AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Skrevet 5. november 2024 Fikk positiv graviditetstest i går, IKM på søndag, så har hatt en mistanke. I dag er jeg 4+3, og har bare lyst til å gråte hele tiden 😭 Jeg er veldig glad for å være gravid altså, barnet er svært ønsket❤️ Føler meg bare så trist og lei akkurat i dag, sikkert hormoner. Flere som kjenner på slike følelser, hvor tårene bare triller uten noen åpenbar grunn? Anonymkode: 9c254...41d 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Skrevet 5. november 2024 Jeg opplevde akuratt det samme helt i starten, det varte vel en uke rett etter at jeg fikk positiv test. Veldig ønsket graviditet etter nesten to år med prøving. Det gikk over for min del, var nok bare veldig mye hormoner og følelser i sving! Håper det går over for deg også, gratulerer så mye med graviditeten ❤️ Anonymkode: d32e8...c56 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Skrevet 5. november 2024 Gratulerer med graviditeten ♥️ Du er nok sikkert på starten av den emosjonelle berg og dalbanen din nå😅🥰♥️ Anonymkode: 2b46a...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Skrevet 6. november 2024 Takk, godt å høre at det er normalt å ha det sånn🥰 jeg er konstant trøtt og sliten, hjelper nok ikke på det heller 😅 Når får man energien tilbake? For denne følelsen av utmattelse skal vel ikke vare i 9 måneder?🙈 TS Anonymkode: 9c254...41d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, godt å høre at det er normalt å ha det sånn🥰 jeg er konstant trøtt og sliten, hjelper nok ikke på det heller 😅 Når får man energien tilbake? For denne følelsen av utmattelse skal vel ikke vare i 9 måneder?🙈 TS Anonymkode: 9c254...41d Well.. you're in for a treat som man sier på godt norsk 😂 Man kvikner gjerne litt til i andre trimester så lenge man ikke har fått jernmangel etc, og så kommer tredje trimester og det er som å bli truffet av et tog. Anonymkode: 2eed8...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk, godt å høre at det er normalt å ha det sånn🥰 jeg er konstant trøtt og sliten, hjelper nok ikke på det heller 😅 Når får man energien tilbake? For denne følelsen av utmattelse skal vel ikke vare i 9 måneder?🙈 TS Anonymkode: 9c254...41d De fleste kvinner har grei energi og står i jobb, trener, tar vare på de andre barna osv. frem til permisjonen uten større problemer. De som blir "supergravide" med en gang strever ofte litt mer. Det sitter mest i hodet. Anonymkode: ab2b9...b33 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #7 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De fleste kvinner har grei energi og står i jobb, trener, tar vare på de andre barna osv. frem til permisjonen uten større problemer. De som blir "supergravide" med en gang strever ofte litt mer. Det sitter mest i hodet. Anonymkode: ab2b9...b33 Skikkelig ufint, diskriminerende, kvinnefientlig og kunnskapsløst å si det sitter mest i hodet da. Gratulerer ts. Anonymkode: eed6d...d6f 4 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #8 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skikkelig ufint, diskriminerende, kvinnefientlig og kunnskapsløst å si det sitter mest i hodet da. Gratulerer ts. Anonymkode: eed6d...d6f Det meste sitter ofte i hodet når man umiddelbart etter positiv test blir sliten, gråter, spiser mer, mister energi osv. Da sitter det i hodet og er utløst av den positive testen, og ikke utløst av kroppens endringer (som ikke er store med tanke på at babyen kun er en liten ert i magen). Anonymkode: ab2b9...b33 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #9 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det meste sitter ofte i hodet når man umiddelbart etter positiv test blir sliten, gråter, spiser mer, mister energi osv. Da sitter det i hodet og er utløst av den positive testen, og ikke utløst av kroppens endringer (som ikke er store med tanke på at babyen kun er en liten ert i magen). Anonymkode: ab2b9...b33 Har følt meg sliten/dårlig og energiløs i dagevis før jeg fikk positiv test. Og du vet, det er ikke babyen i magen eller dens størrelse som påvirker formen, men en økning av hormoner som progesteron og hcg😉 Selvsagt kan hodet være med på å påvirke den ene eller andre veien, men allerede før du får en positiv graviditetstest kan du få kroppslige forandringer som tretthet, kvalme, oftere vannlating, ømme bryster, verking i korsrygg OG humørsvingninger. Så jo, det skjer MYE i kroppen allerede de første ukene av et svangerskap, selv om babyen er mindre enn en ert. Anonymkode: 9c254...41d 1
Norja Skrevet 6. november 2024 #10 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det meste sitter ofte i hodet når man umiddelbart etter positiv test blir sliten, gråter, spiser mer, mister energi osv. Da sitter det i hodet og er utløst av den positive testen, og ikke utløst av kroppens endringer (som ikke er store med tanke på at babyen kun er en liten ert i magen). Anonymkode: ab2b9...b33 Det er jo i de første ukene at arbeidet gjøres! Både rundt og inne i den lille erten jobbes det på spreng med å skape et best mulig grunnlag for nervesystem, lemmer, ryggrad, hjerne...alt som gjør oss mennesker til mennesker. Det er fader ikke rart at man er sliten det første trimesteret. I det påfølgende halvåret handler det jo aller mest om ruging; alt grunnarbeidet som ble gjort i det første trimesteret skal få vokse seg stort og sterkt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #11 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det meste sitter ofte i hodet når man umiddelbart etter positiv test blir sliten, gråter, spiser mer, mister energi osv. Da sitter det i hodet og er utløst av den positive testen, og ikke utløst av kroppens endringer (som ikke er store med tanke på at babyen kun er en liten ert i magen). Anonymkode: ab2b9...b33 Som sagt kunnskapsløst. En test tas ofte fordi man merker endringer i kroppen. Det skjer masse de første ukene, og mye skjer med kroppen til mor, hormonene skyter vilt, kvalme osv. Fosteret er en ert sier du, hvor mye skjer ikke i den erten de første ukene tror du? Helt utrolig hvor lite du kunne om dette. Anonymkode: eed6d...d6f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #12 Skrevet 6. november 2024 Jeg var mye mer sliten i første trimester enn i tredje. I tillegg var jeg kvalm, kastet opp, og gikk ned i vekt fordi nesten ingen mat fristet. Så det er nok ikke størrelsen på fosteret som avgjør det. Mot slutten av graviditeten vet jo alle rundt om det, og man får mer sympati og hjelp. Så det kan også ha noe å si. Anonymkode: 73079...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #13 Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg var mye mer sliten i første trimester enn i tredje. I tillegg var jeg kvalm, kastet opp, og gikk ned i vekt fordi nesten ingen mat fristet. Så det er nok ikke størrelsen på fosteret som avgjør det. Mot slutten av graviditeten vet jo alle rundt om det, og man får mer sympati og hjelp. Så det kan også ha noe å si. Anonymkode: 73079...1a8 Dette! Er en ekstra byrde å ha lite energi og samtidig late som om alt er normalt. Heldigvis er november en "sitte inne og drikke te" type måned, men desember er en håndfull. Andre trimester var mye bedre for min del. Ettersom du allerede er påvirket av hormoner er det bare å stålsette seg (og advare partner). Anonymkode: 3d283...2dd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå