AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #101 Del Skrevet 6. november 2024 Må dere jobbe fullt begge to? Jeg var student/arbeidsledig/frilanser med små barn og jobbet aldri fullt tid, bortsett fra i perioder. Det var i grunnen veldig greit. Tror mange foreldre kunne prioritere annerledes og kanskje ikke jobbe fullt i de mest intense småbarnsårene. Anonymkode: 12cca...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6. november 2024 #102 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.41): Her står de opp mellom kl 4 og 5 hver eneste morgen! Slå den. Vi er også b-mennesket. Får ikke snudd trenden. Forsøkt mange ganger. Endt opp med å justere oss etter barna og gi opp alt av kjærestetid TS Anonymkode: c4dc8...4d1 Husker den tida da jeg var oppe med guttungen kl 05.00 stort sett, selv om det var helg. Vi lagde som regel rundstykker til frokost vi da. Syns det var koselig jeg. "Nå vasker vi boller mamma" , husker jeg han sa to år gammel 😂. Morgenstund har gull i munn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #103 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg gikk ned til 80% stilling når jeg var ferdig med mammaperm til nr 2 (fikk de tett, 17 mnd mellom). Jobbet slik i 7 år før jeg gikk tilbake i 100%, det gjorde at jeg klarte å holde hodet over vannet. Så gikk det ytterligere 6 år før jeg hadde godt energinivå igjen og hadde overskudd til annet enn unger etter jobb😁 Anonymkode: f3530...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #104 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.43): Dette er livet vårt også. Er ikke noe å gjøre med, bare prøve å sette pris på det. Er dønn sliten 24/7, men er likevel verdt det! Anonymkode: d5f64...05c Om du er dønn sliten hele tiden så får du fort alvorlige sykdommer senere.... Anonymkode: 5a01b...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #105 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er samboer, men alene med to små da han brått har meldt seg ut. Hviler på kvelden, sover når barna sover, ellers ingen alenetid. Har en liten betennelse i ryggen og ene foten og brennende følelse i knærne. Jeg må bare stå i det. Anonymkode: bd4bd...b2e Du må ikke bare stå i det nei ??? Dump den udugelige mannen. Anonymkode: 5a01b...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #106 Del Skrevet 6. november 2024 Du sliter ut hjernen med scrolling. Legg fra det skjerm, så orker du mye mer. Anonymkode: 2326e...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #107 Del Skrevet 6. november 2024 Det er tankevekkende at vi lever i et samfunn og har organisert oss på en måte som gjør at folk beskriver seg som nærmest utbrent av egne barn. Det er kanskje verdt å se på hvilke andre faktorer som kan endres i livet, sånn at overskuddet øker? Anonymkode: ee3a9...0d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #108 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.24): Kjenner jeg er på randen til utbrenthet. Begge er i full jobb. Vi har ikke barnevakt i form av familie eller venner. Vi har fri etter kl 19.30, men på grunn av elendig søvn, legger vi oss mellom kl 20 og 21. Feriene er jo ikke tid for å hvile, heller rake motsetning. Tar dere ulønnet ferie for å hente dere inn? Anonymkode: c4dc8...4d1 Det er ikke barnevakt eller besteforeldre som har ansvaret for at man klarer å hente seg inn igjen som foreldre. Hvis du er på randen av utbrenthet så er det jobbsituasjonen din du bør ta en nærmere titt på. Familielivet slipper du aldri unna uansett. Når det er sagt så er det du og din mann som må finn en løsning slik at dere avlaster hverandre og sørger for at begge to får hvile ut. Det er ikke noe vits at dere begge er helt på randen. Har aldri tatt perm eller ferie for å hente meg inn. Men har avtaler med samboeren min om når han skal stå opp med barna slik at jeg kan sove ut, vi sørger for å gi den andre alenetid/ fritid mens den andre er med barna. Også bytter vi på det. Anonymkode: 36bc3...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #109 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 11.24): Kjenner jeg er på randen til utbrenthet. Begge er i full jobb. Vi har ikke barnevakt i form av familie eller venner. Vi har fri etter kl 19.30, men på grunn av elendig søvn, legger vi oss mellom kl 20 og 21. Feriene er jo ikke tid for å hvile, heller rake motsetning. Tar dere ulønnet ferie for å hente dere inn? Anonymkode: c4dc8...4d1 Jeg har alltid jobbet redusert. Alt fra 50 til 90 %. Det har vært mindre penger inn, men jaggu har det vært mye god tid. Jeg har riktig nok hatt alle barna hjemme de dagene jeg har hatt fri. Men likevel en mye roligere hverdag. Barna har hatt roligere dager, de har lekt og kost seg mens jeg har gjort unna husarbeid. Da har kveldene vært som fri. Anonymkode: 662bb...c49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #110 Del Skrevet 8. november 2024 Har jobbet inn gode leggerutiner på barna fra de var små. Selv om alle hadde perioder hvor man måtte sitte inne hos de en stund. var veldig glad for det da jeg plutselig ble skilt da yngste var nyfødt og jeg hadde 4 barn alene annenhver uke. Da var jeg glad leggingen på de 3 eldste tok 5 minutter per stykk. 8 åringen har hatt nattskrekk og gått i søvne fra han var liten, og et heldigvis på bedringens vei nå. Var flere ganger per natt frem til i fjor, nå er det «bare» et par ganger i uken. Det holdt på å ta knekken på meg, jeg var så sliten av å bli vekt flere ganger hver natt og måtte sitte der til han roet seg! Spesielt da yngste var baby og jeg var alenemor. nå er yngste 4 år. Står opp selv på morgenen, henter seg en yoghurt. Leker eller ser på tv sammen med søsknene om de er våken. Barnet koser seg med litt egentid og rolig morgen. Vet det kan vekke meg, men sjeldent det skjer med en gang:) de eldste også stod opp selv på samme alder. Så sov jeg en times tid til i helgene. Anonymkode: 1bfeb...910 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå