Gå til innhold

Oppsigelsesgrunn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man bli oppsagt pga man uttrykker misnøye til en mellomleder. I det offentlige? 
Har mange eksempler på et vedkommende ikke har gjort det h*n burde, og var direkte med vedkommende og uttrykte tydelig misnøye! 
Og nå er jeg kalt inn til møte, og faktisk redd for at JEG skal få oppsigelse pga dette!

Anonymkode: 42f27...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt lite informasjon her til å si at du kan bli sagt opp. 

Hva er formålet med møte - hva står i innkallingen? Hvis møtet omhandler personalforhold kan du ta med en rådgiver, men da må møtet kalles inn i god tid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten med møte er å «renske luften»- pga h*n skjønte jeg var frustrert over manglende lederstøtte!! 
Jeg sa ifra når vedkommende spurte, men jeg sa ifra når vi va alene. Men vi er begge offentlige ansatte! 
Har skrevet en lang liste over konkrete tilfeller som er årsak til frustrasjon- så jeg har iallfall forberedt meg.

Men har NULL tillit til vedkommende så kan likså godt ende opp m at JEG får en skriftlig eller muntlig advarsel nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hensikten med møte er å «renske luften»- pga h*n skjønte jeg var frustrert over manglende lederstøtte!! 
Jeg sa ifra når vedkommende spurte, men jeg sa ifra når vi va alene. Men vi er begge offentlige ansatte! 
Har skrevet en lang liste over konkrete tilfeller som er årsak til frustrasjon- så jeg har iallfall forberedt meg.

Men har NULL tillit til vedkommende så kan likså godt ende opp m at JEG får en skriftlig eller muntlig advarsel nå.

Nei, dette er da ikke oppsigelsesgrunn. Selv om du har null tillit til leder, så er ditt stillingsvern sterkt. Det skal være saklig grunn til en oppsigelse, og det kan ikke leder gjøre noe med.

Å innkalle til møte for å "renske luften" er synes jeg da positivt og ryddig av leder å gjøre når noen er misfornøyde.

Anonymkode: a01a7...8fe

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette er da ikke oppsigelsesgrunn. Selv om du har null tillit til leder, så er ditt stillingsvern sterkt. Det skal være saklig grunn til en oppsigelse, og det kan ikke leder gjøre noe med.

Å innkalle til møte for å "renske luften" er synes jeg da positivt og ryddig av leder å gjøre når noen er misfornøyde.

Litt skrivefeil så jeg. Ble litt endringer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du off. ansatt og i tillegg organisert, skal det mye mer til for at du blir oppsagt.

Anonymkode: a3eb6...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi bare din side av saken. Mulig din misnøye er berettiget, eller mulig du er vanskelig å samarbeide med.

Hvis du ikke har oppført deg som en idiot, vært høylytt misfornøyd eller fått flere med på å ikke ville samarbeide blir det nok bare en samtale.

Anonymkode: 1482b...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, det er for lite informasjon her. Men, generelt; neppe. Det kan likevel være lurt å reflektere litt over hvordan man "uttrykker tydelig misnøye". Hvis du er redd for å miste jobben, så høres det ikke ut som du har vært så veldig konstrutiv. Hvordan ga du tilbakemelding?

Anonymkode: 8a340...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver har styringsrett, så om denne lederen har instruert deg i å gjøre visse oppgaver og du nekter, eller du på annen måte motarbeider lederen i oppgavefordeling så kan det være grunn til å gi deg en advarsel ja.

Endret av Summeer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Frustrasjonen min bunner og grunner i mangel på lederstøtte i et svært viktig millionprosjekt.

Jeg er vanligvis svært selvstendig og ber om lite råd og veiledning, men det som plager meg et at de få ganger jeg har bedt om hjelp- har jeg enten blitt oversett, overlatt til meg selv, fått åpne spm tilbake, eller bare «ledd» bort! 

Nå er det veldig nært deadline, og jeg kjenner veldig på stresset!! Det at jeg føler null engasjement fra leder gjør meg usikker og redd for ene og aleneansvar OM noe skulle gå galt!

Heldigvis har jeg alt skriftliggjort- både i Mail, møteinnkalling, eller på egne notater- og jeg hadde svært mange store og små eksempler på hvorfor jeg reagerte med tydelig irritasjon.

Leder ga meg verken oppsigelse eller advarsel, h*n la seg heller langflat og lovte bedring.. Men egentlig tror jeg det er mest for å forhindre sykemelding på meg da h*n innser at det kun er jeg som har kontroll..! 
Så regner med at jeg kan se laaaangt etter lønnsøkning når den tid kommer igjen..

Bah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...