AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Del Skrevet 5. november 2024 Vi trenger et sted å bo så snart som mulig, men her er det ingenting til leie. Jeg har kikket i 30 km radius, det er bofellesskap og studentboliger. Om det er noe som kunne gått så står det "passer best for studenter, pendlere, enslige eller par." Jeg har vært villig til lang reisevei til både barnehage og jobb for å finne noe. Jeg har tenkt tanken på at vi kanskje må finne en annen barnehage (noe vil helst ikke vil), men det finnes ikke noe som helst. Hva gjør man da som nysingel med to barn når vi må flytte fra barnefar? Anonymkode: dc59f...be4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Del Skrevet 5. november 2024 Legge ut annonse selv om at dere ønsker å leie? F.eks på en sånn leieside på facebook Anonymkode: f6593...692 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Legge ut annonse selv om at dere ønsker å leie? F.eks på en sånn leieside på facebook Anonymkode: f6593...692 Det ble gjort for 2 mnd siden uten å få napp. Anonymkode: dc59f...be4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #4 Del Skrevet 5. november 2024 Der det står at det passer best til studenter, etc, ta kontakt. Mange skriver f.eks at det passer til studenter, fordi det er fin avstand til skoler, eller utforming som er ypperlig til kollektiv. Hvis jeg skulle leid ut min, så ville jeg også kunne skrevet at den passet best til f.eks pendlere eller par. Prismessig vil den nok passe par eller enslig voksen best, men den har perfekt beliggenhet for pendlere (nært flytog, kort vei til oslo, nært knutepunkt). Det betyr ikke at andre leietakere er uaktuelle da. Anonymkode: e4161...19d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det ble gjort for 2 mnd siden uten å få napp. Anonymkode: dc59f...be4 Det var sommer da og ikke sesong. Folk var på ferie og opptatt av å kose seg ute, ikke intervjue leieboere. Prøv nå. Anonymkode: 2b8df...c39 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #6 Del Skrevet 5. november 2024 Er ikke standardsvaret her at det ikke er noen rettighet å leie en bolig? Anonymkode: 49f13...75f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #7 Del Skrevet 5. november 2024 Ta kontakt med NAV og med boligkontoret i din kommune. Dersom du ikke klarer å skaffe bopel selv kan NAV og/eller boligkontoret bistå. Det kan være noe ventetid på egnet bolig, men nødbolig har du rett på den dagen du står uten tak over hodet Anonymkode: cbd7f...28d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #8 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det var sommer da og ikke sesong. Folk var på ferie og opptatt av å kose seg ute, ikke intervjue leieboere. Prøv nå. Anonymkode: 2b8df...c39 Det var september Anonymkode: dc59f...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #9 Del Skrevet 5. november 2024 Beste løsning må vel være at mannen har barna mest inntil videre, evt at han flytter ut midlertidig - om det er sånn at han beholder boligen dere har i dag. Anonymkode: f02b8...82e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #10 Del Skrevet 5. november 2024 Barnehage går det helt fint å bytte fra. Jeg ville funnet meg et sted med enten lavere boligpriser eller bedre tilbud på leieboliger, slik at du ikke tvinges til å flytte den dagen leieleiligheten ikke lenger kan leies. Anonymkode: 20c66...d51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #11 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Barnehage går det helt fint å bytte fra. Jeg ville funnet meg et sted med enten lavere boligpriser eller bedre tilbud på leieboliger, slik at du ikke tvinges til å flytte den dagen leieleiligheten ikke lenger kan leies. Anonymkode: 20c66...d51 Prismessig finnes det ikke lavere andre plasser, det er bare ikke ledig. Finner ikke annen jobb i mitt yrke heller. Anonymkode: dc59f...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #12 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Beste løsning må vel være at mannen har barna mest inntil videre, evt at han flytter ut midlertidig - om det er sånn at han beholder boligen dere har i dag. Anonymkode: f02b8...82e Mannen kan ikke ha barna. Anonymkode: dc59f...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #13 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen kan ikke ha barna. Anonymkode: dc59f...be4 Prøv å legg ut annonse på nytt, legg ut flere steder, finn, lokalaviser o.l. Utvid søke enda mer. Søk på Airbnb og se om du få an deal hos noen der. Snakk med folk på jobb, nav. Campingplass? Hytteutleie? Anonymkode: c810d...be4 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #14 Del Skrevet 5. november 2024 Søk huslån i husbanken Anonymkode: c8f4f...13f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #15 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke standardsvaret her at det ikke er noen rettighet å leie en bolig? Anonymkode: 49f13...75f Standardsvaret er vel at alle som leier ut utnytter andre mennesker, og at leieboliger nærmest burde forbys. At det er mange som ønsker å leie fremfor å eie av ulike grunner, driter folk i. Anonymkode: 342d4...e3f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #16 Del Skrevet 5. november 2024 Finner du ingenting, så må du flytte. Anonymkode: 57f9b...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #17 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg ville tatt kontakt med de som leier ut uansett hva det skriver, det skader ikke å spørre 😊 Anonymkode: 71122...37f 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #18 Del Skrevet 5. november 2024 Da må en vel ty til venner/families velvilje… som de aller fleste må Anonymkode: b9b8c...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. november 2024 #19 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Prismessig finnes det ikke lavere andre plasser, det er bare ikke ledig. Finner ikke annen jobb i mitt yrke heller. Anonymkode: dc59f...be4 Ikke jobb? Hva gjorde du før du ble singel da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #20 Del Skrevet 5. november 2024 newman01 skrev (1 time siden): Ikke jobb? Hva gjorde du før du ble singel da? Jeg har jobb her jeg bor, ca 25 min kjøretur. Kjempe bra betalt og fast arbeid, men i dette yrket er det vanskelig å finne arbeid andre steder. Det jeg har sett i 3 nabobyen er ringevikar, korte vikariat eller deltid. Anonymkode: dc59f...be4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå