Gå til innhold

Jeg tar ALLTID initiativ..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Frustrert mann her..

I vårt forhold er det alltid jeg som må ta initiativ til kosing når vi legger oss for kvelden. Gjør ikke jeg det skjer det ikke og vi bare sovner. Har snakket med partner som sier hun er klar over det og sier hun bare er en som ikke tar initiativ men at hun skal bli bedre på det, men det skjer jo ikke. Ikke noe stort problem, men jeg syns bare det hadde vært litt koselig om hun av og til tok initiativ for da virker det som om hun er interessert hun også? Som nevnt, gjør ikke jeg det går det mange kvelder uten at det skjer og vi bare sovner.. 

Det er jo veldig hyggelig om partner også hadde vist litt interessere på den fronten, at hun er glad i meg og vil leve livet med meg er det absolutt ingen tvil om så det er nevnt.

Anonymkode: 16e94...1f2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler på det samme. Savner at kjæresten initierer til fysisk kos. Savner også å bli begjært.

Anonymkode: 31269...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt henne hvordan hun ville følt det om du aldri tok initiativ til nærhet og sex med henne?

Og hvorfor hun ikke tar initiativ?

Det at hun er dårlig til det er ikke god nok grunn. For om det skulle være det så måtte hun på mange nok måter ellers vise at hun tiltrekkes og tenner på deg, vist sin kjærlighet nok ellers til at totalbalansen likevel ble grei. Og fremdeles da så måtte hun under sex ha vært så delaktig at det ikke der bare blir at hun er passiv mottaker og du den som gjør.

Lyst kan gå opp og ned i løpet av livet uten at det er noe galt med forholdet.

Og det kan være veldig mange årsaker til at lysten ikke er der, eller lysten på partner ikke er der akkurat da.

Hvis dere før hadde et aktivt sexliv hvor begge to tok initiativ til det, forsøk å finne ut hvorfor hun har endret seg.

Du skriver ingenting om hvordan dere har det ellers, om dere kommuniserer bra nok (det gjør dere tydeligvis ikke..), om begge to er friske, om begge to deler på oppgavene med hus, hjem og barn (og det tredje skiftet!) uten at den ene må være "arbeidsleder". Det kan være bekymringer for annen familie, økonomi, mistrivsel på jobb osv. osv.

Dere må først finne ut av disse tingene, og først og fremst greie å kommunisere godt nok. Hvis dere ikke greier det, så kommer dere ingen vei.

Anonymkode: 8dcb1...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill: Hvis det blir mye prat på hvorfor hun ikke tar initiativ, og en slags forventning om at nå skal hun gjøre det, så kan det fort bli ulystbetont, og noe hun gjør som en plikt, fordi du forventer det.

For min del ville jeg ikke ha likt det om noen nærmest ble tvunget til å ta initiativ. Vil ikke alle at sånt skal komme naturlig fordi man ønsker det?

En annen ting, er at jeg tror mange kvinner nærmest er programmert til at det er mannen som skal lede an, det er han som skal ta initiativ, og når han ikke gjør det, så er det fordi han ikke har lyst den dagen. Tror kvinner er mer redd for å bli avvist enn menn.

Så kan det være grunner ellers i samlivet deres som gjør at hun får mindre lyst. Alt henger sammen, så hvis man ikke har det like greit ellers, så går det i mange tilfeller ut over også den seksuelle biten. For min del synes jeg det er veldig fint å få en klem, kunne sitte i armkroken, bli strøket på ryggen, uten at det alltid skal føre til sex. Nærhet og kos sånn helt i en vanlig setting, det er fantastisk bra. Der tror jeg menn har noe å lære, for mange er det bare den nærheten som er ment å være foranledningen til at man skal ha sex.

Anonymkode: 06002...6d9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med min samboer. Null initiativ. 

Eller, initiativet er der, men det er umulig å merke. Det er så lite og uklart, diffust. Kan mistolkes for en hånd på avveie. Helt umulig å merke. Så sier hun, gjerne dagen etter, etter vi har kost, merket du ikke at jeg tok hånden på deg. Eh, jo, men det var jo ikke noen direkte initiativ. For meg var det bare en vanlig hånd og berøring. 

Men følger jeg med på syklusen hennes, så kan man analysere seg frem til at hender på avveie i en uke etter eggløsning er initiativ, resten av ukene er det bare «jeg vil ligge inntil». 

..heldigvis har vi apper til syklus analyser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du initiativ til kos utenom da? Jeg tenker når sex ikke er målet, og noen ganger umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du er frustrert.. 

For meg er det å begjære og bli begjært veldig viktig og jeg kunne ikke vært i et forhold hvor bare jeg tok initiativ og viste interesse for sex. Selv om den andre ble villig med hver gang.

Det er jo ikke så mye mer å gjøre, enn å ta det opp igjen. Si hva du føler på, når hun ikke tar initiativ. Dette stikker jo dypt, ned i noe ganske elementært, kanskje du kan dra inn dette med kjærlighetsspråk og den type tankegang. Det handler jo om å føle seg elsket, på sett og vis. Hvordan man opplever det og hvordan den andre kan vise det. 

I den gode praten så kan det være et mål at hun skal ta mer initiativ, men kanskje også like mye et mål å forstå hvem hun er og hvor hun kommer fra, og hvordan hun viser og gir kjærlighet. Hvorfor tar hun ikke inititativ, er hun redd for avvisning, går det på tvers av den hun er.. hvor ofte "trenger" hun egentlig sex, synes hun det å sovne sammen gir like mye. Det kan jo være hun har lavere lyst enn deg, generelt...

Det er jo mange av de forholdene. Hvor det er forskjell i lyst og ønsket frekvens. Den parten som egentlig ikke vil ha sex så ofte, tar aldri initiativet. Men i starten av et forhold, så er de med hver gang han tar initiativ.

Anonymkode: d7da5...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Frustrert mann her..

I vårt forhold er det alltid jeg som må ta initiativ til kosing når vi legger oss for kvelden. Gjør ikke jeg det skjer det ikke og vi bare sovner. Har snakket med partner som sier hun er klar over det og sier hun bare er en som ikke tar initiativ men at hun skal bli bedre på det, men det skjer jo ikke. Ikke noe stort problem, men jeg syns bare det hadde vært litt koselig om hun av og til tok initiativ for da virker det som om hun er interessert hun også? Som nevnt, gjør ikke jeg det går det mange kvelder uten at det skjer og vi bare sovner.. 

Det er jo veldig hyggelig om partner også hadde vist litt interessere på den fronten, at hun er glad i meg og vil leve livet med meg er det absolutt ingen tvil om så det er nevnt.

Anonymkode: 16e94...1f2

Bare lurer, hun sier hun ikke er av typen som tar initiativ. Dette må jo bety at hun aldri har tatt initiativ til kos med deg, og at du ikke bør være overrasket. At det også var slik fra dere møtte hverandre. I så fall ønsker du jo å endre henne, at det som var godt nok i starten ikke lenger er det for deg. Er dette tilfellet?

Uansett er jeg enig i at det er utrolig kjipt å alltid måtte være den som tar slike initiativ. Om ikke alle menn, så ønsker i alle fall jeg å kjenne meg begjæret. Veldig demotiverende når dette bare går en vei.

Anonymkode: d3054...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosing - mener du kosing, eller mener du sex?

Anonymkode: b02db...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte tar du initiativ?

Et eksempel:

Hvis dere har sex 3 dager i uken (og du har tatt iniativ 3 ganger). Så vil gjerne DU ha sex 7 dager i uken, og hun ønsker sex 1 dag i uken. Da tenker jeg at hvorfor skal hun ta initiativ til en fjerde og femte gang den uken, hvis hun egentlig har presset seg til å ha sex 2 ganger mer enn hun egentlig ville?

Eksen min maste om at jeg måtte ta initiativ. Problemet var at han 50% av gangene avviste meg stygt, så jeg grudde meg til å ta initiativ. Samtidig følte jeg meg presset til å ta initiativ for at han ikke skulle bli sur. Selv om jeg hadde sovet 4 timer forrige natt og bare trengte å sove ut uten sex, så kunne han komme inn og legge seg og stirre i taket sint til jeg tok hintet. Og da ble det enten sex, eller kjefting til morgenkvisten om hvor kjip jeg var i sengen. Hvis jeg sovnet fra han og ikke hadde lagt merke til surmuligens hans, så kunne han ignorere meg hele neste dag til neste kveld/natt hvor det ble forventet at jeg "prøvde igjen". Kunne da altså risikere å bli stygt avvist.

Anonymkode: 9b0b9...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...