Gå til innhold

Er det andre her som også egentlig mener at Internett har gjort livet verre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns tilgang til alt på nett er veldig ødeleggende for menneskeheten. Likevel bruker jeg det og det virker så gøy akkurat der og da, men så tenker nan mye på at livet var bedre før, når mennesker snakket med hverandre og alt dette ikke fantes. 

Det er haugevis og tonnevis av morsommere interssante videoer som lages, mye er tilgjengelig. Alt kan kjøpes fra Kina til en billig penge- ingen vits å lage noe selv. 

Er meningen med livet blitt kropp, utseende og penger. Til og med spennende fag videoer kan man se i det uendelige. Men man har jo ikke plass i hodet for all kunnskapen. 

Anonymkode: f3170...5fd

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tidlig 2000-tallet trodde vi internettet skulle føre menneskeheten sammen. Rasisme skulle utryddes og likestillingen skulle bli bedre.

Anonymkode: e1454...861

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater egentlig internett, og føler det har ødelagt livet mitt. 

jeg har rundt åtte timer skjermtid på telefonen hver dag, i tillegg kommer jobb…… 

jeg hater det, men klarer ikke la være. 

Anonymkode: 490ed...6f4

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg har rundt åtte timer skjermtid på telefonen hver dag, i tillegg kommer jobb…… 

Hæ? Hvordan i alle dager får du tid til å sove da? Åtte timer på telefonen etter jobb, kanskje noe om morgenen og innimellom i pauser på jobben og alt....totalt åtte timer?

Anonymkode: f6f09...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

På tidlig 2000-tallet trodde vi internettet skulle føre menneskeheten sammen. Rasisme skulle utryddes og likestillingen skulle bli bedre.

Anonymkode: e1454...861

Hvem trodde det?

Anonymkode: 701ca...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slett alle ubrukelige apper. Kun Messenger og Vipps. Her har vi alle noe å lære av no-fap. Det handler om selvdisiplin. Når du ligger på dødsleiet kommer du ikke til å angre på at du så for få tiktok-videoer.

Anonymkode: 08846...34e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener ikke de fleste egentlig det?

Det har noen positive sider, men det ødelegger mer enn nytten den gir. Vi hadde et velfungerende samfunn før internett fantes.

Men tenk hvis internett plutselig var borte i morgen, hvor panikk hadde vi ikke fått?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hæ? Hvordan i alle dager får du tid til å sove da? Åtte timer på telefonen etter jobb, kanskje noe om morgenen og innimellom i pauser på jobben og alt....totalt åtte timer?

Anonymkode: f6f09...289

På morgenen, på jobb, etter jobb, på kvelden, på søvnløse netter… 

totalen blir stor…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk meg til å mislike menn.

Anonymkode: 0aabb...19a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er et fantastisk verktøy som bringer folk sammen på tvers av kulturer og landegrenser. Man kan finne et fellesskap som tar en ut av ensomheten man sitter i, finne kunnskaper om tilstander og sykdommer som man før ikke hadde noen mulighet til. Man kan studere og lære hva som helst fra nesten hvor som helst. 

Denne tråden oser teknologipessimisme og moralsk panikk. Som en alkoholiker som mener at vin er roten til alt vondt i verden.

Anonymkode: 5f5c1...7c5

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Syns tilgang til alt på nett er veldig ødeleggende for menneskeheten. Likevel bruker jeg det og det virker så gøy akkurat der og da, men så tenker nan mye på at livet var bedre før, når mennesker snakket med hverandre og alt dette ikke fantes. 

Det er haugevis og tonnevis av morsommere interssante videoer som lages, mye er tilgjengelig. Alt kan kjøpes fra Kina til en billig penge- ingen vits å lage noe selv. 

Er meningen med livet blitt kropp, utseende og penger. Til og med spennende fag videoer kan man se i det uendelige. Men man har jo ikke plass i hodet for all kunnskapen. 

Ja. Jeg har lært så mye. At jeg aldri er pen nok, har bra nok kropp, at en mann aldri kan elske meg fordi hans biologiske instinkt er bare å ligge rundt, at folk velger deg bare som venn pga egen situasjon og fordi det passer dem der og da og så bytter de deg ut, har lest de verste tankene folk kan ha og folk er rett og slett bare slemme og skumle da de ikke er til å stole på i det hele tatt. 

Uten internett hadde livet vært annerledes. Men når man vet så vet man, da er det ingen vei tilbake 

Anonymkode: bfc8e...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slett alle ubrukelige apper. Kun Messenger og Vipps. Her har vi alle noe å lære av no-fap. Det handler om selvdisiplin. Når du ligger på dødsleiet kommer du ikke til å angre på at du så for få tiktok-videoer.

Aaaaaaaah selvdisiplin! Dumme meg - hvorfor har jeg ikke tenkt på DET før! 

Neida. Joda. Jeg har vært avhengig av internett hele livet, jeg. Lenge før smartelefonen kom… jeg er 33 år. Faren min jobbet med å importere Macintosh til Norge på 90-tallet, så data og internett har jeg hatt så lenge jeg kan huske. 

Du vet, noen har problemer med narkotika, noen med mat, noen med trening, noen med å denge kjærestene sine… mine problemer synes i internett-bruk. Det er ingen manglende selvdisiplin her, det er ikke problemet… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (2 minutter siden):

Mener ikke de fleste egentlig det?

Det har noen positive sider, men det ødelegger mer enn nytten den gir. Vi hadde et velfungerende samfunn før internett fantes.

Men tenk hvis internett plutselig var borte i morgen, hvor panikk hadde vi ikke fått?

Det var utrolig mye i samfunnet som ikke fungerte på åttitallet og tidligere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det var utrolig mye i samfunnet som ikke fungerte på åttitallet og tidligere.

Det vil det alltid være, men det kan være et velfungerende samfunn selv om ikke alt er perfekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det fikk meg til å mislike menn.

Anonymkode: 0aabb...19a

Og det ødela alle muligheter for vanlige menn i datingmarkedet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner de som vokste opp på 90 tallet. Det er slitsomt å alltid være tilgjengelig og ha tilgang på "alt", om det gir noen mening. Føler ikke at jeg henger med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker internett på jobb, fordi det forenkler og effektiviserer. For meg kunne internett gjerne vært beregnet kun for profesjonelt bruk, og ikke hatt en underholdningsverdi i det hele tatt.

Jeg synes at internett har overveiende negative sider, sett utenom bruk i jobb. For det første: jeg innrømmer glatt at jeg bruker altfor mye tid på nett på fritiden min, og det plager meg. Jeg mener dessuten at internett har forverret samfunnsproblemer som polarisering, falske nyheter, konspirasjonsteorier, kropp/utseende-press, svindel, osv, osv.

Anonymkode: e0249...154

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 90 tallet var det artig med små forum som SOL.NO, Napster til musikk, ICQ til chatting, facebook til den bruken den var ment i utgangspunktet.

Idag er det bare ødeleggende med Snapchat, Instagram, facebook som er mer propaganda og reklame, tiktok, Omegle (nå lagt ned) og alle mulige andre nettsteder som er ute etter å utnytte deg på alle mulige måter.

Anonymkode: 56163...3c5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva med KG?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok ikke blitt verre, men oppmerksomheten går annet sted enn jeg egentlig kunne ha tenkt meg. :sukk: 
En tidstyv er den. Hadde likt hverdagen min bedre om jeg kunne stå imot å la meg lede ut på nettet. 
Egentlig ønsker jeg å la husarbeid, rydd og orden få stå først, men det blir nok ikke i år at det skjer nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...