AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har egentlig ikke vært fornøyd med den jobben siden jeg startet, har prøvd å søke på andre jobber for å komme meg vekk, men ennå ikke funnet noe. Merker nå dessverre at det begynner å gå utover min mental helse. Fått beskjed av legen om å slutte da jeg har vært en del syk i de to siste månedene. Legen mener at det kan være pga jeg får altfor lite søvn da jeg ofte har vakt på kvelden og vakt tidlig på morningen. Jeg får ca 4/5 timer søvn maks. Jeg har bedt legen om å vente med å sykemelde meg ut av jobben, da jeg er personlig redd for reaksjonen til sjefen. Det virker som de er avhengige av meg, siden jeg har to stillinger der. Jobber som renholder og butikkmedarbeider. Kan han gi meg dårlig referanse hvis jeg velger å slutte uten å ha en annen jobb som venter på meg? For jeg føler han kommer ikke til å tro på sykemeldingen. Anonymkode: 3d7cb...fad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Å gå fra kveldsvakt til dagvakt er ekstremt slitsomt. Jeg jobbet i helsevesenet, å der sluttet kveldsvakten kl 22:00, og dagvakten startet kl 07:30. Jeg var sånn at jeg måtte lande litt når jeg kom hjem etter kveldsvakt og klarte ikke å legge meg med en gang, så det ble lite søvn, å i tillegg så var jeg redd for å forsove meg til dagvakten, så dette fungerte ikke for meg i lengden. Du kan jo høre på legen din å sykemeldes for en stund. Etterhvert så er arbeidsgiver pliktig til å ha et dialogmøte med deg (der du også kan ha med legen), å da kan dere snakke om tilrettelegging, som eks at du ikke går fra kveld til dag, men kanskje omvendt. Arbeidsgiver kan bestride sykemeldingen, men du vil nok etterhvert få den godkjent sånn at Nav betaler sykepenger, men det kan ta litt tid. Det er ikke å anbefale å si opp jobben selv, for da får du sannsynligvis karantene på dagpenger, å jeg tror den karantenen er på 12 uker. Er du organisert? Anonymkode: 56f12...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå