AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #1 Del Skrevet 5. november 2024 Hvordan stoppe dette? Er forskjellige nr hver gang, men kommer fra Marokko. Anonymkode: 0de86...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #2 Del Skrevet 5. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan stoppe dette? Er forskjellige nr hver gang, men kommer fra Marokko. Anonymkode: 0de86...d8d Legg inn alle som svindel/spam og blokker dem etterhvert. Da gir det seg etterhvert. Slå av telefonen om natta. Anonymkode: 0aa17...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #3 Del Skrevet 5. november 2024 Får ikke slått av pga barn med alarm knyttet til min mobil. Anonymkode: 0de86...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 5. november 2024 #4 Del Skrevet 5. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ikke slått av pga barn med alarm knyttet til min mobil. Anonymkode: 0de86...d8d Overstyrer appen "ikke forstyrr"? På min mobil kan jeg velge hvilke nr og mapper som går igjennom, selv om jeg har funksjonen aktiv. Endret 5. november 2024 av nordlending 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2024 #5 Del Skrevet 5. november 2024 Hvis du svarer på alle disse oppringningene så vil du bare bli bombardert, i håp om at du før eller senere lar deg lure. Hvis du bare lar være å svare, gir de seg. Jeg får omtrent aldri slike oppringninger. Anonymkode: ed91e...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 1.34): Hvis du svarer på alle disse oppringningene så vil du bare bli bombardert, i håp om at du før eller senere lar deg lure. Hvis du bare lar være å svare, gir de seg. Jeg får omtrent aldri slike oppringninger. Anonymkode: ed91e...8b6 Sånn fungerer det jo ikke. Jeg har aldri svart, men får likevel stadige oppringninger fra bortvekkistan. Anonymkode: 26eec...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #7 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (På 5.11.2024 den 1.13): Hvordan stoppe dette? Er forskjellige nr hver gang, men kommer fra Marokko. Anonymkode: 0de86...d8d Bare en måte å stoppe dette på, bytt nummer. Hjelper ikke å blokkere, hjelper ikke å la være å svare, hjelper ikke å klage til noen, de er der 24/7 og har ikke tenkt å gi seg. Noen gir seg derimot om du bare snakker i vei på norsk. Gjentar at de har ringt til Norge, og i Norge snakker vi Norsk. Ikke svar på noe de spør om og spill dum. Så legger de på og anser deg som komplett idiot. og i den sammenhengen, helt greit. Anonymkode: 88142...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #8 Del Skrevet 6. november 2024 Får også masse opprigninger, ignorerer dem hele tiden. Har aldri fått noen på natt da. Anonymkode: 5e74f...38e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #9 Del Skrevet 6. november 2024 Har også fått mye oppringinger og det begynte å gi seg etter en stund når jeg blokkerte alt som kom inn. Nå er det en god stund siden sist. Anonymkode: 50cf5...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #10 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare en måte å stoppe dette på, bytt nummer. Hjelper ikke å blokkere, hjelper ikke å la være å svare, hjelper ikke å klage til noen, de er der 24/7 og har ikke tenkt å gi seg. Noen gir seg derimot om du bare snakker i vei på norsk. Gjentar at de har ringt til Norge, og i Norge snakker vi Norsk. Ikke svar på noe de spør om og spill dum. Så legger de på og anser deg som komplett idiot. og i den sammenhengen, helt greit. Anonymkode: 88142...93d Svarte ett par ganger. Når jeg tar tlf ringer det som om jeg ringer de. Så kutter linja. Anonymkode: 0de86...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 6. november 2024 #11 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg stenger for dem som ikke er i telefonlisten, og så blokkerer når jeg finner ut hvem/hva som har ringt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. november 2024 #12 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg har vært plaget med det samme. Det har heldigvis roet seg litt nå, men jeg fikk opptil flere om dagen i flere mnd. Både norske og utenlandske nummer. Resultatet er at jeg aldri tar telefonen med mindre jeg vet hvem som ringer. Sjekker nr på 1881 og ringer opp igjen om det er noen jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 6. november 2024 #13 Del Skrevet 6. november 2024 Om antallet samtaler er høyt er det noen ganger enkleste å bytte telefonnummer. Ta kontakt med telefon leverandør og spørre om de har andre råd. Telenor reklamerer de drastisk har redusert forekomsten av mobilkapring/spoofing Om det vil hjelpe å bytte til Telenor vet jeg ikke, men det kan være verdt et forsøkt, for å slippe å bytte telefonnummer? Sitat Hvordan kan jeg forhindre mobilkapring? Hvis du stadig får oppringninger fra fremmede som er blitt kontaktet av nummeret ditt, bør du melde ifra til leverandøren din. Telenor får daglig henvendelser om spoofing, og jobber aktivt med å sperre mistenkelige numre. Om du opplever at et telefonnummer tilknyttet din virksomhet blir misbrukt i svindelforsøk, kan du også kontakte Telenor Bedrift for å få mer informasjon om hvordan du kan begrense muligheten for at ditt bedriftsnummer blir misbrukt. Telenor var nylig også en av de første leverandørene i verden som tok i bruk ny teknologi for å drastisk redusere forekomsten av mobilkapring/spoofing og wangiri hos Telenors mobilkunder. https://www.telenor.no/bedrift/blogg/sikkerhet/mobilkapring/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Del Skrevet 7. november 2024 TBL12 skrev (På 6.11.2024 den 13.40): Om antallet samtaler er høyt er det noen ganger enkleste å bytte telefonnummer. Ta kontakt med telefon leverandør og spørre om de har andre råd. Telenor reklamerer de drastisk har redusert forekomsten av mobilkapring/spoofing Om det vil hjelpe å bytte til Telenor vet jeg ikke, men det kan være verdt et forsøkt, for å slippe å bytte telefonnummer? Har Telenor, betaler ekstra for å slippe svindel også. Anonymkode: 0de86...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #15 Del Skrevet 8. november 2024 Det ga seg raskt da jeg satt på at alle ukjente nummer bare ble avvist. Tar uansett aldri ukjente nummer, så er en grei funksjon å ha skrudd på. Anonymkode: 38eef...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #16 Del Skrevet 8. november 2024 Sirah skrev (På 6.11.2024 den 13.39): Jeg har vært plaget med det samme. Det har heldigvis roet seg litt nå, men jeg fikk opptil flere om dagen i flere mnd. Både norske og utenlandske nummer. Resultatet er at jeg aldri tar telefonen med mindre jeg vet hvem som ringer. Sjekker nr på 1881 og ringer opp igjen om det er noen jeg kjenner. Da er funksjonen jeg nevnte over perfekt for deg. Da legger de seg bare som tapte anrop i loggen, så du slipper å bli varslet. De du har på kontaktlista når igjennom som før. Anonymkode: 38eef...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #17 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 13.26): Svarte ett par ganger. Når jeg tar tlf ringer det som om jeg ringer de. Så kutter linja. Anonymkode: 0de86...d8d Fordi de vil at du skal ringe tilbake så de kan tappe penger fra din telefon. Har vært skrevet side opp og side ned i diverse aviser om dette. Anonymkode: 88142...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå