AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Del Skrevet 5. november 2024 Leste nå, at det kommer nye regler for bl a retinol,hvor tillat styrke i hudpleieprodukter blir drastisk redusert. Vil det si at vi som bruker feks 0.5-1% styrke nå bør hamstre førd de forvinner fra markedet? Eller vil vi kunne fortsette å kjøpe det fra utenlandske nettbutikker? Panikk?jepp... Anonymkode: 07b86...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Del Skrevet 5. november 2024 Ville først satt meg inn i begrunnelsen for at det kommer nye regler. Ofte bunner det i noe som ikke er bra for oss, og det vil jeg jo vite før jeg fortsetter å bruke produktet. Uansett, har alltid kjøpt med 1% fra utlandet, trodde det allerede var forbudt styrke i Norge? Anonymkode: 29c5d...19b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Del Skrevet 5. november 2024 Hvor i utlandet kjøper dere fra da? Anonymkode: 1ab02...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #4 Del Skrevet 5. november 2024 Kjøpte en Cosrx krem med retinol. Flasset som et helvete i lang tid. Så ikke ut🙈 Hjalp ikke uansett hvor mye oljer og kremer jeg smurte på. Huden datt av, flak etter flak. Anonymkode: 0ef99...a04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvor i utlandet kjøper dere fra da? Anonymkode: 1ab02...aa9 Ser jeg var lite presis. Jeg kjøper på apotek i Spania. Anonymkode: 29c5d...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #6 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg bruker fra the ordinary. Anonymkode: 07b86...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #7 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville først satt meg inn i begrunnelsen for at det kommer nye regler. Ofte bunner det i noe som ikke er bra for oss, og det vil jeg jo vite før jeg fortsetter å bruke produktet. Uansett, har alltid kjøpt med 1% fra utlandet, trodde det allerede var forbudt styrke i Norge? Anonymkode: 29c5d...19b Får jo kjøpt "retinol 1% in squalane"fra the ordinary på Lyko,bli vakker,vita,osv. Anonymkode: 07b86...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #8 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ser jeg var lite presis. Jeg kjøper på apotek i Spania. Anonymkode: 29c5d...19b Hva heter den? Og kan man kjøpe fra hvilket som helst apotek i Spania ? Anonymkode: d115d...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #9 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Leste nå, at det kommer nye regler for bl a retinol,hvor tillat styrke i hudpleieprodukter blir drastisk redusert. Vil det si at vi som bruker feks 0.5-1% styrke nå bør hamstre førd de forvinner fra markedet? Eller vil vi kunne fortsette å kjøpe det fra utenlandske nettbutikker? Panikk?jepp... Anonymkode: 07b86...13d Hvor har du lest det? Har du link? 😊 Anonymkode: d115d...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #10 Del Skrevet 5. november 2024 https://www.kosmetikklaboratoriet.no/post/nye-grensenivåer-for-bruk-av-ingredienser-i-hudpleie-2024 https://mattilsynet.no/kosmetikk-og-kroppspleieprodukter/nye-regler-for-bruk-av-vitamin-a-alfa-arbutin-arbutin-samt-seks-stoffer-med-mulig-hormonforstyrrende-egenskaper-i-kosmetikk-og-kroppspleieprodukter Anonymkode: 07b86...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #11 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville først satt meg inn i begrunnelsen for at det kommer nye regler. Ofte bunner det i noe som ikke er bra for oss, og det vil jeg jo vite før jeg fortsetter å bruke produktet. Uansett, har alltid kjøpt med 1% fra utlandet, trodde det allerede var forbudt styrke i Norge? Anonymkode: 29c5d...19b Hmm nei, jeg bruker denne: https://www.kicks.no/paulas-choice/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/retinolserum/paulas-choice-clinical-1-retinol-treatment-30-ml?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Skin Care&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA_qG5BhDTARIsAA0UHSIf0msLS_mFv-SA5qSpxFORhvqmvtcyzMeQLvZV9_EGF1x8aGn3MusaAsJzEALw_wcB Anonymkode: 8e10b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #12 Del Skrevet 5. november 2024 Fornuftig. Ungdommen bruker nå dette ukritisk pga influensere. Har prøvd tre ulike, men alle ga meg massiv kviseutbrudd. Så reklamen om at man får ungdommelig hud, stemmer i hvert fall XD Vil heller ha rynker. Anonymkode: 6ae96...3ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #13 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva heter den? Og kan man kjøpe fra hvilket som helst apotek i Spania ? Anonymkode: d115d...f40 Produktet het retrides. Men har vært tomt en stund. Jeg pleier bestille, så lager apoteket den styrken jeg ønsker. Ser forresten jeg igjen er upresis... Det er tretonoin (Retin-A) jeg bruker, en annen variant av retinoiler, som har bedre effekt enn retinol. Anonymkode: 29c5d...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #14 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fornuftig. Ungdommen bruker nå dette ukritisk pga influensere. Har prøvd tre ulike, men alle ga meg massiv kviseutbrudd. Så reklamen om at man får ungdommelig hud, stemmer i hvert fall XD Vil heller ha rynker. Anonymkode: 6ae96...3ad Uvettig bruk er et godt argument, ja. Med mindre det er behandling av kviser eller skadet hud, under oppfølging av hudleie, har aktive virkestoffer ingenting på ung hud å gjøre. Jeg har veldig god effekt av produktet. Bruker hver tredje dag, og kombinerer med andre virkestoffer som er riktig for min hudtype. Er i salong innimellom, og diskuterer jo hudpleie der, og har lest meg opp. Aktive stoffer er ikke noe man bare skal begynne å smøre på huden en dag. Anonymkode: 29c5d...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #15 Del Skrevet 5. november 2024 Syns det er fint at det blir bedre kontroll på slike produkter, som at man må til en kosmetolog osv for å få dem og ikke bare kan kjøpe det ukritisk over disk liksom.. Anonymkode: 54dc7...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #16 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Produktet het retrides. Men har vært tomt en stund. Jeg pleier bestille, så lager apoteket den styrken jeg ønsker. Ser forresten jeg igjen er upresis... Det er tretonoin (Retin-A) jeg bruker, en annen variant av retinoiler, som har bedre effekt enn retinol. Anonymkode: 29c5d...19b Oja. Takk for svar. Hørt om den. Hvilken styrke bruker du? Og hva eksakt gjør den for huden? tenkte bruke den selv. Anonymkode: d115d...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 5. november 2024 #17 Del Skrevet 5. november 2024 Jeg får resept av lege på retrides. Koster 700 kr for en tube som varer over et år. Bruker det hver dag. Men har jobbet opp toleransen på huden. Det tar tid. Flassing skjer fordi man øker foryngelse. Men jeg flasser ikke lengre slik som før. Bare litt noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #18 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Oja. Takk for svar. Hørt om den. Hvilken styrke bruker du? Og hva eksakt gjør den for huden? tenkte bruke den selv. Anonymkode: d115d...f40 2% Tretinol (Tretinoina), som er mer potent en retinol. Må nevne at huden min tåler veldig mye, de fleste kjøper 1% eller 0,5% da produktet er så sterkt. Vitamin-A er eneste hudpleien med bevist effekt mot aldringstegn da det øker hudfornyingen. Jeg merker det på jevnere hudtone og glød, skal også redusere linjer/rynker, men her bruker jeg mest forebyggende. Er i midten av 40-årene, så er ikke mange årene siden jeg begynte med ulike vit-A produkter. Anonymkode: 29c5d...19b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #19 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fornuftig. Ungdommen bruker nå dette ukritisk pga influensere. Har prøvd tre ulike, men alle ga meg massiv kviseutbrudd. Så reklamen om at man får ungdommelig hud, stemmer i hvert fall XD Vil heller ha rynker. Anonymkode: 6ae96...3ad Ja det skjer når man bruker det feil. Kreves litt kunnskap å drive med retinol. Anonymkode: 8e10b...ad4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #20 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja det skjer når man bruker det feil. Kreves litt kunnskap å drive med retinol. Anonymkode: 8e10b...ad4 Er nesten et fagfelt, særlig når man ønsker å kombinere aktive ingredienser. Derfor skummelt å lese om tenåringer som bare smører i vei, når jeg ser cooktailen av produkter man lett kan få tak i. Først i 30- årene, så særlig i 40 årene, hadde jeg perioder der jeg var misfornøyd med egen hud. Da var veien kort til å sette seg inn i c-vitaminer, peptider, AHA+BHA, PHA og andre syrer, kollagen, hyaluron, niacinamide. Ulike regimer for ulike sesonger, og rotasjon av pleie hver kveld der jeg bytter hver dag i fire dager, så ny runde med samme. Men var jo ikke gjort over natten å finne riktige produkter, vite hva man kan kombinere, hva som fungerer for min hud, med mer. Anonymkode: 29c5d...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå