Gå til innhold

Kommenterer dere om noen spiser stygt ved matbordet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann lærte aldri bordskikk hjemme, så jeg har måttet lære opp både han og barna. Nå får de bakoversveis når vi har besøk som ikke kan spise ordentlig. Bordskikk er viktig.

Anonymkode: abd98...dc9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Macro skrev (4 timer siden):

Slikking av fat har jeg nulltoleranse for. Da sier jeg de heller får forsyne seg en gang til. Ingen i nær krets har noen gang vært så dyriske da heldigvis.

Det overser jeg og det er en istallerken 😅

Anonymkode: 7b7bd...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da normalt å lære barna sine vanlig bordskikk. Hvis ikke du lærer han det så vil han garantert få høre det fra andre på et eller annet tidspunkt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, nå er det i hvert fall ikke noe rart at skolene er fulle av uoppdragne barn. Foreldre er altså redd for at barna skal bli «lei seg» når de må lære elementær bordskikk.

Du TS, det er jobben din å oppdra barna dine. Jeg kan love deg at sønnen din blir mer lei seg av å bli irettesatt av vennenes foreldre!

Anonymkode: 775d1...b47

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er en tapt sak, men sønnen min jobber jeg hardt med. Spesielt det med å tygge med åpen munn. Det er noe av det VERSTE jeg vet. Men alle kompisene til sønnen min er likedan, går ikke an å ha dem på be4søk og ha tv-kveld med potetgull, ingen hører noe av filmen...

Anonymkode: beef6...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min spiser for det meste pent (😆) så han får ikke tilsnakk. Barna får av typen «Du kan si det etter du har spist det du har i munnen nå» og selvfølgelig beskjed om at å grise med maten er ikke ok, er heller ikke ok å klage masse over at det som serveres ikke er godt. Jeg er ikke så supernøye men vil gjerne at barna skal oppføre seg ordentlig når vi er ute blant folk. 

Anonymkode: e4740...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...