Gå til innhold

Han svarer ikke, hva gjør jeg?

oslomaraton

Anbefalte innlegg

Datet en mann i drøyt 2 måneder. Han har vært pådriver hele tiden  og vi har møttes så og si hver helg , samt noen langhelger. Han har ønsket at vi kan flytte sammen, jeg ble ganske betenkt etterpå og kjente j fikk litt panikk..Vi snakket om dette nå på søndag, da var det han som spurte om teamet kom for tidlig.  Jeg er urolig nå fordi jeg meldte han i går , mandag, spurte om hvordan dagen hans hadde vært..Han har vært pålogget nesten konstant, men ikke lest meldingen min heller. Dette er veldig uvanlig til han å være. Har lyst til å.spørre om det er noe galt , men er redd for å virke masete..Hva bør j gjøre? ...Han har forresten bestilt tur for oss 2 til storbyferie i nyttårsaften

Endret av oslomaraton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør ikke noe. 
Og ja, ikke forhast deg å flytte sammen.

Anonymkode: e1ddb...19b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han foreslår samboerskap etter to måneder og du er redd for å mase??

Jeg håper du ser hvor sprøtt dette er, og jobber med din egen trygghet, før du går videre i et forhold. Jeg skriver ikke det for å være slem, men fordi det virker som om du bruker uforholdsmessig mye tid på å analysere og gruble over din rolle, når problemet egentlig ligger hos han. Du slår meg som typen som er predisponert for å havne i en hekt, og det er grusomt. Og han slår meg som typen som lovebomber, og så straffer deg med stillhet når han ikke får viljen sin. Og slike typer gjør det for å få damer hektet. Ta et skritt tilbake og tenk igjennom hva DU vil. Lykke til!

Anonymkode: 38bec...279

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (8 minutter siden):

Datet en mann i drøyt 2 måneder. Han har vært pådriver hele tiden  og vi har møttes så og si hver helg , samt noen langhelger. Han har ønsket at vi kan flytte sammen, jeg ble ganske betenkt etterpå og kjente j fikk litt panikk..Vi snakket om dette nå på søndag, da var det han som spurte om teamet kom for tidlig.  Jeg er urolig nå fordi jeg meldte han i går , mandag, spurte om hvordan dagen hans hadde vært..Han har vært pålogget nesten konstant, men ikke lest meldingen min heller. Dette er veldig uvanlig til han å være. Har lyst til å.spørre om det er noe galt , men er redd for å virke masete..Hva bør j gjøre? ...Han har forresten bestilt tur for oss 2 til storbyferie i nyttårsaften

Gjør ingenting 😊 absolutt ingenting! Det er vanskelig, men nå ligger ballen hos han! Prøv å fokusere på andre ting❤️

Anonymkode: 942d7...472

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør ingenting 😊 absolutt ingenting! Det er vanskelig, men nå ligger ballen hos han! Prøv å fokusere på andre ting❤️

Anonymkode: 942d7...472

Ja, jeg skal prøve! Jeg sa litt ifra om at jeg trenger space noen ganger, at helger kan bli intense innimellom,  men at jeg selvsagt savner han når vi ikke sees. Håper han ikke tror at jeg er lei han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt kontakt og du gjør ikke mer. Mest sannsynlig har det en naturlig forklaring på at han ikke har svart. 

Er han fornærmet og "straffer" deg med taushet, vet du jo hvordan forholdet blir.

Og du! Det er helt normalt å bli betenkt om samboerforhold kommer opp etter to måneder, og når du ikke er klar for det, tar du hensyn til deg og følger ditt tempo. 

Anonymkode: b01e7...8ba

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han foreslår samboerskap etter to måneder og du er redd for å mase??

Jeg håper du ser hvor sprøtt dette er, og jobber med din egen trygghet, før du går videre i et forhold. Jeg skriver ikke det for å være slem, men fordi det virker som om du bruker uforholdsmessig mye tid på å analysere og gruble over din rolle, når problemet egentlig ligger hos han. Du slår meg som typen som er predisponert for å havne i en hekt, og det er grusomt. Og han slår meg som typen som lovebomber, og så straffer deg med stillhet når han ikke får viljen sin. Og slike typer gjør det for å få damer hektet. Ta et skritt tilbake og tenk igjennom hva DU vil. Lykke til!

Anonymkode: 38bec...279

Jeg ser den, så absolutt. Fordi jeg var i tvil hele tiden , fordi han er litt sær på noen områder. Så ja, jeg merker at jeg får hekt nå ja. 

Endret av oslomaraton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (14 minutter siden):

Altså det er bare noen timer siden han ikke svarte??? Han har sikkert liv, jobb, venner og familie. Helt normalt å ikke svare med det første.

Ikke skriv på nytt. Vent til han svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (3 minutter siden):

Altså det er bare noen timer siden han ikke svarte??? Han har sikkert liv, jobb, venner og familie. Helt normalt å ikke svare med det første.

Nei, det er ikke «helt normalt» i dette forholdet. Kutt ut gaslightingen. 

Anonymkode: 3c567...415

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kalles lovebombing. Overdreven mye tid sammen, prate om samboerskap og virke helt oppslukt for å se ghoste er veldig typisk menn som er usikre på hva de vil. 

Datet en sånn en. Han var ekstremt på og jeg kjente på en uro som ikke ville slippe. Fant så ut at han hadde vært aktiv på dating app etter vi hadde blitt enige om å deaktivere profilene våre(ja, instinktet mitt ba meg sjekke hans aktiv status)

Konfronterte han og avsluttet etter vag forklaring fra han. Han blokket meg i etterkant. Ringte meg nesten er år etter og angret på at han ikke tok en mer skikkelig samtale og sa unnskyld. 

Jeg hadde gått videre for lengst. Traff kjæresten min et par mnd etter vi avsluttet.

Til sammenligning var kjæresten min også «på», men på en mye roligere og fornuftigere måte. Vi pratet mye om verdier, moraler, syn på barneoppdragelse og vi var bare ekstremt avslappet sammen. Med han fikk jeg aldri noen urolig følelse.

Vi pratet også om fremtiden og hva vi ønsket. Og vi pratet ganske tidlig om hva vi følte og tenkte om samboerskap, giftemål, bosted etc, men en prosess vi ville bruke tid på.

Nå har vi vært sammen et år og ingenting har endret seg annet enn at vi bare har grodd mer og mer inn i hverandre. Og planen er å flytte sammen, men uten at vi stresser med det.

Anonymkode: ab9f4...299

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (13 minutter siden):

Nei , sendte melding kl 19 i går kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare avvent situasjonen. Ikke løp etter han. 

Og hold oss oppdatert. 

Anonymkode: 98f55...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bare avvent situasjonen. Ikke løp etter han. 

Og hold oss oppdatert. 

Anonymkode: 98f55...fa4

Svarte akkurat nå , altså kl 7.30 "sånn passe". Jeg svarte med å spørre om det er noe galt ? Får se hva som kommet av svar. Fokusere på andre ting fremover hvis det ikke kommer noe mere ut av det. Til info: mannen er 60 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å snakke om samboerskap etter 2 mnd er altfor tidlig, så det er ingen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet for det, TS. Det virker heller som du kan  ha støtt på en mann som fort blir furten, og som "forsvinner" når det er noe han ikke er fornøyd med. Det er ofte manupulativt. Slike personer er ekstremt vanskelig å ha et forhold til. Så her ville jeg vært veldig skeptisk om jeg var deg.

Anonymkode: 3d044...028

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (3 timer siden):

Svarte akkurat nå , altså kl 7.30 "sånn passe". Jeg svarte med å spørre om det er noe galt ? Får se hva som kommet av svar. Fokusere på andre ting fremover hvis det ikke kommer noe mere ut av det. Til info: mannen er 60 år

Du forholder deg stille og kutter han ut hvis han fortsetter å svare kort og avmålt. Menn i den alderen er bare merkelige. Har han nylig vært i et forhold eller er gift? De nærmer seg pensjonsalder og er livredde for å være alene. Skulle tro de var blitt voksen og hadde folkeskikk i den alderen, men neida. Mitt tips: kutt han ut. Hvis han ikke kan gi en forklaring på sin oppførsel. 

Anonymkode: e979d...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslomaraton skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er du da?

Om du begynner å bli hekta, så må du faktisk avslutte. Å få hekt er alt annet enn sunt. Du må ikke finne på å flytte samme med en med dette som et utgangspunkt!

På hvilke måter merker du han er sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oslomaraton skrev (4 timer siden):

En som foreslår slike ting så fort, bestiller turer godt frem i tid etc LOVEBOMBER deg og er som regel de man bør unngå for alt det er verdt. Det faktum at du etter èn dag,kjenner på det, forteller hvor intens og "på" han må ha vært. 

LØP!!

Anonymkode: f0143...670

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du da?

Om du begynner å bli hekta, så må du faktisk avslutte. Å få hekt er alt annet enn sunt. Du må ikke finne på å flytte samme med en med dette som et utgangspunkt!

På hvilke måter merker du han er sær?

Jeg er 51 år. Jeg sendte ny melding hvor jeg sa at vi hadde veldig hyggelig sammen i helga, i tillegg til at jeg spurte om d var noe som ble negativt? Han ville kysse og holde rundt meg allerede på første date, ga seg liksom,  er nok veldig oppslukt i jobben sin og bruker tid på å fortelle i detaljer, kan kommentere litt klønete ting  til vennene mine. Er nok litt ensom der ham bor ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En som foreslår slike ting så fort, bestiller turer godt frem i tid etc LOVEBOMBER deg og er som regel de man bør unngå for alt det er verdt. Det faktum at du etter èn dag,kjenner på det, forteller hvor intens og "på" han må ha vært. 

LØP!!

Anonymkode: f0143...670

Ja altså flyturen er bestilt og betalt av han, så det blir jo spennende å se hva han gjør med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...