Gå til innhold

Siste måltid klokken 18.00

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid sulten før Jrg skal legge meg. I tillegg har keg alltid lyst på noe å spise. Hvordan klarer dere å faste på kvelden? 

Anonymkode: e7bf3...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser middag kl 17. Er ikke sulten etter det. Spiser du nok kl 18?

Anonymkode: 2399a...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Spiser middag kl 17. Er ikke sulten etter det. Spiser du nok kl 18?

Anonymkode: 2399a...d07

Ja jeg spiser en grei posjon middag. Men legger meg ikke før nærmere tolv på natten. Jeg har alltid lyst på noe å spise når jeg sitter i sofaen utover kvelden. Har lyst på noe søt ettermiddag, chips boller osv. Hvordan klare å komme over det suget etter noe hele tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell på å ha lyst på noe/cravings og faktisk være sulten. Bare fordi du kjenner på det betyr ikke at du må stappe noe i munnen. Øv deg på å være sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer på å spise nok til middag. Det holder meg mett til jeg skal legge meg. Har aldri likt å spise kveldsmat så det faller kanskje mer naturlig for meg. Men før jeg la om livsstilen min og kuttet ned på snacks,  spiste jeg potetgull omtrent hver kveld. Satt foran TV-en og tenkte ikke over hva jeg puttet i meg. Måtte rett og slett la være å ha slikt i hus en stund. Begynte å strikke siden det ikke er like fristende å ta i strikketøy med fettfingre. Drikker også mye vann med kullsyre. Må rett og slett passe på å ikke sette frem noe som kan spises.

Nå, nesten ett år etter, har suget forsvunnet og jeg har gått ned nærmere 20 kilo. Nå spiser jeg potetgull oftere, men klarer fint å nøye meg med en liten skål. Tidligere spiste jeg hele posen - med dip.

Anonymkode: a5539...b06

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser heller mindre tidligere på dagen og spiser middag kl 20 (400-500 kcal). Spiser en yoghurt med 40 g havregryn kl. 21. Må være mett når jeg legger meg. Så faster jeg til kl. 13 neste dag. 

Anonymkode: 754b8...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg faster ikke, men spiser alltid en god middagsporsjon mellom kl 16 og 18 som oftest. Samboeren er alltid sulten på kvelden. Jeg er ikke det.  Det å måtte ha no å gnage på om kvelden, snacks...er nok bare en vane/uvane. 

Anonymkode: db9c7...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge oppe - det forklare saken. Prøv å trappe ned. Ta noe som metter litt - f.eks. et stort eple og et knekkebrød. Drikk vann eller noe sukkerfritt. Et godt triks er å pusse tennene en time eller to før leggetid - skyll gjerne med noe kraftig munnvann også - de demper lysten på å stappe mer i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja jeg spiser en grei posjon middag. Men legger meg ikke før nærmere tolv på natten. Jeg har alltid lyst på noe å spise når jeg sitter i sofaen utover kvelden. Har lyst på noe søt ettermiddag, chips boller osv. Hvordan klare å komme over det suget etter noe hele tiden? 

Hvis du legger deg såpass sent, er det kanskje lurere å flytte spisevinduet ditt litt, slik at du kan spise senere på kvelden. Jeg hadde aldri klart meg fra kl, 18 til midnatt uten å spise noe, det er jo kjempelenge. Jeg fungerer mye bedre uten å spise på morgenen isåfall, og heller spise siste måltid litt tettere opp mot leggetid... 

Jeg legger meg ca kl. 22 og spiser siste måltid 19-20. 

Anonymkode: 8ddd8...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en stor middag(middagene mine ligger på 8-900kcal), pluss en dessert rett etterpå(det kan være en proteinbar, liten sjokolade eller lignende på ca 2-300 kcal). Dette spiser jeg i 16-tiden(spiser alltid rett etter jobb, og er stort sett ferdig kl 15), og da spiser jeg ikke før lunsj dagen etter kl 11. «Sulten» er jeg hele tiden uansett, så må bare være sterk. Mitt triks er å pusse tennene for kvelden etter middag😅 

Anonymkode: 17fcf...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faster fra siste måltid på kvelden og 16 timer utover neste dag. Fungerer bedre å legge meg mett. 

Anonymkode: 38188...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...