AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Skrevet 5. november 2024 Jeg er litt rådvill her. Trenger desperat en jobb. Flyttet til ny by i høst for studier, og har nå vært på intervju for en jobb på et tannhelsesenter. Fikk melding i går der de takket for hyggelig intervju samtidig som de spurte om jeg hadde lyst til å komme på prøvejobbing et par timer i neste uke for å se hva jobben går ut på. Og det er her jeg blir litt forvirret. Hva er prøvejobbing? Er det betalt eller …? Anonymkode: 57fa6...cd7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Skrevet 5. november 2024 All opplæring og all jobb for et firma skal være betalt fra første time. Få kontrakt på det. Anonymkode: 69076...8da 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Skrevet 5. november 2024 De befaler deg for et par vakter før endelig kontrakt skrives. Anonymkode: 65aaf...934 1
aksase Skrevet 5. november 2024 #4 Skrevet 5. november 2024 De har vel ikke tilbudt deg noen jobb ennå, og da er nok dette et slags "andregangsintervju". Det er en mulighet for deg til å bli bedre kjent med arbeidsoppgavene, og kanskje enda viktigere, en mulighet for arbeidsgiver til å få et litt bedre inntrykk av hvordan du kan komme til å fungere i en slik jobb. Dette er trolig en slags praksistest som de gjør på flere interessante kandidater før de velger hvem som skal få jobbtilbudet. Denne prøvejobbingen er nok ikke betalt, men du bør takke ja til å stille på dette, hvis du vil ha jobben. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Skrevet 5. november 2024 Huff, hater slik "prøvejobbing-intervju", det er bare kleint. Prøvejobbing er en form for intervju hvor du skal forsøke deg på jobben du søker på slik at de se deg i praksis. Det er ikke betalt jobb da det ses på som en del av intervjuet og utvelgelsesprosessen. Anonymkode: 27fec...fc7 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå