Bombasi Skrevet 12. november #21 Del Skrevet 12. november Er mye vi kan si om Ap, men at FrP skal komme inn å løse tiden vi lever i nå er rimelig drøyt å tenke. Det sprøeste er dog at ved neste valg må vi stemme over om Støre, Solberg eller Listhaug blir statsminister. For en saus av noen kandidater. Et symptom på at det står virkelig ikke bra med norsk politikk generelt. Jeg kommer ikke til å stemme på noen av disse. Det er helt sikkert. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 14. november #22 Del Skrevet 14. november Trist at så mange vil reversere dei godene som vi har opparbeidet etter 2, verdenskrig. Steg for steg. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 14. november #23 Del Skrevet 14. november LiseTV skrev (2 minutter siden): Trist at så mange vil reversere dei godene som vi har opparbeidet etter 2, verdenskrig. Steg for steg. Goder må jobbes for og skapes hver dag de, at en opparbeider noe er bare floskler fra arbeiderbevegelsen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 14. november #24 Del Skrevet 14. november Eg er ikkje ap-veljar, men synes Støre får vel mykje kjeft ufortjent. Listhaug har gått gjennom ein rebranding, i alt frå språk til kroppsspråk, debatt-teknikk til styling. At Frp har blitt så stovereint er skremmande. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 15. november #25 Del Skrevet 15. november Tått skrev (7 timer siden): Goder må jobbes for og skapes hver dag de, at en opparbeider noe er bare floskler fra arbeiderbevegelsen. Tullprat. Neste gang du blir sykemeldt så gå på ordningen fra 1970 og føl det på kroppen. Jobb 8 timers dag og halv dag på lørdager. Min far gjorde det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 15. november #26 Del Skrevet 15. november Matpriser Strømpriser Renter Gjør at mange merker økonomien negativt på kroppen. Dem som gjør det er de samme som var AP sine tradisjonelle kjernevelgere. Er ikke vanskeligere enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 15. november #27 Del Skrevet 15. november "Crazy" påstand: NÅR FrP og Høyre har sittet og klønet med roret etter 2-3 år,så har de fattige blitt fattigere,og de rike har blitt vesentlig rikere. De i midten som er "hvermansen" vil ha det akkurat like (kipt) som i dag. Hvem skal da få skylda? Jeg tenker dette spørsmålet kommer uansett,så ja - Hvem? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 15. november #28 Del Skrevet 15. november Tått skrev (12 timer siden): Goder må jobbes for og skapes hver dag de, at en opparbeider noe er bare floskler fra arbeiderbevegelsen. Er ikke det her bare spill med ord og flisespikking uten praktisk innhold? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 15. november #29 Del Skrevet 15. november Fremmed fugl skrev (3 timer siden): Matpriser Strømpriser Renter Gjør at mange merker økonomien negativt på kroppen. Dem som gjør det er de samme som var AP sine tradisjonelle kjernevelgere. Er ikke vanskeligere enn det. Det gjelder jo alle landene rundt oss! Virkelig naivt å gi Ap skylden for dette! Men dårlig regjering? Ja! Blir et vanskelig valg neste år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet fredag kl 10:54 #30 Del Skrevet fredag kl 10:54 Sveits35 skrev (1 time siden): Det gjelder jo alle landene rundt oss! Virkelig naivt å gi Ap skylden for dette! Men dårlig regjering? Ja! Blir et vanskelig valg neste år! Jeg skrev ikke noe om hvem som har skylden. Men dette er hovedforklaringen til at Ap er der dem er i meningsmålinger. Slik er politikkens realiteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet fredag kl 10:59 #31 Del Skrevet fredag kl 10:59 Fremmed fugl skrev (1 minutt siden): Jeg skrev ikke noe om hvem som har skylden. Men dette er hovedforklaringen til at Ap er der dem er i meningsmålinger. Slik er politikkens realiteter. Beklager om jeg var uklar. Ja slik er politikkens realiteter? At folk dømmer Ap for ting som er utenfor deres kontroll, som f.eks verdensøkonomien er jo bare idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet fredag kl 11:04 #32 Del Skrevet fredag kl 11:04 bra, Frp er eneste partiet som tørr kalle en spade for en spade ift både integrering, ungdomskriminalitet osv så tror det er bra å få opp noen som tørr før vi får helt svenske tilstander. nå er det prøvd med den myke varianten mange år hvor det bare blir forverret. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet fredag kl 11:33 #33 Del Skrevet fredag kl 11:33 Sveits35 skrev (25 minutter siden): Beklager om jeg var uklar. Ja slik er politikkens realiteter? At folk dømmer Ap for ting som er utenfor deres kontroll, som f.eks verdensøkonomien er jo bare idiotisk. Ja, det tenker for eksempel Harris i USA også. Men er nå slikt, og så bør kanskje både Ap og det demokratiske partiet i USA se over sin politikk, har man virkeligen plassert sine prioriteringer korrekt med tanke på den situasjon som vi nå er i? Pengepolitikk. Vi har prisøkningen drevet av eksogen sjokk i økonomien, er da konseptet fra 90-talet om inflasjonsmål (som fungerte godt i 20 år) fortsatt riktig? De interesserte kan lese enn FN rapport som stiller spørsmål ved det. Matpriser. Oligarkiet i dagligvare bransjen og det sterkt regulerte produsentledet, er dette fremtidens løsning? Strømpriser. Her er det mye å ta av... ACER, elektrifisering av sokkelen, fravær av kjernekraft, uutnyttet muligheter til mer vannkraft, innretningen med ulike offentlige virksomheter som tjener grovt på økte strømpriser. Kunde man ha sett på andre løsninger. Bare spør... Men ser ikke mye bevegelse i Ap om å revurdere ting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet fredag kl 11:53 #34 Del Skrevet fredag kl 11:53 Fremmed fugl skrev (19 minutter siden): Ja, det tenker for eksempel Harris i USA også. Men er nå slikt, og så bør kanskje både Ap og det demokratiske partiet i USA se over sin politikk, har man virkeligen plassert sine prioriteringer korrekt med tanke på den situasjon som vi nå er i? Pengepolitikk. Vi har prisøkningen drevet av eksogen sjokk i økonomien, er da konseptet fra 90-talet om inflasjonsmål (som fungerte godt i 20 år) fortsatt riktig? De interesserte kan lese enn FN rapport som stiller spørsmål ved det. Matpriser. Oligarkiet i dagligvare bransjen og det sterkt regulerte produsentledet, er dette fremtidens løsning? Strømpriser. Her er det mye å ta av... ACER, elektrifisering av sokkelen, fravær av kjernekraft, uutnyttet muligheter til mer vannkraft, innretningen med ulike offentlige virksomheter som tjener grovt på økte strømpriser. Kunde man ha sett på andre løsninger. Bare spør... Men ser ikke mye bevegelse i Ap om å revurdere ting. Enig. Hvem har løsningen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet fredag kl 12:05 #35 Del Skrevet fredag kl 12:05 Dette er bare helt naturlig når vi ser at AP stort sett består av maktsyke tullinger. De lytter ikke til folket da de mener selv at de vet hva som er best for folk flest. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet fredag kl 14:50 #36 Del Skrevet fredag kl 14:50 ludden skrev (2 timer siden): Dette er bare helt naturlig når vi ser at AP stort sett består av maktsyke tullinger. De lytter ikke til folket da de mener selv at de vet hva som er best for folk flest. Det er jeg enig i. Det er en motreaksjon. Men FrP kommer til å kjøre Norge like greit i grøfta de,om ikke mer. De er først og fremst glad i rikinger som i Høyre. Nå vet ikke jeg hva du tjener,men er villig til å vedde mye på at det er langt under noe som vil gjøre det mer gunstig for deg med FrP ved roret,og Erna sittende og hviske Sylvi i øret. Selv tenker jeg lite og ingenting vil endre seg. Forskjellene vil gå i taket. De som allerede er veldig velstående vil jo nå nye høyder nok en gang. Noe jeg driter ganske mye i. Folk får ha så mye penger de vil for min del. Det er når de drar teppet under på de som ikke har penger jeg mener samfunnet går i feil retning. Noe FrP og Høyre er svært villig til å gjøre. Når det gjelder innvandring,så snakker Sylvi ut ræva. Samme som Trump. Innvandring er viktig for Norge. Vi har allerede for få folk i kritiske stillinger. Der vi må bli bedre er jo å luke ut,og vi må ikke slippe inn horder av folk. Flott at vi skal hjelpe,men nytter ikke bare slippe de inn,og fore de gjennom NAV - MER en Nordmenn har rett på til og med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet lørdag kl 08:36 #37 Del Skrevet lørdag kl 08:36 Høyre har alle muligheter til å gjøre et brakvalg, men av en eller annen grunn tviholder de på en avdanket og avkledd leder og statsministerkandidat. Aner ikke hva jeg skal stemme selv, men skal hvertfall ikke stemme på Erna. Jeg fatter ikke at hun fremdeles sitter i den posisjonen etter alt som er kommet frem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet lørdag kl 08:47 #38 Del Skrevet lørdag kl 08:47 Vi så jo hvordan det gikk sist FrP satt med makta, det gikk fort nedover på målingene. Folk har vel i stor grad glemt allerede. Det største problemet nå er ikke AP etter min mening, men korrupte og uryddige politikere, og Senterpartiet. Altså, hva positivt har Senterpartiet noen sinne gjort? Det finnes ikke framsyn og alt handler om å bruke penger på å reversere. Hvor er nytenkningen? Drittlei av at det pisses bort penger for å reversere, samme om det er snakk om fylkessammenslåinger eller ruspolitikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kat-e Skrevet lørdag kl 10:28 #39 Del Skrevet lørdag kl 10:28 Her er litt av årsaken : https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elektrifisering-av-melkoya-store-regjeringens-aller-darligste-vedtak/o/5-95-1673335 regjeringen ønsker å bruke milliarder på å elektrifisere Melkøya, slik at gassen som hadde blitt brukt til å lage strøm, kan lage strøm eller varme i et annet land, feks England. Regningen må de i Finnmark betale. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet søndag kl 09:24 #40 Del Skrevet søndag kl 09:24 LisbethBerg skrev (På 16.11.2024 den 9.36): Høyre har alle muligheter til å gjøre et brakvalg, men av en eller annen grunn tviholder de på en avdanket og avkledd leder og statsministerkandidat. Aner ikke hva jeg skal stemme selv, men skal hvertfall ikke stemme på Erna. Jeg fatter ikke at hun fremdeles sitter i den posisjonen etter alt som er kommet frem. Enig i at Høyre burde bytte ut Erna. Men ikke på bakgrunn av ektemannens aksjehandel, det blir for tynt. Det er mer på hennes manglende handlinger da hun var Statsminister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå