Gå til innhold

Hvor har du bufferkonto, og hvor mye har du i den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stort sett mellom 30 000 og 100 000 som buffer. Har i tillegg rammelån med ca 700 000 tilgjengelig og ca en halv mill i fond.

Anonymkode: b7023...ad9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bufferkonto på 400000. 

Anonymkode: 641b9...42c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det og, ja...

Ok. 

Fikser sikkert utbytte på dagen og da, med godkjenning fra revisor uten revisjon av mellombalanse 😂😂

Anonymkode: 2a308...c4c

Nei. Tar ut lønn som vanlig fra mitt ene as. Har aldri tatt ut utbytte annet enn et litt beskjedent styrehonorar noen ganger. Mitt andre AS mottar leie fra noe næringslokale samt noe omsetning. Lovbrudd er ikke noe jeg befatter meg med.  Har aldri hatt noe større behov enn de par 100 tusen jeg stort sett har på konto privat. 

• Liker 1
Skrevet

Rundt 60-70000 som står lett tilgjengelig på div sparekontoer og rundt 470 000 i fondsparing. Tenker ikke så mye på pengene som står i fond så føler av og til det er trangt økonomisk men jeg har jo mulighet å ta ut penger når som helst. 

Anonymkode: 40927...c53

Skrevet

Jeg har en fondskonto i en annen bank med ca 80.000, og en buffer i min vanlige bank på ca 50.000. Har også en million tilgjengelig på rammelån. 

Anonymkode: 47864...185

Skrevet

Vi har flera buffert

* Sparkonto (till ferie, någon dyr middag eller teater, eller weekend). Mellan 20-100.000 på detta

* Bil/Hus buffert (till nya vinterdäck, service och reparationer, och till dyrare hushållsmaskiner). Mellan 20-40.000 på detta

* Bolån/rentekonto (för att ha egen marginal om/när räntan går upp. Alternativ till att låsa räntan på banken) - just nu 24.000 (plus 220.000 som ligger på högränta)

Och därutöver sparande.

Jag gillar att ha pengarna på olika konton, eller "i olika högar" som jag brukar säga. Då vet vi vad som finns till nöjen (sparkontot), och vad som är för dyrare fordon eller husutgifter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det og, ja...

Ok. 

Fikser sikkert utbytte på dagen og da, med godkjenning fra revisor uten revisjon av mellombalanse 😂😂

Anonymkode: 2a308...c4c

Kan ta ut utbytte basert på fjorårsregnskapet. Helt uten revisorgodkjenning

Anonymkode: acde0...4ab

• Liker 2
Skrevet

150 000, men det er egentlig også sparing til EK for større bolig - selv om jeg har sparing til det i egen konto også. 😄

Anonymkode: cb871...bfd

Skrevet

Plasseringskonto Pluss i sparebank. Fem prosent rente. 1,17 millioner kr. Har i tillegg et fastrenteinnskudd med 5,1 prosent rente og 120k på. 

Anonymkode: a48c3...be4

Skrevet

Har rundt 10-15k i «hurtigbuffer», en helt vanlig konto. 

Trenger jeg mer enn det har jeg 100k på sparekonto, med maks 12 uttak i året. 

Har 40k i fond, som jeg helst vil la stå og vokse.

Har også 420 000 på BSU, de er jo «låst», men kan betales inn på boliglånet hvis vi får det trangt. 

Anonymkode: aee56...804

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne

😅

Anonymkode: b8c21...ea9

Skrevet

Har drøye 400 000 i høyrentekonto. P.ga mye jobbing og lave boutgifter. Men har lutt vondt i kroppen , så spørs jo om det er verdt å holde på sånn i lengden.

Anonymkode: d6387...af9

• Liker 1
Skrevet

3,2 mill, men eier ikke bolig. Skal spare opp litt til og kjøpe bolig, så jeg slipper lån. Etter det vil jeg ha 250 000 kr i fond og 100 000 kr i buffer

Anonymkode: 4e7e3...00d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er derfor jeg har rammelån, holder lavest mulig rentebærende sum på lån så lenge det å hente ut penger derfra er en simpel konto-overføring. Sikter på å bare ha noen få tusen igjen på konto når lønna kommer. Da er i praksis rammen bufferen min, har ca 1 million tilgjengelig der. Fondene regner jeg ikke som buffer, jeg henter ut penger fra rammen lenge før jeg løser ut de.

Skrevet

Jeg har bare 20 000 kr. stående på en egen konto, men jeg har vel aldri bikket under 20 000 på lønningskonto dagen før jeg får lønn heller. Har rundt kr. 150 000 i kredittkort-rammer som jo kan brukes til det meste og som aldri er i nærheten av å makses i det hele tatt.

Har ikke bil, bor i en nedbetalt leilighet, har ikke barn og har ikke kjæledyr. Ser ingen grunn til å ha større buffer, det tar maks en uke å ta ut hundretusener fra fond om jeg trenger det. Om to år har jeg forhåpentligvis både enebolig, bil og et barn eller i hvert fall et på vei. Da kommer jeg til å omdisponere litt.

Anonymkode: f9e5a...f3a

Skrevet

50k i dagligbanken, 2,7m på høyrente, ca 400k i fond, og rammelån bolig på - 600k. Burde sikkert betalt ut rammen, da det har høyere rente enn sparekontoene, men ugh - banken synes jeg har for lav inntekt i nåværende jobb - så orker ikke den negative dialogen dersom jeg en dag trenger noen ekstra kroner.

Anonymkode: 5ae72...4c3

• Liker 1
Skrevet

7000 🙈 Jeg sliter med å spare, alltid så mye å bruke penger på. 

Anonymkode: 1b506...230

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har nylig fått nytt boliglån etter et samlivsbrudd og bruker rammelånet som buffer. Har 70 000 tilgjengelig der. Ellers sparer jeg på høyrentekonto for større kostnader som konfirmasjon, tannregulering, lappen til barnet mitt. De pengene er hellige og røres ikke.

Anonymkode: 89844...e7e

Skrevet

4790 kroner på sparekonto 😫😅 akkurat kjøpt elsykler til alle tre ungene til jul 😆

Anonymkode: 01aa0...c0e

Skrevet

Sparekontoen er nede fra 60 000 til 15 000 god bless 2024🤣 Har dog 250 000 i en annen investering jeg gjorde som har gitt over 100%.

Anonymkode: 9ee35...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...