på folk og spesielt ikke menn. Har hatt noen kompiser jeg har hatt i en del år men de har jeg brutt kontakten med. De er sikkert bare venn med meg fordi de tror vi kommer til å ha sex en eller annen gang (ensomme og psykisk syke menn som ikke har sjans på andre damer). Når jeg ikke klarer å få venninner så er det veldig merkelig at menn vil være venner med meg og jeg vet jo naturligvis hvorfor. 

Jeg gidder ikke bry meg lenger. Ting er fryktelig mørkt men jeg har noen ting som får meg opp om morgenen, interesser som jeg kan holde på med i fred og ro og som gir hverdagen NOE å leve for. Så jeg skal leve for det til jeg ikke er mer. Kan bare fortsette å spise dårlig, røyke, det har ikke noe å si, ingenting har noe å si lenger. 

Jeg er helt utrolig lei av alt. Folk som lyver, backstabber, all ondskapen som er alle steder i hele verdenen, alle de "gode" menneskene som er fulle i dritt og som bare gjør gode ting for fasade og anerkjennelse fra andre. 

Man kan ikke stole på noen. Jeg blir gal av det, og jeg blir gal av mennesker, så jeg gidder ikke mer. Etter hvert kan jeg få meg en hund og vi kan leve lykkelig sammen, uten andre, for er det noe vi mennesker ikke trenger når vi har begynt å forstå hvordan andre mennesker er, så er det virkelig ander mennesker. 

Trist å lese at du ikke har venner og har en kjip jobb. Men er dette en vanlig jobb 8-16 ish? Ikke så mye ansvar. Rutiner. Høres litt digg ut syns jeg da. Også har du et hav av tid inn i mellom. Plenty med tid til å gå tur, lage sunn og god mat og holde på med hobby ting. 

Hva om du fokuserer på det du har og hvordan livet ditt kan bli bedre for deg selv? Røyking og usunn livsstil fører jo bare til dårlig helse og enda mer missery, så det ville jeg ikke gjort. 

For å få det bedre må du jo også like deg selv og livet ditt. Så ja.. ta litt tak i det. Hvis du ikke orker å legge inn innsats i å bytte jobb, så se på hvordan du kan legge inn litt ekstra der. Følelsen av å ha gjort en god jobb er uansett en god følelse. Bli en verdsatt ansatt. 

Anonymkode: 7b698...7e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var noen som fortalte meg det en gang "føler du deg dårlig, døler du verden er dårlig" så er det kanskje bra det også. For følelser forteller oss når det er noe vi ikke er fornøyd med ts. Så skal de følelsene være et push for oss slik at vi endrer noe (når det blir uutholdelig så presser det oss til å gjøre en endring slik at vi ikke fortsetter i det vante sporet). Dårlige følelser er viktig så vi ikke fortsetter med noe vi ikke trives ved. Eksempel: Spiser du dårlig mat -> føler deg dårlig -> vondt i mage -> diare. Så bør vi lytte til kroppen vår, de fleste føler seg bedre etter å ha spist grønnsaker for eksempel, et sunt måltid gjør at en føler seg lett og stabil i humøret etterpå.

Du må lytte til følelsene dine ts, det er ikke farlig å ha vonde følelser. Det er et tegn, et tydelig tegn på at noe må forandres. 

Det høres ut som om du bør prøve en ny jobb, som betaler deg noe du anser som verdig. Det er aldri for sent å ta utdanning, og aldri for sent å ta opp karakterer heller (hilsen ei som måtte ta opp karakterer i voksen alder).

Måten du beskriver 50% av befolkningen er bare trist. For det finnes menn som er fine, gode og ikke har vonde intensjoner. Det er bare media som presser frem saker om at menn er onde. Så leser en aldri om menn som ikke er problemet. Du har nok noen manneroller rundt deg som er gode (far? bror?onkel? far til venninner i barndom? etc). Alle menn er ikke onde, men du er nok veldig såret akkurat nå. Noen menn er idioter, men det er noen kvinner også, det er gjerne de som kommer til lys i media, men alle er heldigvis ikke slik ts. Du er jo ikke slik er du?

Det at du ikke gidder å bry deg lenger er vel fordi du føler deg såpass såret ts, for du bryr deg egentlig, men du skriver nok dette fordi du er overveldet. Du bør gi deg litt tid til å ikke tenke på menn akkurat nå, ikke bruk ordet "bryr meg ikke". Men heller velg å bruke ordet "jeg skal fokusere på meg selv". Det er ingenvits å lete etter menn når en har det slik du beskriver det. En møter bare menn en har kjemi med når en har det godt med seg selv, ellers klarer du ikke å skape kjemi (fordi du er for opptatt med annet: som å lete etter tegn til at de ikke kan være trofaste, enn å faktisk bli kjent).

Når det kommer til venner er det noe mange i Norge sliter med generelt, det er kulturelt vanskelig her å skaffe venner. Det krever mye av deg som person, en må ta masse initiativ. Så er det dessverre ekstra vanskelig her da mange ikke alltid er åpne til det. Anbefaler deg sterkt å begynne andre hobbyer å møte folk gjennom hobbyen. Det er ikke umulig, men det tar litt tid. Vil anbefale deg sterkt å ta kontakt med vennene dine. Du nevner å skaffe deg hund, og det synes jeg du bør. Mye antyder at folk får det bedre av å skaffe seg en firbent venn. Det kan gi deg styrke til å gå videre!

Ts du trenger forandring og hele kroppen din skriker etter det!

Anonymkode: ac39f...abe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 10.25):

Det var noen som fortalte meg det en gang "føler du deg dårlig, døler du verden er dårlig" så er det kanskje bra det også. For følelser forteller oss når det er noe vi ikke er fornøyd med ts. Så skal de følelsene være et push for oss slik at vi endrer noe (når det blir uutholdelig så presser det oss til å gjøre en endring slik at vi ikke fortsetter i det vante sporet). Dårlige følelser er viktig så vi ikke fortsetter med noe vi ikke trives ved. Eksempel: Spiser du dårlig mat -> føler deg dårlig -> vondt i mage -> diare. Så bør vi lytte til kroppen vår, de fleste føler seg bedre etter å ha spist grønnsaker for eksempel, et sunt måltid gjør at en føler seg lett og stabil i humøret etterpå.

Du må lytte til følelsene dine ts, det er ikke farlig å ha vonde følelser. Det er et tegn, et tydelig tegn på at noe må forandres. 

Det høres ut som om du bør prøve en ny jobb, som betaler deg noe du anser som verdig. Det er aldri for sent å ta utdanning, og aldri for sent å ta opp karakterer heller (hilsen ei som måtte ta opp karakterer i voksen alder).

Måten du beskriver 50% av befolkningen er bare trist. For det finnes menn som er fine, gode og ikke har vonde intensjoner. Det er bare media som presser frem saker om at menn er onde. Så leser en aldri om menn som ikke er problemet. Du har nok noen manneroller rundt deg som er gode (far? bror?onkel? far til venninner i barndom? etc). Alle menn er ikke onde, men du er nok veldig såret akkurat nå. Noen menn er idioter, men det er noen kvinner også, det er gjerne de som kommer til lys i media, men alle er heldigvis ikke slik ts. Du er jo ikke slik er du?

Det at du ikke gidder å bry deg lenger er vel fordi du føler deg såpass såret ts, for du bryr deg egentlig, men du skriver nok dette fordi du er overveldet. Du bør gi deg litt tid til å ikke tenke på menn akkurat nå, ikke bruk ordet "bryr meg ikke". Men heller velg å bruke ordet "jeg skal fokusere på meg selv". Det er ingenvits å lete etter menn når en har det slik du beskriver det. En møter bare menn en har kjemi med når en har det godt med seg selv, ellers klarer du ikke å skape kjemi (fordi du er for opptatt med annet: som å lete etter tegn til at de ikke kan være trofaste, enn å faktisk bli kjent).

Når det kommer til venner er det noe mange i Norge sliter med generelt, det er kulturelt vanskelig her å skaffe venner. Det krever mye av deg som person, en må ta masse initiativ. Så er det dessverre ekstra vanskelig her da mange ikke alltid er åpne til det. Anbefaler deg sterkt å begynne andre hobbyer å møte folk gjennom hobbyen. Det er ikke umulig, men det tar litt tid. Vil anbefale deg sterkt å ta kontakt med vennene dine. Du nevner å skaffe deg hund, og det synes jeg du bør. Mye antyder at folk får det bedre av å skaffe seg en firbent venn. Det kan gi deg styrke til å gå videre!

Ts du trenger forandring og hele kroppen din skriker etter det!

....er dette ts som svarer seg selv? Det er noe off med hovedinnlegget, og det samme gjelder dette svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skaff deg hund.

Anonymkode: 85adc...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 16.16):

Jeg har også få veninner og en jobb jeg hater. Men dette er ting du kan forandre om du vil. Du kan treffe folk. Du kan skaffe deg en ny jobb. Du er ikke fast i det her. Du kan forandre på ting. 

Anonymkode: a86a9...a9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting ts. På hvilken måte har ikke du en egen agenda? Hvordan er du spesiell? Ingen mennesker er bare gode eller bare slemme. Og du er helt lik alle andre. Relasjoner er sånn at vi må gi og ta, såre og tilgi, snakke om behov og faktisk lure på hva slags behov andre har. For å bli sett må du også se andre og bry deg om andre og kunne se hvordan du påvirker andre. Om du tenker ille om alle.. Hvorfor skulle noen ville henge med deg? Ville du hatt en veninne som bare tenker ille om deg? 

Anonymkode: a86a9...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkeramp skrev (9 timer siden):

....er dette ts som svarer seg selv? Det er noe off med hovedinnlegget, og det samme gjelder dette svaret.

nei, det er ikke ts. Skriver veldig fort i blant + dyslexi gjør at teksen ble litt snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan kjennes godt å sette en grense for at man ikke gidder å ta imot mer fra andre. Så greit med en pause fra folk hvis man ikke har gode venner. Jeg tror man kan havne litt i en vond sirkel med hvilke folk man treffer på. Dersom man tar inn negative opplevelser med noen mennesker, er det lett for at man kan tiltrekke seg mer av det samme fra andre. Det har jeg tolket litt ut fra egne erfaringer. Så det er nok lurt å ikke fokusere på de menneskene som har gitt en dårlige opplevelser. Heller trekke seg tilbake og nullstille seg, fokusere på gode opplevelser, dyr, natur, musikk osv. Senere, etter at det har gått en stund, kan man møte nye mennesker med et åpent sinn. 

Anonymkode: 6e370...869

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...