AnonymBruker Skrevet 4. november #1 Del Skrevet 4. november Hva legger dere i det at en hundeoppdretter er useriøs? Er det å holde det hemmelig at valpen har utstillingsfeil når man skal ha en valp til utstilling useriøse? Anonymkode: 5332f...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #2 Del Skrevet 5. november Kommer vel an på hva slags "feil" det er snakk om. En valp er jo langt i fra ferdig utviklet, og oppdretter kan jo ikke vite om f.eks. bittet endrer seg når valper blir eldre eller om begge testikler kommer ned. Å kjøpe en valp "til utstilling" er vel også litt spesielt, det er et levende vesen der man ikke har noen garantier. Forhåpentligvis har man litt bedre grunner enn det for å kjøpe valp, så får man heller ta utstilling osv. som en bonus hvis valpen utvikler seg bra. Anonymkode: 34260...c9f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #3 Del Skrevet 5. november At oppdretteren ikke er ærlig, og tenker penger over hundenes beste. Anonymkode: 346f6...5a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #4 Del Skrevet 5. november Jeg tenker vel at enhver oppdretter som ikke er ærlige om valpene sine uansett grunn og ignorerer kjøpers ønsker og behov, er useriøs. En ting er skjulte feil og mangler man ikke oppdager før valpen vokser til, men å hemmeligholde synlige feil til noen som ønsker en utstillingshund eller selger den mest hyper valpen til noen som er ute etter en rolig hund er ganske useriøst. Da tenker man ikke på valpens beste, for valpens beste er jo å få et hjem med de beste muligheter. Jada, kjøper blir jo glad i valpen uansett, men feilplasseringer kan likevel fort føre til at en krevende valp hos noen som ikke har kapasiteten/mulighet/kunnskap til å følge det opp kan bli en kasteball. Anonymkode: 1c039...3d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #5 Del Skrevet 5. november Valpen var 4 måneder da jeg hentet den og da hadde den underbitt. Den fikk helseattest fra dyrlege og der stod det at den hadde underbitt 8 uker gammel. Det fikk jeg vite etter at jeg reiste dit og henta den med fly og jeg hadde allerede betalt for den. Anonymkode: 5332f...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november #6 Del Skrevet 5. november Useriøs oppdrettere er de som avler uten å ta anbefalte helsesjekker på hundene sine. De som «pynter» litt på informasjon som de gir ut. De som avler på brukshunder og som skriver fine annonser der de stiller krav til aktive hjem, og selv har de ingen bruksaktivitet på sine hunder utover det å stå pent på utstilling. De som avler på hunder med feilstilte øyehår, D hofter osv. De som avler på doodler…… De som sier at de driver seriøs avl for å forbedre rasen, når det er overavl av rasen🫠 Anonymkode: 3b2c5...634 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå