Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 jeg har en en-to nummer for stor lamullsgenser som jeg har lyst å krympe litt. Finnes det noen måte å gjøre dette noen lunde kontrollert på? Råd?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Vaske den litt hardt?? Tåler sikkert 30 grader, ullprogram?? Vaske den på 40 grader vanlig program?? Jeg vet ikke jeg, vet bare et triks for å få en krympa genser til å tøye seg ut igjen. Er voldsomt flink til å krympe ting
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Jeg vet ikke jeg, vet bare et triks for å få en krympa genser til å tøye seg ut igjen. Er voldsomt flink til å krympe ting ← Fortell da vel!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Men, jeg er litt redd for at den skal bli sånn "hard" i stoffet hvis den krypes litt for mye.. Noen flere råd?
Amanlis Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Det spørs nok om ikke den vil bli tovet om du vasker den på for høy varme. Men jeg hadde prøvd 40 grader ullvask og lagt den til tørk etterpå som et forsøk.
minienthe Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 kan det være forskjeller i garnkvalitet og ? jeg fikk en hjemmestrikket lammeullsgenser i gave som var alt for stor, vasket meg oppover i gradene men når jeg kjørte den på 60 grader uten effekt så ga jeg opp
Lavendula Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 Jeg kjørte en kjøpt lammeullsgenser i maskinen på 40 grader.. Den var like myk og god etterpå, men virker litt tykkere/varmere. Men vær forsiktig, krympet MYE hos meg iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå