Gå til innhold

Spm til menn: hva fikk deg til å bli utro eller vurdere å være utro

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun begynte å holde igjen på sex. Kunne gå flere uker med "sliten" osv. 
Fant en gledespike som kunne sørge for diskresjon og kona fant aldri ut av det. 

Anonymkode: 0eea4...2b7

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært utro, men jeg har kysset venninna til dama mi på fest. Hvorfor? Tja, jeg synes hun er søt da? Det var ikke så mange tanker rundt det, det bare skjedde. Jeg hadde/har lyst til å ligge med hun, men jeg vil ikke ødelegge mitt nåværende forhold, så det får bli med tanken. Jeg har forøvrig aldri gjort tilsvarende, verken med hun eller noen andre.

Anonymkode: 0a8ba...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært utro og kommer aldri til å bli utro.

Men jeg tenker menn som er utro lider av lav emosjonell intelligens i kombinasjon med høy grad av egoisme og korttenkthet, der typisk nok egen seksualitet veier tyngre enn partneren, kjærlighet, liv, historie og verdier.

Når det er slik skal det liksom så lite til der de er villig til å risikere alt bare for et forsøk, og det er sjeldent at samvittigheten spiller en rolle.

Endret av Bombasi
  • Liker 9
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Har ikke vært utro og kommer aldri til å bli utro.

Du har aldri blitt introdusert for valget heller i det virkelige livet. Cringe med menn som sier at de aldri kunne vært utro når de ikke har tilgang på muligheten i utgangspunktet.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 12.55):

Du har aldri blitt introdusert for valget heller i det virkelige livet. Cringe med menn som sier at de aldri kunne vært utro når de ikke har tilgang på muligheten i utgangspunktet.

Hersketeknikker preller av meg. Litt rart at du skrev dette du som sa du ikke hadde vært utro selv. Er tydelig at jeg traff et ømt punkt i innlegget mitt da.

Endret av Bombasi
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Hersketeknikker preller av på meg. Litt rart at du skrev dette du som sa du ikke hadde vært utro selv. Er tydelig at jeg traff en ømt punkt i innlegget mitt da.

Jeg sa bare sannheten. Du vet det veldig godt selv, innerst inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så rart, da. Nå er jeg kvinne, men jeg har da blitt introdusert for "valget" flere ganger, uten å agere på det. Jeg kan ikke tenke meg at alle menn har mye mindre impulskontroll og er mye dummere enn meg.

Anonymkode: b50e6...925

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Amen! Moralister som ikke har draget på damer og ikke får seg noe uansett 

Anonymkode: 8df62...cea

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilgang på yngre mer attraktive jenter. Da slår man til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg sa bare sannheten. Du vet det veldig godt selv, innerst inne.

Stråmann er ynkelig forsvar. Nå mangler bare liten kuk så er stråmannen komplett.

Det jeg vet er at jeg har hatt og har fortsatt både empati, samvittighet og beherskelse der jeg verdsetter kjærlighet og respekterer partneren min mer enn eget kukhode. Egentlig en enkel øvelse uansett om man møter på alternativer eller ikke. Dere burde prøve det. 

Med tanke på utroskap så er det en hedersbetegnelse å bli kalt moralist, så den tar jeg med meg. :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert det når dama er som en istapp i lang tid mens konsekvensen av å bryte opp når man har barn er vanskelige å vite.

Jeg ville aldri være utro mot en dame som var tent på meg og prøvde å ha et normalt forhold.

Anonymkode: fe43b...d1c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere måter å være utro på. Med det mener jeg at det kan være et planlagt sidesprang, eller det kan skje spontant på byen eller på julebordet. På det sistnevnte er det nok alkohol det største skyldneren. God stemning og plutselig dukker det opp en mulighet. Man kan skylde på lav moral, anglende emosjonell intelligens, etc etc, men det er svært menneskelig å feile. Det er ingen unnskyldning, men en forklaring som bør komme "tiltalte" til gode dersom det er første gang. Synes jeg da. Når det gjelder planlagt og kanskje langvarig utroskap så er det noe helt annet.

Anonymkode: 15105...2b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er flere måter å være utro på. Med det mener jeg at det kan være et planlagt sidesprang, eller det kan skje spontant på byen eller på julebordet. På det sistnevnte er det nok alkohol det største skyldneren. God stemning og plutselig dukker det opp en mulighet. Man kan skylde på lav moral, anglende emosjonell intelligens, etc etc, men det er svært menneskelig å feile. Det er ingen unnskyldning, men en forklaring som bør komme "tiltalte" til gode dersom det er første gang. Synes jeg da. Når det gjelder planlagt og kanskje langvarig utroskap så er det noe helt annet.

Anonymkode: 15105...2b7

Helt enig, jeg skiller på overlagt utroskap og uaktsomt utroskap. K42

Anonymkode: c3e99...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man ser på hvem som er utro, så vil jeg påstå at absolutt alle har muligheten, en eller flere ganger. 

Anonymkode: 7f495...30f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Amen! Moralister som ikke har draget på damer og ikke får seg noe uansett 

Nå har både jeg og partneren min hatt muligheten mange ganger, men ingen av oss har gjort det av den grunn. Vi har blitt lagt an på av både attraktive og mindre attraktive mennesker både edru og i fylla, men ønsket om utroskap har aldri vært der. 

Skjønner det kan være vanskelig for noen å forstå at andre klarer å beherske seg eller ikke ønsker å være utro når man selv ikke klarer å beherske seg eller ønsker å være utro. Da blir det enklere å komme med en årsak til at andre ikke gjør det samme som seg selv enn å evne å forstå at folk er ulike. 

Når tanken om utroskap begynte å friste i mitt forrige forhold skjønte jeg raskt at her var det noe galt. Vi fikk ikke jobbet oss gjennom det og jeg endte forholdet. Lekte meg masse frem til jeg møtte min nåværende partner og tanken om utroskap har ikke dukket opp så langt på 14 år - selv om mulighetene har vært mange. 

Anonymkode: 5675e...09e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rettferdiggjorde den handlingen for meg selv. Og ikke minst tenkte jeg at jeg ikke brydde meg om hun skulle finne det ut, for da ville hun bare gjøre det slutt med meg noe som var helt ok for meg.

Etter gjentatte forsøk over et par år, til å få henne til å forstå at jeg føler meg tatt for gitt, hvor utilgjengelig jeg opplevde henne med mer. Var svært misfornøyd med å aldri få en klem, og kjenne at når jeg gav en klem var det som å ta en klem. Samme med kyss, samme med sex. Innsatsen hun la ned i alle andre rundt seg fremfor det hun la inn for meg. Prioriteringene hennes hvor jeg følte meg liten de få gangene hun valgte å prioritere meg. Ja, det ble mye meg, meg, meg. Men så var det også slik fokuset mitt var i denne miserable perioden. Fikk muligheten til å kjenne meg begjæret igjen, og kjenne nærhet fra en som virkelig ville ha meg. Jeg hoppet på uten å nøle. Angret stort etterpå. Så for meg ble det veldig klart at det riktige for meg blir å slå opp fremfor å være utro i fremtiden

Anonymkode: 6cfc3...f97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...