AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #181 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 19.22): Men det er ikke mere unaturlig å barbere seg enn det er å pusse tennene eller å fjerne svettelukt. Det er dette argumentet om at noe er naturlig det stilles spørsmålstegn ved her. Dere kan ikke si at det å ha hår er naturlig når dere selv bruker deodorant, pusser tennene og alt annet som er unaturlig for et menneske. Dere som har hår lever ikke mer naturlig og rett enn de som fjerner hår. Det må være litt logikk bak argumentasjonen deres. Hvis dere er så opptatt av naturlig så bruker dere verken såpe, fjerner ørevoks, bruker deodorant eller noe annet da. Anonymkode: 31416...526 Og likevel er det helt naturlig med hårvekst, også i underlivet. Det kommer av seg selv, helt naturlig. Samme gjør svetten. Svetten, akkurat som kroppsbehåring, har en funksjon. De færreste av oss fjerner svettekjertlene, men man forsøker å skjule kroppslukt da det i dagens samfunn er ansett som udelikat. Det er likevel helt naturlig og nødvendig å svette. Det er kanskje ikke attraktivt, men det er ikke det som er poenget. Når folk argumenterer for at man beholder kroppshår fordi det er mest naturlig og best for helsen, så er jo det fakta. Å fjerne kroppshår, svettekjertler o.l. er ikke noe folk gjør for å være naturlige, for det er ikke naturlig. Det er sosialt konstruerte normer som enkelte miljøer er veldig opptatt av, og enkelte føler de må/bør følge. Jo flere som hyller unaturlige kropper, jo flere vil vi, naturligvis, få. Jeg mener det er et sykdomstegn i samfunnet, og at det har eksplodert med sosiale media. Anonymkode: edf35...1f2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #182 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og likevel er det helt naturlig med hårvekst, også i underlivet. Det kommer av seg selv, helt naturlig. Samme gjør svetten. Svetten, akkurat som kroppsbehåring, har en funksjon. De færreste av oss fjerner svettekjertlene, men man forsøker å skjule kroppslukt da det i dagens samfunn er ansett som udelikat. Det er likevel helt naturlig og nødvendig å svette. Det er kanskje ikke attraktivt, men det er ikke det som er poenget. Når folk argumenterer for at man beholder kroppshår fordi det er mest naturlig og best for helsen, så er jo det fakta. Å fjerne kroppshår, svettekjertler o.l. er ikke noe folk gjør for å være naturlige, for det er ikke naturlig. Det er sosialt konstruerte normer som enkelte miljøer er veldig opptatt av, og enkelte føler de må/bør følge. Jo flere som hyller unaturlige kropper, jo flere vil vi, naturligvis, få. Jeg mener det er et sykdomstegn i samfunnet, og at det har eksplodert med sosiale media. Anonymkode: edf35...1f2 Det er som sagt helt naturlig med ørevoks også, det er helt naturlig med dårlig ånde og råtne tenner også, dette vil være et resultat av en naturlig kropp uten noe form for unaturlig inngrep. Vi fjerner svettelukt, tannplakk, ørevoks og nesehår også men det er ikke naturlig å fjerne det selv om kroppen vår produserer dette. Det er ingen av oss som lever helt naturlig, i så fall synes jeg synd både på vedkommende og på mennesker som må leve med vedkommende. De slitet ofte psykisk. Det er like naturlig eller unaturlig å fjerne kroppshår som å fjerne tannplakk og pusse tennene. Å hylle en naturlig kropp vil si det samme som å hylle råtne tenner, aldri vaske seg, svettelukt, la tånegler gro milelange, aldri klippe håret sitt og sitte der i sin egen møkk. Det er i realiteten det dere hyller når dere hyller en naturlig kropp. Vi tar alle vare på den fysiske og psykiske helsen vår med unaturlige metoder og noen føler seg mer komfortabel og velvære med å fjerne kjønnshår. Det er ikke noe big deal. De eneste som gjør det til noe big deal er de som ikke fjerne kroppshår. Det handler bare om å respektere ulike valg vi mennesker tar for oss selv. Anonymkode: 31416...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #183 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er som sagt helt naturlig med ørevoks også, det er helt naturlig med dårlig ånde og råtne tenner også, dette vil være et resultat av en naturlig kropp uten noe form for unaturlig inngrep. Vi fjerner svettelukt, tannplakk, ørevoks og nesehår også men det er ikke naturlig å fjerne det selv om kroppen vår produserer dette. Det er ingen av oss som lever helt naturlig, i så fall synes jeg synd både på vedkommende og på mennesker som må leve med vedkommende. De slitet ofte psykisk. Det er like naturlig eller unaturlig å fjerne kroppshår som å fjerne tannplakk og pusse tennene. Å hylle en naturlig kropp vil si det samme som å hylle råtne tenner, aldri vaske seg, svettelukt, la tånegler gro milelange, aldri klippe håret sitt og sitte der i sin egen møkk. Det er i realiteten det dere hyller når dere hyller en naturlig kropp. Vi tar alle vare på den fysiske og psykiske helsen vår med unaturlige metoder og noen føler seg mer komfortabel og velvære med å fjerne kjønnshår. Det er ikke noe big deal. De eneste som gjør det til noe big deal er de som ikke fjerne kroppshår. Det handler bare om å respektere ulike valg vi mennesker tar for oss selv. Anonymkode: 31416...526 Ok, du tok ikke poenget mitt. Eller du valgte å overse det. Helt i orden. Anonymkode: edf35...1f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 13. november 2024 #184 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og likevel er det helt naturlig med hårvekst, også i underlivet. Det kommer av seg selv, helt naturlig. Samme gjør svetten. Svetten, akkurat som kroppsbehåring, har en funksjon. De færreste av oss fjerner svettekjertlene, men man forsøker å skjule kroppslukt da det i dagens samfunn er ansett som udelikat. Det er likevel helt naturlig og nødvendig å svette. Det er kanskje ikke attraktivt, men det er ikke det som er poenget. Når folk argumenterer for at man beholder kroppshår fordi det er mest naturlig og best for helsen, så er jo det fakta. Å fjerne kroppshår, svettekjertler o.l. er ikke noe folk gjør for å være naturlige, for det er ikke naturlig. Det er sosialt konstruerte normer som enkelte miljøer er veldig opptatt av, og enkelte føler de må/bør følge. Jo flere som hyller unaturlige kropper, jo flere vil vi, naturligvis, få. Jeg mener det er et sykdomstegn i samfunnet, og at det har eksplodert med sosiale media. Anonymkode: edf35...1f2 Det er ikke alt som er naturlig som er ønsket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #185 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 0.10): Han har jo helt rett. Når en hyller naturlig som at det alltid er det beste så må en jo hylle naturlig når det kommer til svettelukt, dårlig ånde som følger av at en ikke pusser tenner og alt det andre med mennesker som er naturlig. Veldig dobbelmoralistisk å rose en ting i begrunnelsen av at det er naturlig, men ikke ta inn over seg at alt vi mennesker gjør i dagens samfunn er stortsett unaturlig og det er en veldig bra og god ting. Du står helt fritt til å leve naturlig i skogen uten såpe, deodorant, tannkost og barberblader men det å barbere seg er ikke mere unaturlig enn å bruke deodorant eller såpe. Anonymkode: 31416...526 🤣🤣🤣 Anonymkode: d4eb7...431 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #186 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, du tok ikke poenget mitt. Eller du valgte å overse det. Helt i orden. Anonymkode: edf35...1f2 Og du overser mitt, helt i orden😉 Dessuten kan du ikke sammenligne det å fjerne kjønnshår (som tar under 2 min hjemme i dusjen) med å fjerne svettekjertler som krever medisinsk behandling, du kan sammenligne det med å fjerne svettelukt (som også er helt naturlig men kanskje ikke så ønskelig eller? 10 år gammel svettelukt er helt ok fordi det er naturlig??) men det gjør du ikke og da gidder jeg heller ikke å late som at du har et poeng for det har du rett og slett ikke. Du hyller heller ikke naturlige kropper, du hyller din versjon av naturlige kropper og det kan jeg også gjøre enda jeg hyller det at kvinner tar et valg enten de barberer seg eller ikke. Anonymkode: 31416...526 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 13. november 2024 #187 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og du overser mitt, helt i orden😉 Dessuten kan du ikke sammenligne det å fjerne kjønnshår (som tar under 2 min hjemme i dusjen) med å fjerne svettekjertler som krever medisinsk behandling, du kan sammenligne det med å fjerne svettelukt (som også er helt naturlig men kanskje ikke så ønskelig eller? 10 år gammel svettelukt er helt ok fordi det er naturlig??) men det gjør du ikke og da gidder jeg heller ikke å late som at du har et poeng for det har du rett og slett ikke. Du hyller heller ikke naturlige kropper, du hyller din versjon av naturlige kropper og det kan jeg også gjøre enda jeg hyller det at kvinner tar et valg enten de barberer seg eller ikke. Anonymkode: 31416...526 Enig med deg. De som er for hår i dette tråden skråler om at det er et samfunnsproblem at noen kvinner fjerner hår. Jeg ser på det som et større problem at enkelte kvinner dikterer og sjikanerer hvordan andre kvinner skal stelle dåsa/kroppen sin. La oss barbere og vokse slik vi vil. For meg betyr det ihvertfall ingenting hvordan andre kvinner vil se ut nedentil, men jeg forventer og få samme frihet som de med fri hårvekst. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #188 Del Skrevet 13. november 2024 Macro skrev (Akkurat nå): Enig med deg. De som er for hår i dette tråden skråler om at det er et samfunnsproblem at noen kvinner fjerner hår. Jeg ser på det som et større problem at enkelte kvinner dikterer og sjikanerer hvordan andre kvinner skal stelle dåsa/kroppen sin. La oss barbere og vokse slik vi vil. For meg betyr det ihvertfall ingenting hvordan andre kvinner vil se ut nedentil, men jeg forventer og få samme frihet som de med fri hårvekst. Takk og jeg er også enig med dine poster om temaet. Ingen skal føle tvang til å gjøre noe de ikke vil. Men det vil også si at de som liker å barbere seg heller ikke skal føle noe press eller tvang til å ha hår de ikke ønsker. Og bli hånet når de tar et bevist valg med å gjøre det de selv synes er det beste for seg selv som er å barbere/vokse seg. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig at den respekten bør gå begge veier. Det er ikke noe annerledes at kvinner prøver å diktere at alle skal ha hår enn når menn eller hvem de nå enn føler seg presset av, prøver å diktere at alle kvinner skal fjerne hår. Det er en like degraderende og devaluerende oppførsel, og det er litt merkelig at slike kvinner ikke ser det selv hva de driver på med. Den "tvangen" de selv føler på for å fjerne hår valser de samme kvinnene rett over på andre kvinner som føler en befrielse med å fjerne hår. Det er skammelig, de burde skamme seg for å oppføre seg slik. Kvinner har valgfrihet, en valgfrihet til også å barbere seg om en selv vil. Det er veldig mange kvinner i slike tråder som har en formanende oppførsel om ikke bare hva de selv liker å gjøre men hva de mener alle andre også skal gjøre, og det er et stort problem. Jeg bryr meg heller ikke hvordan andre kvinner ser ut, men jeg forbeholder meg retten til å bestemme hvordan jeg skal se ut uten at det skal fremprovosere så mye latterliggjøring, håning og hets av de som velger å ha hår. Alle bør jo gjøre det de ønsker selv, mine og dine valg er jo ikke mindre rett eller naturlig enn de som velger å ha hår. Synd at alle slike tråder om kjønnshår vekker så mye provokasjon av de som velger å ha hår. Anonymkode: 31416...526 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kargo Skrevet 13. november 2024 #189 Del Skrevet 13. november 2024 Helt vannvittig at akkurat dette temaet klarer å skape så mye og opphetet engasjement. Finn på noe matnyttig å gjøre... tøm oppvaskmaskinen, brett klær, gjør vinterklart rundt huset. HVA SOM HELST 🥴 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #190 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 19.59): Ja jeg gjør hva jeg vil og det tror jeg alle andre også gjør. Men det er den nasty dobbeltmoralismen jeg ser tyter ut av folk i slike tråder det er verdt å ta en liten kikk på. -neeeeei ikke vær så stygg mot oss som har hår... For så å kalle andre plastdukker, unaturlig (ingen mennesker i Norge går rundt med fikenblader og er naturlig så slutt med dobbeltmoralismen), kalle folk for barn og pedoer. Nå må folk som liker å ha hår ta seg en bolle! De er så stygge, så direkte ekkle at de har ingen grunn til å pårope seg noe offermentalitet her. Ingen. Og nei at de er stygge har ikke noe med hår å gjøre. De må tåle å få igjen med samme mynt de slenger ut. Anonymkode: 98bca...d70 Macro skrev (På 12.11.2024 den 22.01): Å kalle oss plastdukker bare fordi vi velger å være uten hår er hets jo. "Glatte som plastdukker" er ikke å kalle noen plastdukker. Få det riktig og skru ned krenkenivået til normalt. Anonymkode: 5ef37...bed 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #191 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg elsker skjeggbiff. Anonymkode: a1fc4...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 14. november 2024 #192 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Glatte som plastdukker" er ikke å kalle noen plastdukker. Få det riktig og skru ned krenkenivået til normalt. Anonymkode: 5ef37...bed Jeg blir i utgangspunktet ikke krenka, men har sett meg lei på usikre kvinner med hår som må snakke ned oss som barberer/vokser for å forsvare eget valg. For det er det de gjør, snakker ned andre for å bli trygg i eget valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #193 Del Skrevet 14. november 2024 Selv foretrekker jeg glatt, for det blir mer følsomt der nede, men jeg er for lat til å opprettholde det. Så her er det helt glatt, gradvis til busk, så glatt igjen. Mer vinterpels vinterhalvåret, skal sies. Mannen trives med det jeg trives med, men hans egentlige preferanse er litt hår, en fin, liten feminin sveis. Ikke full busk, for da kiler det for mye i nesa når han går ned (selv om det fører til mye latter, da 😂🥰). Anonymkode: c7985...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #194 Del Skrevet 14. november 2024 Macro skrev (21 minutter siden): Jeg blir i utgangspunktet ikke krenka, men har sett meg lei på usikre kvinner med hår som må snakke ned oss som barberer/vokser for å forsvare eget valg. For det er det de gjør, snakker ned andre for å bli trygg i eget valg. Det blir vel det samme når en går fra å kommentere "glatte som plastdukker" til å hevde seg kalt plastdukke. En stygg vridning. Anonymkode: 5ef37...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 14. november 2024 #195 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir vel det samme når en går fra å kommentere "glatte som plastdukker" til å hevde seg kalt plastdukke. En stygg vridning. Anonymkode: 5ef37...bed Utdyp. Er du krenka av at folk ikke liker å bli kalt plastdukker? Er det det som er problemet ditt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 14. november 2024 #196 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg elsker skjeggbiff. Anonymkode: a1fc4...f9e 🤣🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #197 Del Skrevet 14. november 2024 Macro skrev (1 time siden): Utdyp. Er du krenka av at folk ikke liker å bli kalt plastdukker? Er det det som er problemet ditt? Ingen har kalt noen plastdukker her. Det var kun en sammenligning for hvordan kjønnet så ut for den som skrev det. Detfor blir det idiotisk å si at en er kalt en plastdukke. Anonymkode: 5ef37...bed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #198 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ingen har kalt noen plastdukker her. Det var kun en sammenligning for hvordan kjønnet så ut for den som skrev det. Detfor blir det idiotisk å si at en er kalt en plastdukke. Anonymkode: 5ef37...bed Ok. Den metadiskusjonen din gidder jeg ikke å delta i. Du misser jo poenget fullstendig. Anonymkode: a233d...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #199 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen har kalt noen plastdukker her. Det var kun en sammenligning for hvordan kjønnet så ut for den som skrev det. Detfor blir det idiotisk å si at en er kalt en plastdukke. Anonymkode: 5ef37...bed Men hvorfor skal en beskrive eller i det hele tatt ha en mening om hva andre kvinner velger å gjøre? Herrefred, ha hår, eller ikke, det er ingen grunn til å legge seg opp i hvordan andre kjønn ser ut for de som velger noe annet. Anonymkode: b3728...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #200 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ok. Den metadiskusjonen din gidder jeg ikke å delta i. Du misser jo poenget fullstendig. Anonymkode: a233d...a25 Det er jo nettop det som er problemet her. Hvorfor si noe som ikke er sant for å få saken til å bli annerledes? Anonymkode: 5ef37...bed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå