Gjest Evangelina Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Har nylig oppdaget dette forumet, og så mye gode oppskrifer da! Har noen en god oppskrift på boller med vaniljefyll (eller annet fyll som er godt inni) å dele med meg??
Gjest lillelou Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Det er ikke så vanskelig,det eneste du trenger er en god hvetedeig,gå f.eks på www.detsoteliv.no og søk etter hveteboller,og så kan du fylle dem med hva du vil,sjokolade,vaniljekrem,syltetøy,marsipan.....
-Fisken- Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Dette er min favoritt: Tante Bentes skolebrød ingredienser: 100 g smeltet smør/margarin 1/2 l melk 50 g gjær 1 ts salt 2 ts kardemomme 1 dl sukker 1 egg ca. 1 1/2 l hvetemel eggekrem: 1 eggeplomme 20 g sukker 20 g hvetemel 2 dl melk Lag vanlig gjærdeig. Eggekremen: Bland alt og kok opp. Stekes ved 225-250 grader til de er gylne. Eggekremen kan selvfølgelig puttes inni istedenfor oppå som på skolebrød. (og er etter min mening best )
prinsessa Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Den ferdigblandingen til Mølleren er kjempegod du tilsetter bare gjær og vann. Så kan du jo fylle de med hva du vil etter deigen er ferdig.
silkestrå Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 Etter at jeg fant denne oppskriften hos Tine for et par år siden har jeg aldri bakt vanlige boller igjen. Her finner du min favorittoppskrift: Vaniljeboller fra Tine Disse bollene er fantastisk gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå