AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hvor har du bufferkonto, og hvor mye har du i den? Anonymkode: 1d84f...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden I egen sparekonto, ca 2 mnd lønn etter skatt (prøver å øke til 3 mnd). Anonymkode: d54f8...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Har rundt 60 tusen bortgjemt i en "høyrente"-konto i annen bank som jeg ikke har kort i. Da er pengene litt lenger unna, litt vanskeligere tilgjengelig, litt vanskeligere å bli fristet til dyre impulskjøp sånn. Vurderte også å be min mor passe på de, men tenkte det var litt barnslig. Anonymkode: 000d8...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Har buffer, vanlig konto. Sparer opp, bruker opp. Skjer alltid noe. Måtte tømme den i sommer grunnet uforutsette hendelser med bil og bolig. Livet smiler økonomisk i 2024 Anonymkode: 2cad8...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Har en høyrentekonto med 600 000 på. Pluss noe i fond og aksjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Har 250 000 på høyrentekonto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Har 80.000 stående i buffer på høyrentekonto i en annen bank enn min vanlige. Også står 28.000 av feriepengene på en egen konto uten noe renter og synker i verdi, great. Det burde jeg gjøre noe med. 80.000 er også mye mer enn jeg trenger i buffer, så burde flytte litt av dem også på fond. Anonymkode: eab9f...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Vanlig sparekonto hos min vanlige bank. 100 000 kr. Jeg tørr ikke å sperre dem på en høyrentekonto, for om noe skjer så trenger jeg dem. Har bare 20 000 kr igjen på sparekontoen, og den øker ikke med det første. Har lav inntekt. Anonymkode: 68cbc...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Bufferkonto og mange andre reserve kontoer, høyrentekonto+fond. Jeg føler meg trygg! Anonymkode: 34965...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Har ikke så mye på bufferkonto 2-3 hundre tusen fordelt på fond og konto. Mine virkelige verdier er plassert i eiendom. Hus og leiligheter samt noen andeler i næringsbygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg og mannen har 100.000 felles. Har i tillegg 80.000 på en huskonto, men det er mer sparing til utgifter vi vet kommer, men ikke når og hvor mye. Har også 20.000 i personlig buffer. Barn, enebolig med utleie og bil. Anonymkode: 1c0b1...77b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden 50 000 på en høyrentekonto i en annen bank enn min vanlige dagligbank. I min vanlige bank står det nå kun 11 000, men det er fordi jeg nylig har brukt en del tusen på forskjellige innkjøp. Opprinnelig hadde jeg 200 000 på buffer, men brukte 150 000 på ekstra innbetaling på boliglånet for en stund siden. Anonymkode: 2a9f7...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Sparer i; Fleksilån; Har en del å gå på. Kan ta det som trengs derfra om jeg trenger noe på dagen. Eller ved kjøp av ny bil, eller oppussing. ASK og indeksfond. Langsiktig sparing, og pensjon. Men er selvfølgelig en sikkerhet om noe veldig uventet skjer, som arbeidsledighet. Har også hatt en del fastrenteinnskudd. Men slik lånerente, og avkasting i fondsmarkedet med utsatt beskatning via ASK er nå, så har jeg ingen akkurat nå. Anonymkode: 2a308...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Har 50 K på vanlig bufferkonto. Hadde 60-70K, men har gjort et innhogg i den de siste mnd pga livssituasjon. Vi har også en felles-sparekonto vi setter av penger på som også er ment som en bufferkonto hvis f.eks hvitevarer ryker etc. Anonymkode: 37de5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Trøndere1 skrev (2 minutter siden): Har ikke så mye på bufferkonto 2-3 hundre tusen fordelt på fond og konto. Mine virkelige verdier er plassert i eiendom. Hus og leiligheter samt noen andeler i næringsbygg. Det er veldig lite når du eier eiendom. Da det kan være dyrt å realisere verdier uten langsiktig perspektiv. Anonymkode: 2a308...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Vi tømte den akkurat for å kjøpe ny bil. Sparer opp igjen, akkurat nå har vi rundt 40 000, men satser på å være oppe i 70 000 innen desember. har en del hundretusen i fond, men det går til pensjon. Anonymkode: ae26f...9e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er veldig lite når du eier eiendom. Da det kan være dyrt å realisere verdier uten langsiktig perspektiv. Anonymkode: 2a308...c4c Har to håndverksfirma AS som går godt og bruker penger/ressurser derfra om jeg trenger. Både til påkost/oppussing og det daglige. Mitt oppsett har fungert meget godt i mange mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Vi har ca 120 000 på bufferkonto. Vi har litt disponibelt på rammelån, og i fond også, men det regner jeg ikke med som buffer. Anonymkode: 6502b...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden Trøndere1 skrev (Akkurat nå): Har to håndverksfirma AS som går godt og bruker penger/ressurser derfra om jeg trenger. Både til påkost/oppussing og det daglige. Mitt oppsett har fungert meget godt i mange mange år. Det og, ja... Ok. Fikser sikkert utbytte på dagen og da, med godkjenning fra revisor uten revisjon av mellombalanse 😂😂 Anonymkode: 2a308...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Har ca 80 000 på en sparekonto, men har også rammelån som jeg kan bruke av og en del i fond. Anonymkode: 38304...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå