Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år, ca. Vi har bodd sammen i halvannet år, og vi er i slutten av tjueåra. Forholdet har både vært bygd på fysisk tiltrekning og et godt vennskap, men den siste tida har vi periodevis hatt veldig lite sex. Det kan gå en måned uten at vi har samleie, selv om vi har "annen type" sex innimellom. Jeg synes dette er litt trist på en måte, men vet ikke helt hvordan vi kan løse det. Jeg leser jo andre tråder her hvor folk mener mangel på sex er et faresignal om at forholdet går mot slutten - men jeg føler at jeg har det veldig bra sammen med kjæresten min. Vi gjør ting sammen, prater (om alt mulig), har mange felles synspunkter og interesser, vi SYNES hverandre er tiltrekkende og deilige, og jeg blir helt varm inni meg når jeg ser han og tenker på han - og har ikke noe inntrykk av at det er annerledes for han. Han trekker seg m.a.o ikke unna. Jeg tør altså påstå at vi har det veldig bra bortsett fra på dette ene området. (Selve sexen, når vi har, er forøvrig bra) Kan det være slik at vi har et midlertidig (håper jeg?) mindre behov for sex enn vi hadde tidligere? Kan det være slik at fokus på andre ting; han stresser litt i jobben (men jobber ikke mer enn 100%), og jeg holder på å "slå gjennom" i MIN jobb, gjør at vi ikke tar oss tid til sex? Er det vanlig med slike "tørkeperioder" i et ellers godt forhold? Er det vinteren, at det blir mange like hverdager...? En annen ting er at vi kanskje, på grunn av at det blir såpass sjelden, og at det ikke er alltid begge har lyst på en gang, så har det blitt noen negative følelser rundt det å ha sex. Man tror fort at den andre ikke synes en er attraktiv (det gjelder begge veier, men er ikke "sant"). Jeg skulle gjerne hatt en fasitløsning her....
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #2 Skrevet 27. februar 2006 Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon som meg og min samboer. Av og til blir jeg litt stresset når jeg tenker på at vi har sex så sjelden, men prøver å si til meg selv at det ikke er noe å tenke på, at vi er i en 'fase'. Det kan gå en måned mellom hver gang for oss også, men vi er begge veldig kosete, så mangler ikke nærhet i forholdet. Får bare henge meg på å høre hva slags svar du får, siden vi er i 'samme båt', både med tanke på alder, forholdets varighet og at det kan bli litt plagsomme tanker, spesielt de gangene en av oss 'prøver seg' uten å få napp.. Kanskje vi ikke er så 'unormale' likevel? Men klart, tankene går når man til stadighet leser om par som er aktive opp til flere ganger om dagen..
Floja Felíz Skrevet 27. februar 2006 #3 Skrevet 27. februar 2006 Nei jeg tror ikke det nødvendigvis er et faresignal når man har mindre sex i perioder, så lenge man har et godt og trygt forhold ellers. man kan jo ikke være på topp seksuelt hele tiden, og som dere sier så er det ikke alltid man har lyst samtidig heller. Det betyr jo ikke at man er noe mindre forelsket i hverandre. Vi har også hatt litt sjeldnere sex i perioder, men så lenge man snakker sammen og får frem at det ikke er fordi man er "lei av hverandre" trenger ikke det være noe problem. Plutselig tar det seg opp igjen! Jeg tror det er viktigere å fokusere på kosen og nærheten man har i forholdet, og ikke mase så mye med hyppigheten av sex. Det er jo bedre at den sexen man har er verdt å vente på.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2006 #4 Skrevet 27. februar 2006 Tror ikke det er så veldig uvanlig jeg. Det er lettere å skrike høyt ut om at man har masse sex, fordi det er det som er forventet standard i samlivet. Så de som ikke har så mye sex holder kanskje mer kjeft. Det gjelder jo alle typer temaer, hvis man bruker KG som et eksempel. Så lenge dere har god sex når dere først har det, så er ingenting bedre enn det. Vi har heller ikke sex mange ganger til dagen, men når vi først har sex er den fantastisk Kvalitet er ofte bedre enn, eller like bra som kvantitet Vi er jo forskjellige! Jeg synes kos, klapp og klem er vel så viktig for at jeg skal ha det bra
Johann Skrevet 27. februar 2006 #5 Skrevet 27. februar 2006 Jeg ser at dere har et ganske vanlig problem. Etter at forelskelsen har lagt seg litt, og dere er godt inni forholdet så blir sexen litt nedprioritert. Dere snakker sammen om alt sier du, det er en veldig god start til å få løsning på noe du ser på som et problem. Det kan være greit å prøve å bryte med vanene deres. Det virker som om du vil noe mer, vel så gjør noe med det. Avtal noen timer en kveld der dere kan prate om sex. Skap en romantisk setting med lys og god vin. Så setter dere ned og snakker ut om deres behov, hva dere føler og hva dere vil ha mer av. Er forholdet bra så er det ikke noe som er vanskelig eller skummelt å snakke om. Dere har jo vært sammen i 3 år og begynner å kjenne hverandre ut og inn. Hvis ikke, så kan der for eksempel kjøpe dere noen bøker som dere kan lese hver for dere, eller sammen. Tracy Cox "Hot sex" syntes jeg var ganske god. Gro Isaksen har også flere bøker om temaet. lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #6 Skrevet 27. februar 2006 Som en motvekt til Tracy Cox som jeg syntes var et stort gjesp foreslår jeg noen bøker om tantrisk seksualitet. Men kjøp gjerne begge varianter. Kan aldri få for mye litteratur om sex.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #7 Skrevet 27. februar 2006 Jeg ser at dere har et ganske vanlig problem. Etter at forelskelsen har lagt seg litt, og dere er godt inni forholdet så blir sexen litt nedprioritert. Dere snakker sammen om alt sier du, det er en veldig god start til å få løsning på noe du ser på som et problem. Det kan være greit å prøve å bryte med vanene deres. Det virker som om du vil noe mer, vel så gjør noe med det. lykke til. ← Tror du har et poeng her, når det gjelder å bryte opp vaner. Selv om vi gjør ting sammen, så er det gjerne såpass "nær huset" at vi sikkert låser oss litt fast i hverdagsvanene. Vi skulle kanskje vært flinkere til å ta en overnatting på hotell eller en hytte innimellom. Men så er det pusen og jobben og latskapen, da Vi burde vel også prøve å snakke gjennom det der med sexen også. Vi kjenner hverandre godt og er trygge på hverandre, men jeg vet i hvert fall at jeg kan ha en tendens til å gjøre meg mer passiv enn jeg egentlig bør være; så blir samboeren usikker på meg også... Vi får nok skjerpe oss litt. Takk for svarene deres, godt å høre at det ikke er hverken unormalt eller et faresignal sånn uten videre, selv om jeg håper det ikke BARE går en vei med sexlivet vårt...
Hamtaro Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Catpower: vær så snill og bytt det stygge bildet du har. Hu kjerringa er noe av det kvalmeste som finnes av det kvinnelige kjønn! Forhold trenger ikke være dårlig fordi dere har lite sex, men hvis den ene har stort behov og den andre ikke, så har dere kanskje ikke så bra seksuell kjemi, men dersom dere begge har lite behov eller har perioder så er det jo helt normalt.
Aeriana Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Catpower: vær så snill og bytt det stygge bildet du har. Hu kjerringa er noe av det kvalmeste som finnes av det kvinnelige kjønn! Syns hun er absolutt fabelaktig jeg Ellers er jeg enig i det Hamtaro sier her, problemene oppstår gjerne hvis det er ulike behov.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Catpower: vær så snill og bytt det stygge bildet du har. Hu kjerringa er noe av det kvalmeste som finnes av det kvinnelige kjønn! ← Åh? Hun er mitt store forbilde!
Tekumseeh Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Er begge fornøyd med lite sex, ser ikke jeg noe problem i det. Dere er opptatte karrierefolk, og bruker tia på mer enn å sitte å kjenne om man er kåt. Problem med lite sex er det først nå én ønsker mere. Og er vennskapet og følelsene i orden, ja smil og vær fornøyd. Dere er heldige
Johann Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 Ja den støtter jeg fullt ut. Så lenge dere snakker sammen og er helt ærlige, og sier at sånn vil dere ha det, da er jo ingen ting bedre. Men hvis den ene tror at den andre ikke vil, eller ønsker, uten at den sier det. Så blir det fort komplikasjoner. Jeg tror dere vil klare det.
Gjest gift 8 år Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 Vår situasjon før: Jeg jobber mye, og er i tillegg borte noen helger i forb med verv. Han er selvstendig og jobber mye, gjerne omvendt av meg. Jeg drar hjemmfra 0700, han begynner på jobb 0900. Jeg er hjemme mellom 16 og 17, han kan aldri si sikkert, men gjerne nærmere 1830....Han savner sex mye, jeg finner ikke overskudd til å kjenne lyst. Det som tok drepen på sexlivet vårt var rutinene rundt det. Vi hadde vanligvis ikke sex før vi gikk å la oss, og det ble som regel sent. Da var jeg som regel sliten, og ville bare sove. Så hadde vi en periode hvor vi datet, altså hadde ettermiddagsavtaler hvor vi var opplagte og nydusja og kunne bruke laang tid. Ja, litt av spenningen forvsinner når man planlegger - men vi hadde da iallefall sex. Jeg har sett noen av disse veiledningsprogrammene på TVN (husker ikke navnet) og fikk der tipset om 3-minutter`n. Det har vi begynt med. Altså for å ha god sex må man ha mye sex. Derfor knuller vi litt på ettermiddag, bare en kvikkis på sofa1 eller sofa2 eller over lenestolen, eller på kjøkkenet eller.....mannen min har tidligere vært tålmodig og ventet til jeg kom, nå er det bare å kjøre på. Jeg nyter å bli knullet, han nyter det samt det å komme, og jeg OPPARBEIDER meg lyst. Etter 2-3 slike omganger har jeg kjempelyst til å gjøre det lenge, altså det vi kan kalle å elske. Jeg er enig i at kvalitet er viktig, men det er og viktig med kvantitet FORDI det eneste som skiller gode venner fra kjærester er at de kliner og har sex. For oss har dette fungert kjempegodt, og jeg har (overraskende) lyst til å knulle 3-minuttere hele tiden. Ikke noe press, ikke noe dårlig samvittighet. Jeg trenger ikke komme for å nyte dette, og er tydelig når jeg ønsker orgasme. Vi føler oss faktisk nærmere hverandre nå enn tidligere (vel, det var jo de første årene da alt fungerte, man blir litt tilpasset med årene), mer kjørester, dialogen mellom oss har blitt mer flørtete (for vi vet jo aldri når det kan resultere i en kvikkis), og vi kan legge oss med god samvittighet hver kveld. Det gjør at vi koser mer om kveldene, stryker og kysser, jeg er mer ettergiven fordi jeg vet at det ikke ligger implisitt at dette vil føre til sex som jeg egentlig ikke orker kl. 2340, vil bare kose og sove. Alle må finne sin måte -dette fungerte for oss P.S! Vi jobber like mye nå, men vi knuller OGSÅ
Hamtaro Skrevet 4. mars 2006 #15 Skrevet 4. mars 2006 Er så glad på deres vegne. Imponerende at dere har klart å finne så perfekt løsning. SKRIV BOK OM DETTE: Jeg kommer til å kjøpe den Må finne en slik løsning selv
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #16 Skrevet 6. mars 2006 Vår situasjon før: Jeg jobber mye, og er i tillegg borte noen helger i forb med verv. Han er selvstendig og jobber mye, gjerne omvendt av meg. Jeg drar hjemmfra 0700, han begynner på jobb 0900. Jeg er hjemme mellom 16 og 17, han kan aldri si sikkert, men gjerne nærmere 1830....Han savner sex mye, jeg finner ikke overskudd til å kjenne lyst. Det som tok drepen på sexlivet vårt var rutinene rundt det. Vi hadde vanligvis ikke sex før vi gikk å la oss, og det ble som regel sent. Da var jeg som regel sliten, og ville bare sove. Så hadde vi en periode hvor vi datet, altså hadde ettermiddagsavtaler hvor vi var opplagte og nydusja og kunne bruke laang tid. Ja, litt av spenningen forvsinner når man planlegger - men vi hadde da iallefall sex. Jeg har sett noen av disse veiledningsprogrammene på TVN (husker ikke navnet) og fikk der tipset om 3-minutter`n. Det har vi begynt med. Altså for å ha god sex må man ha mye sex. Derfor knuller vi litt på ettermiddag, bare en kvikkis på sofa1 eller sofa2 eller over lenestolen, eller på kjøkkenet eller.....mannen min har tidligere vært tålmodig og ventet til jeg kom, nå er det bare å kjøre på. Jeg nyter å bli knullet, han nyter det samt det å komme, og jeg OPPARBEIDER meg lyst. Etter 2-3 slike omganger har jeg kjempelyst til å gjøre det lenge, altså det vi kan kalle å elske. Jeg er enig i at kvalitet er viktig, men det er og viktig med kvantitet FORDI det eneste som skiller gode venner fra kjærester er at de kliner og har sex. For oss har dette fungert kjempegodt, og jeg har (overraskende) lyst til å knulle 3-minuttere hele tiden. Ikke noe press, ikke noe dårlig samvittighet. Jeg trenger ikke komme for å nyte dette, og er tydelig når jeg ønsker orgasme. Vi føler oss faktisk nærmere hverandre nå enn tidligere (vel, det var jo de første årene da alt fungerte, man blir litt tilpasset med årene), mer kjørester, dialogen mellom oss har blitt mer flørtete (for vi vet jo aldri når det kan resultere i en kvikkis), og vi kan legge oss med god samvittighet hver kveld. Det gjør at vi koser mer om kveldene, stryker og kysser, jeg er mer ettergiven fordi jeg vet at det ikke ligger implisitt at dette vil føre til sex som jeg egentlig ikke orker kl. 2340, vil bare kose og sove. Alle må finne sin måte -dette fungerte for oss P.S! Vi jobber like mye nå, men vi knuller OGSÅ ← Akkurat dette er det jeg også erfarer for tiden, hadde så og si aldri lyst på sex tidligere. Men etter nå å hatt sex ofte og onanert mye så har jeg sexdrive som er helt vannvittig........mye vil ha mer.....
Johann Skrevet 7. mars 2006 #17 Skrevet 7. mars 2006 Fantastisk. Alt er altså mulig å få til, det er bare en prioriteringssak. Jeg gjorde det slutt med forrige dama på grunn av for lite sex. Sex betyr noe for meg, men hun ville ikke prioritere det. Da synes jeg at vi like godt kan være venner, så jeg kan finne meg ei annen dame å ha sex med.
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #18 Skrevet 7. mars 2006 Gift 8 år: Du har helt rett i dette, sex gir økt sexlyst og kjappiser er undervurdert! Når noen ikke har lysten helt på topp så kan det kanskje være like greit å ta en kjapp en fremfor en timeslang akrobatikkøvelse (særlig hvis en er sliten og trøtt). Alt til sin tid...
mitro Skrevet 10. mars 2006 #19 Skrevet 10. mars 2006 Vår situasjon før: Jeg jobber mye, og er i tillegg borte noen helger i forb med verv. Han er selvstendig og jobber mye, gjerne omvendt av meg. Jeg drar hjemmfra 0700, han begynner på jobb 0900. Jeg er hjemme mellom 16 og 17, han kan aldri si sikkert, men gjerne nærmere 1830....Han savner sex mye, jeg finner ikke overskudd til å kjenne lyst. Det som tok drepen på sexlivet vårt var rutinene rundt det. Vi hadde vanligvis ikke sex før vi gikk å la oss, og det ble som regel sent. Da var jeg som regel sliten, og ville bare sove. Så hadde vi en periode hvor vi datet, altså hadde ettermiddagsavtaler hvor vi var opplagte og nydusja og kunne bruke laang tid. Ja, litt av spenningen forvsinner når man planlegger - men vi hadde da iallefall sex. Jeg har sett noen av disse veiledningsprogrammene på TVN (husker ikke navnet) og fikk der tipset om 3-minutter`n. Det har vi begynt med. Altså for å ha god sex må man ha mye sex. Derfor knuller vi litt på ettermiddag, bare en kvikkis på sofa1 eller sofa2 eller over lenestolen, eller på kjøkkenet eller.....mannen min har tidligere vært tålmodig og ventet til jeg kom, nå er det bare å kjøre på. Jeg nyter å bli knullet, han nyter det samt det å komme, og jeg OPPARBEIDER meg lyst. Etter 2-3 slike omganger har jeg kjempelyst til å gjøre det lenge, altså det vi kan kalle å elske. Jeg er enig i at kvalitet er viktig, men det er og viktig med kvantitet FORDI det eneste som skiller gode venner fra kjærester er at de kliner og har sex. For oss har dette fungert kjempegodt, og jeg har (overraskende) lyst til å knulle 3-minuttere hele tiden. Ikke noe press, ikke noe dårlig samvittighet. Jeg trenger ikke komme for å nyte dette, og er tydelig når jeg ønsker orgasme. Vi føler oss faktisk nærmere hverandre nå enn tidligere (vel, det var jo de første årene da alt fungerte, man blir litt tilpasset med årene), mer kjørester, dialogen mellom oss har blitt mer flørtete (for vi vet jo aldri når det kan resultere i en kvikkis), og vi kan legge oss med god samvittighet hver kveld. Det gjør at vi koser mer om kveldene, stryker og kysser, jeg er mer ettergiven fordi jeg vet at det ikke ligger implisitt at dette vil føre til sex som jeg egentlig ikke orker kl. 2340, vil bare kose og sove. Alle må finne sin måte -dette fungerte for oss P.S! Vi jobber like mye nå, men vi knuller OGSÅ ← Jeg synes dette høres ut som en veldig bra løsning. Jeg kjenner meg igjen i hendelsesforløpet mot veldig lite sex i forholdet. For vår del er det slik at ingen natt ender uten minst ett barn i senga når klokka er 7 om morgenen noe som effektivt dreper alle muligheter til en kjappis på morraskvisten. Videre er tidligste mulighet om kvelden ca. 21.00 og da skal man gjerne gjøre alle huslige gjøremål slik at man stuper i seng kl. 23, uten lyst eller ork til sex. Sånn sett så er det vel en lur greie å prioritere en liten kvikkas en gang en stund før leggetid. Takk for tipset! Mitro
Gjest utålmodig Skrevet 14. mars 2006 #20 Skrevet 14. mars 2006 Jeg synes dette høres ut som en veldig bra løsning. Jeg kjenner meg igjen i hendelsesforløpet mot veldig lite sex i forholdet. For vår del er det slik at ingen natt ender uten minst ett barn i senga når klokka er 7 om morgenen noe som effektivt dreper alle muligheter til en kjappis på morraskvisten. Videre er tidligste mulighet om kvelden ca. 21.00 og da skal man gjerne gjøre alle huslige gjøremål slik at man stuper i seng kl. 23, uten lyst eller ork til sex. Sånn sett så er det vel en lur greie å prioritere en liten kvikkas en gang en stund før leggetid. Takk for tipset! Mitro ← Har vært sammen med ei jente i snart 6år nå, og det begynnte smått å bli mindre å mindre "sexlyst". Nå har jeg begynnt å runke litt i skjul får å lindre mine sexbehov, dette gjør meg ganske frustrert. Har luftet tanker rundt dette for henne mange ganger, har sagt at det er nødvendig for meg med seksuell nærhet osv. Jeg prøver for all del ikk e å presse henne til det heller.. Har hun mistet lysten på meg? er jeg blitt uattraktiv? Har hun funnet en elsker? det er tanker som svirrer i hodet.. Er så utrolig glad i henne, og vil at vi skal få ting til å fungere, har lest her at ppiller kan gi redusert sexlyst, og jeg registrerer veldig humørsvingninger hos henne. Jeg luftet til og med tanken om å kanskje bytte til psprøyte osv etter å ha lest her at det inneholder mindre østrogen (som kan ødelegge sexlysten). Deretter tenker jeg at hun kanskje har fått den ødelagt permanent... Det er virker som det bare er jeg som det bare er jeg som har sexlyst i forholdet nå, alt var helt "heaven" i starten Vet hun har det i seg hvis hun vil, men nå er det veldig dødt. Håper noen kan gi tips om hva jeg kan gjøre..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå