Gå til innhold

Det flyter hjemme til oss- blir gal!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler det er så skittent og rotete hele tiden her hjemme. Jeg prøver å ordne system med å vaske i skuffer og organisere, men når ingen følger det opp gir jeg meg bare. Mannen også roter, klærne hans er trykket sammen i en garderobe som flyter over. Garasjen er full av rot. Skuffene og skapene ellers er bare helt stappet full og dørene går ikke hjem. I tillegg kommer jo et tonn av klesvask som må brettes og legges på plass. Skulle ønske jeg var hjemmeværende og kunne fikse dette, men det er jeg så langt ifra for det har vi ikke råd til.

Hvordan er det til dere? Har du noen tips?

Anonymkode: c6be4...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindre ting rett og slett. Kvitt dere med alt av klær som er fravokst, ikke blitt brukt de siste 2-3 årene og ting som ikke kommer til å bli brukt fremover. Ødelagte ting kastes eller repareres. Ellers er det å ha system. Nok hyller, skap, bokser og knagger. Alltid putte tilbake ting der det høres til. 

Når det kommer til klesvask må alle bidra. Ikke opparbeid deg Haug med klær som må brettes. Brett direkte fra tørketrommelen/ tørkesnora. 

Anonymkode: 19c2d...65e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få skikk på mannen din først. Skjerper han seg ikke, så skill deg fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har for mange ting. 

Anonymkode: 2d3c9...e09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Al34n0nym1 skrev (1 time siden):

Få skikk på mannen din først. Skjerper han seg ikke, så skill deg fra han.

Men man kan jo ikke forvente at menn gjør slikt? Det mener jeg, kan aldri se for meg det…

Anonymkode: c6be4...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ut mannen med en ryddig, renslig og velorganisert en.

Anbefales!

Fikk et mye bedre liv.

Anonymkode: 0c926...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydding og system er min oppgave. Legger på plass når han legger ting feil, legger klær inn i skapet hans, og lager system når det trengs. Tar gjerne et rom/kategori i måneden eller uka, så er hele huset passe på stell og rent hele tiden. Startet på vaskerommet i går, og rydder eller vasker hver gang jeg er i telefonen. 

Er ikke et frikort, altså. Jeg aksepterer ikke brukte tallerkener, klær på gulvet, og slike ting. 

Og før jeg blir halshugd; 

1) jeg liker system og orden, og har høye krav, som det er urimelig at andre må etterleve.

2) han er takknemlig for at jeg tar det, og kompenserer med at han definitivt gjør mest av husarbeidet ellers. Kun han som vasker bad, støvsuger, tar unna på kjøkken, etc. 

Mitt fremste tips er å ikke ha ting som ikke er i bruk. Senest forrige uke kastet jeg blant en bunke helt fine handklær, fordi jeg innså at de hadde ligget i skuffa et helt år, mens vi hadde passe med finere handklær til oss og gjester. Hentet ned eska med brettspill fra loftet, plukket ut noen det er kjekt å prøve igjen, la bort de vi ikke har valgt på over ett år. Så nå er det igjen mye ledig plass i garderoben der jeg oppbevarer slikt. 

Anonymkode: e7478...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...