Gå til innhold

Hemmelig bryllup

Gjest Egoistisk brud/stemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel med stor fare for at alle mødrene skal kaste seg over meg, og beskylde meg for å være egoistisk: Er det ok å gifte seg uten å fortelle familien om det - selv ikke stebarnet? Det føles ikke helt ok at årsaken til at han måtte gifte meg for 9 år siden skal stå der som ringbærer... Er det lov av meg å være så ego?

H¤n er 9 år, og vet at vi skal gifte oss. Men ikke når... Det er mitt ønske at vi bare er brudepar og forlovere, og det skal ikke være noen stor markering. Har faktisk ikke tenkt å proklamere det i ettertid heller. Skal ikke ha ringer, så det blir ikke synlig. Ser egentlig på dette som en ren nødvendighet i forbindelse med kjøp av felles bolig osv. Min utvalgte har vært gift før, og det ødelegger litt for romantikken og avviklingen av et skikkelig bryllup med dundrende fest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan gifte deg på den måten. Enig i alt du skriver. Ikke la deg påvirke av andre. :bryllup::hjerte:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Eh...greit å ikke ha stor fest og sånn, men jeg skjønte ikke hvorfor ikke familien og stebarnet skal vite det? :klø:

Skrevet

Du har selvsagt lov til å gjøre akkurat som det passer deg, men jeg vet at min Mamma (og jeg selv hvis det gjaldt min datter) hadde blitt lei seg om de ikke fikk da del i, eller i allefall vite om, bryllupet vårt. Selvsagt hadde jeg respektert at du bare ville være dere to og forlovere, men jeg synes i allefall du skal fortelle dem om det, for meg er det helt utenkelig å ikke fortelle om gledelige nyheter til dem man er glad i.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha giftet meg uten datteren min tilstede og ikke minst diskutere det med henne. Tror også hun hadde sett på det som en svik og hun er 7 år.

Hvorfor skal det ikke vises at dere er gift?

Skrevet
Hvorfor skal det ikke vises at dere er gift?

Fordi vi anser det som en privatsak, som den øvrige familie ikke trenger å ha noe med. Ville blitt fullt oppstyr om de fikk vite om det på forhånd. For meg er dette en ren formalitet fordi han ikke ville skrive under på samboerkontrakten. Han synes nemlig DET er noe skikkelig tull. Og jeg forlangte en avtale... Så da fridde han like godt.

Skrevet
Så da fridde han like godt.

men uten å gi meg noen ring....

Gjest Gamle Alex
Skrevet

oki- vi har alle våre grunner til å gifte seg. men hva med hensynet til barnet , tror du ikke at h*n kanskje ville føle seg utenfor og sveket

Skrevet
Eh...greit å ikke ha stor fest og sånn, men jeg skjønte ikke hvorfor ikke familien og stebarnet skal vite det? :klø:

Får de vite det, så krever de fest og kommer til å furte over at de ikke får det. Jeg vil ikke at dette skal være noe hele slekta snakker om.

Gjest Gjest_Q_*
Skrevet

Dette hørtes jammen meg litt stusselig ut.. :forvirret:

Uansett - hva hadde ringbærer med saken å gjøre? Det er vel ikke noen nødvendighet?

Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg vil tro dere sårer barnet temmelig mye, men dersom dere begge synes det er helt i orden, så er det jo ingen som kan nekte dere å gjøre det på den måten. Mitt inntrykk er forøvrig at det er du, og du alene, som ønsker et slikt bryllup. I såfall burde du kanskje involvere din kommende mann litt i planene også? Kanskje han ønsker å ha med sin sønn/datter i bryllupet?

Skrevet
Dette hørtes jammen meg litt stusselig ut.. :forvirret:

Uansett - hva hadde ringbærer med saken å gjøre? Det er vel ikke noen nødvendighet?

Det var et uttrykk.... er brudesvenn bedre for deg?

Gjest Gjest_Q_*
Skrevet
Det var et uttrykk.... er brudesvenn bedre for deg?

Det er vel ikke nødvendig det heller?

Kan dere ikke bare gifte dere, og så ferdig med det, liksom?

Hvorfor alt hemmelighetskremmeriet?

Gutten bør få vite det, men trenger vel ikke være så involvert?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

...men hva med barnet , har du ikke noen tanker om at h*n vil føle seg sveket??

Skrevet

Jeg synes de nermeste har rett til å vite at dere skal/har giftet dere, uansett om dere skal ha en kjempefest eller bare stikke innom rådhuset og skrive under på noen papirer etter jobben en dag. Du trenger kanskje ikke si ifra på forhånd, men kanskje nevne det over kaffen noen uker senere.

Barn bør ihvertfall være informert på forhånd (noe jeg fortso at dere hadde gjort).

Har du lyst til å utdype litt om hvorfor dere vil at dette skal være hemmelig? Jeg ser ikke noe galt i å ha et lite, uformelt bryllup, og når alt kommer til alt, så er det kun en lovlig avtale mellom dere to. Men, denne avtalen kan få konsekvenser for de rundt dere, og de bør være informert.

Skrevet

Det var HAN og ikke jeg som absolutt måtte gifte seg og som ikke kunne la det holde med en samboerkontrakt. Han har vært gift før- i kirken. For meg har alltid kirkebryllup vært det eneste ene. Han synes ikke han kan gifte seg der igjen, og det er greit. Men da står vi igjen med noe som jeg alltid har oppfattet som annenrangs, og som blir som det blir pga hans tidligere valg her i livet. Jeg sa JA med forbehold om at det ble som skissert tidligere i denne tråden, og det har han akseptert. Men han skulle nok hatt barnet der...

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Svarer du bevist ikke påspørsmålet mitt ad barnet.

Hvis han vil ha sønnen sin der, så er vel det greit eller. Regner med at siden dere giter dere eller er samboere så aksepterer du sønnen hans

Skrevet
Har du lyst til å utdype litt om hvorfor dere vil at dette skal være hemmelig?

Ja, der svarte du på det mens jeg skrev. Jeg skjønner grunnene dine, og aksepterer de, men som sagt over, så synes jeg at du bør fortelle dine nermeste at dere er gift, gjerne etter at det er skjedd. Informer samtidig at dette er ikke noe dere ønsker oppstyr over, og be dem om å ikke fortelle det til alle og enhver (og spesielt ikke den sladdre syke tanten din!).

Skrevet

Hvis han ikke kan gifte seg i kirken en gang til så burde han også jekke litt på kravene sine. Skjønner ikke helt hva som er problemet hans med å skrive en samboerkontrakt jeg da, men deres valg er deres valg, og jeg synes at du bør få det slik som du skisserer hvis han hverken vil skrive kontrakten eller gi deg et skikkelig bryllup.

Skrevet

Selfølgelig kan dere gjøre som dere vil.

det er dere to som skal gifte dere, og dere bestemmer hvordan dere vil ha det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...