AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er utdannet barnehagelærer og fikk fast helgestilling i kommunen i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Sendte inn vitnemål da dette skulle ha betydning for stillingen. ble ansatt som miljøarbeider. Det kan hvem som helst bli så penge de har fullført vgs. Normalt sett med 3 åring bachelorutdanning blir man miljøterapeut, man får høyere lønn også kontra en miljøarbeider. Hva har jeg rett på? Anonymkode: 6448f...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden . Anonymkode: 6448f...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Ble ikke dette avklart før du ble ansatt? Anonymkode: 0942d...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Du har jo ikke krav på en høyrere stilling om du har blitt tilbudt en stilling som miljøarbeider og har akseptert den. Om du er utdannet lege og søker jobb i matbutikk kan du ikke forvente å jobbe som lege. Det kan vel umulig være slik at du ikke leste kontrakten da du takket ja til jobben? Om du takket ja, og trodde du automatisk hadde krav på noe annet enn det du ble tilbudt tror jeg nok du vil bli skuffet. Du kan vel forhandle deg opp eventuelt, men krav - nei det tror jeg ikke. Anonymkode: 18010...314 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hva var stillingen lyst ut som? Om den var lyst ut som miljøarbeider så er man ansatt som det. Det du kan gjøre er å sjekke når kommunen har kompetanseforhandlinger (stort sett 2 ganger i året) og der legge frem krav om høyere lønn ihht din formelle kompetanse Anonymkode: 22bfe...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Du har ikke krav på høyere stilling enn den du ble ansatt i, nei. Du visste vel hva du søkte på. Men du kan jo søke deg oppover når det er ledige stillinger. Anonymkode: 461bb...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariss@68 Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Søk på Google, krav på høyere stillingsprosent - og se om noe av dette gjelder deg. Du har imidlertid ikke krav på en annen stillingskategori om ikke dette ble avtalt ved ansettelse. Men du kan selvsagt forhøre deg med arbeidsgiver, du vil jo kunne ha mer formelt ansvar ved ferdig utdanning vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har jo ikke krav på en høyrere stilling om du har blitt tilbudt en stilling som miljøarbeider og har akseptert den. Om du er utdannet lege og søker jobb i matbutikk kan du ikke forvente å jobbe som lege. Det kan vel umulig være slik at du ikke leste kontrakten da du takket ja til jobben? Om du takket ja, og trodde du automatisk hadde krav på noe annet enn det du ble tilbudt tror jeg nok du vil bli skuffet. Du kan vel forhandle deg opp eventuelt, men krav - nei det tror jeg ikke. Anonymkode: 18010...314 Men nå er jo ikke miljøterapeut og miljøarbeider en egen utdanning. Miljøterapeuten har 3 årig høyere utdanning som for eksempel offentlig godkjent sykepleier, vernepleier, barnehagelærer, barnevernspedagog. Mens miljøarbeidere er fagutdannet ved vgs. Hadde spurt ledelsen om dette. I kommunen skal du jo ha fastsatt lønn etter utdannelse. Anonymkode: 5a51f...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har jo ikke krav på en høyrere stilling om du har blitt tilbudt en stilling som miljøarbeider og har akseptert den. Om du er utdannet lege og søker jobb i matbutikk kan du ikke forvente å jobbe som lege. Det kan vel umulig være slik at du ikke leste kontrakten da du takket ja til jobben? Om du takket ja, og trodde du automatisk hadde krav på noe annet enn det du ble tilbudt tror jeg nok du vil bli skuffet. Du kan vel forhandle deg opp eventuelt, men krav - nei det tror jeg ikke. Anonymkode: 18010...314 Miljøterapeut eller miljøarbeider er noe man blir basert på relevant utdanning man har fra før. Kommunen kan jo ikke ansette ts med en relevant 3 årig bachelorgrad og kalle det miljøarbeider som man blir med fagutdanning fra vgs. Dette kommer jo også fram av vitnemålet også som var et krav å sende med. Synes det hele hørtes litt rart ut. Anonymkode: 5a51f...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Miljøterapeut eller miljøarbeider er noe man blir basert på relevant utdanning man har fra før. Kommunen kan jo ikke ansette ts med en relevant 3 årig bachelorgrad og kalle det miljøarbeider som man blir med fagutdanning fra vgs. Dette kommer jo også fram av vitnemålet også som var et krav å sende med. Synes det hele hørtes litt rart ut. Anonymkode: 5a51f...caf Rettelse: Det kommer fram av vitnemålet som hadde betydning for stillingen Anonymkode: 5a51f...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå